• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 7 דקות
דף הבית » דברים מעניינים » מושגים בגוגל אנליטיקס
מושגים בגוגל אנליטיקס

מושגים בגוגל אנליטיקס

יש לא מעט מושגים ופעולות שאפשר לעשות בגוגל אנליטיקס, ונביא פה עכשיו את הדברים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם מתחילים להשתמש בכלי המדהים שנקרא גוגל אנליטיקס שעוזר לקידום עסקים.


מה הם המושגים בגוגל אנליטיקס?

סשן – פעילות באתר (Session)

סשן מתחיל בכל פעם שהגולש נכנס/ביקר לאתר.

הסשן נמשך 30 דקות רצופות מאז הפעולה האחרונה (היט) שנעשתה באתר.

(גם אם הגולש יצא ונכנס מהאתר בתוך ה-30 דק, אם הגולש לא עשה כלום באתר עדיין זה נחשב אותו סשן.)

הסשן מסתיים כאשר אין פעילות באתר למעלה מ-30 דקות או בשעה 12 בלילה.

ניתן להגדיר אורך סשן שיהיה יותר או פחות מ- 30 דקות.

(זה אומר שגולש אחד יכול ליצור כמה וכמה סשנים שונים אם חזר אחרי שהסשן נגמר.)

משתמש – יוזר (User)

בכל פעם שגולש נכנס לאתר שלנו אז הקוד ששתלנו מהאנליטיקס באתר מופעל ומוצמד לאותו גולש ID שנשמר גם בתור עוגיות (Cookie) בתוך הדפדפן של המשתמש.

בכל פעם שהגולש חוזר לאתר האנליטיקס מזהה אותו לפי ה-ID בתור גולש שכבר היה באתר ולא כגולש חדש.

וברגע שהגולש מחק את ההיסטוריית גלישה שלו או שהוא מחק את המטמון (Cookie) שלו מגוגל, אז האנליטיקס לא ימצא את ה- ID שלו ויחשיב את הגולש הזה בתור גולש חדש אפילו שהוא ביקר באתר כבר בעבר.

(חשוב לציין שאם הגולש נכנס כל פעם מדפדפן אחר זה יחשיב אותו כמשתמש חדש בכל דפדפן.)

פעולה – היט (Hit)

זה בעצם כל פעולה/אינטראקציה שהגולש שנכנס עושה אצלנו באתר.

כל היט כזה שנוצר באתר מאריך את הסשן ב- 30 דקות נוספות מאז הפעולה האחרונה שנוצרה באתר.

פעולה יכולה להיות כל דבר שנגדיר באתר שלנו, מצפייה בסרטון ועד לחיצה על קישור מסויים.

אירוע – איוונט (Event)

כל דבר שנרצה להגדיר בעצמנו שהגולש יבצע באתר נקרא איוונט ואנליטיקס מחשיב אותו לפעולה שרצינו שתעשה.

למשל אם נחליט שכל לחיצה על קישור מסויים יקרא אוונט או שמישהו הגיע עד לתחתית העמוד באתר, או שמישהו שיתף את המאמר במדיה החברתית וכיוצא בזה, אז כל פעולה כזאת שולחת באותו רגע היט לאנליטיקס.

את האיוונט מגדירים בתוך קוד באתר או דרך גוגל תג מנג'ר.

(באיוונט צריך להגדיר קטגוריה, פעולה, תווית, וערך.)

נטישה – באונס (Bounce)

בכל פעם שגולש עוזב את האתר מבלי לעשות שם שום פעולה/היט (מלבד הכניסה) זה נחשב כבאונס.

אם נעשתה פעולה כל שהיא בעמוד בתוך הסשן בין אם הגולש הגדיל תמונה מסויימת/מילא פרטים בעמוד/עבר לדף אחר אז זה לא יחשב כבאונס אלא כהיט שנוצר אצלנו באתר. (ככל שישארו יותר באתר זה עוזר לקידום אורגני.)

שיעור נטישה – שיעור באונס (Bounce Rate)

נתונים באחוזים שמראים לנו כמה סשנים הסתיימו בבאונס מתוך כל הסשנים שהיו באתר.

לדגמא אם היו 100 סשנים בחודש ו-30 מתוכם הסתיימו בבאונס אז זה 30% באונס.

לא תמיד באונס רייט גבוה מעיד על שליליות וזה תלוי בתוכן האתר.

המרות – (Conversion)

כל פעולה שנגדיר ששווה לנו ערך כלשהו וזה בדרך כלל מה שנרצה להשיג מהקמפיין.

לא תמיד זה יהיה שווה כסף, לפעמים זה גם בא להשיג משהו שנרצה.

מיקרו המרה – (Micro-Conversion)

פעולות שנוצרות בדרך לפעולה/ההמרה העיקרית שנרצה להגיע.

יעדים – (Goals)

זה הגדרה טכנית בגוגל אנליטיקס של המרה או של מקרו המרה שנרצה להגיע אליה.

וזה בעצם מביא לנו סיכום של כל היעדים שהגענו אליהם בכל אורך הדרך.

(אם הגולש עשה 2 המרות שונות זה יספר כ-2 המרות שונות למרות שזה מגיע מאותו הגולש.)

ממדים/סגמנטים – (Dimensions)

הסיגמנטים שלפיהם בודקים את הניתוח והמדידה, למשל:

  • מאיזה סוג מכשיר הגולש גלש באתר?
  • מאיזה אזור גאוגרפי?
  • האם מקידום אורגני או ממומן?
  • האם זה משתמש חדש באתר?
  • מאיזה סוג דפדפן?

יש סיגמנטים שכבר מובנים באנליטיקס ויש מדדים שנוכל להגדיר בעצמנו אם נרצה.

מדדים – (Metrics)

מדדים זה הנתונים הכמותיים שאנחנו מקבלים שמבוססים על הממדים השונים.


אלו המושגים שמי שרוצה להשתמש בגוגל אנליטיקס ממש חייב לדעת.

מקווים שעזרנו ( :