• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 6 דקות
דף הבית » מאמרים » הכל על קידום אתרי איקומרס
קידום אתרי ecommerce

קידום אתרי איקומרס

קידום אתרי איקומרס כרוך בשילוב של טכניקות שונות החל משיווק דיגיטלי, קידום אורגני ואסטרטגיות להגדלת הנראות של האתר, מה שיוביל לתנועת גולשים ובסופו של דבר להגברת המכירות באתר. אתרי איקומרס אלו אתרי מכירות שמוכרים שם מגוון רחב של סוגי מוצרים ממותגי אופנה גדולים שכולנו כבר מכירים טוב, (כמו ZARA ,FOX וכו') ועד בעלי עסקים קטנים שרוצים לגדול ומוכרים באתר את המוצרים שיש להם להציע. במאמר הקרוב נביא מדריך מקיף כיצד לבצע קידום אתרי ecommerce בגוגל בהצלחה.

פידבקים מתוצאות

עליה חדה בגולשים

יש כמה פלטפורמות נפוצות שעליהם בונים אתרי איקומרס לקידום

ווקומרס – (WooCommerce) שמתלבשת על וורדפרס והופכת אותו לאתר מכירתי.

שופיפיי – (Shopify) היא חברה קנדית לתוכנת מסחר אלקטרוני, שמבוססת על תשלום דמי מנויי חודשיים.

מאג'נטו – (Magento) היא מערכת מסחר אלקטרוני, מבוססת קוד פתוח וכתובה בשפת PHP.

וויקס – (Wix) גם מאפשרת לך לבנות אתר חנות עם תשלום חודשי.

קונימבו – (Konimbo) מערכת מעולה ונפוצה מאוד שגם דרכה ניתן לקדם בקלות אתרי איקומרס.

קאש קאו – (CashCow) אמנם לא מערכת מוכרת מידי, אבל מהניסיון שלי מערכת נוחה וקלה להבנה בשביל קידום אתרי איקומרס מכל הסוגים.

האופיצה הכי מומלצת לדעתי לקידום אתרי איקומרס בגוגל זה דרך ווקומרס, מכיוון שזה קוד פתוח.

קידום חנויות איקומרס בגוגל

איך לקדם אתרי איקומרס?

בכל מה שקשור לקידום אתרי Ecommerce, הקידום הוא אותו קידום כמו כל אתר אחר שאנחנו מקדמים שזה כולל: מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים, תכנית דפים באתר, תוכן איכותי, קישורים חיצוניים.

אם נפרט את השאלה של איך מקדמים אתרי איקומרס, אז בגדול צריך לבצע את הפעולות הללו:

  • היררכיית אתר שטוחה וכמה שפחות קישורים יוצאים מדף הבית.
  • שהאתר איקומרס יהיה מותאם למובייל. (רוב המכירות היום משם)
  • זמני טעינה מהירים ונוחים באתר.
  • גישה נוחה ומהירה למוצרים באתר.
  • חיפוש פנימי למוצרים באתר (ולמנוע אינדוקס שלהם)
  • לשים פירורי לחם .
  • לשים קישורים פנימיים.
  • לשים תוכן טוב בדפי הקטגוריה.
  • לשים גבוה בהיררכייה מוצרים טובים עם הכי הרבה רווח.
  • להציע מוצרים נוספים ליד כל מוצר.
  • תיקון כל דפי ה- 404 באתר.
  • אם נגמר מוצר לעדכן את זה באתר.
  • להיזהר מהכפלת תוכן ואם יש לשים קנוניקל. (קורה בעיקר במיון של צבעים ומידות)
  • לשים ביקורות טובות מגולשים/קונים.
  • לשים כפתורי שיתוף חברתיים.
  • לבדוק שיש את המילת מפתח ב- H1, Title, URL, ALT, Description.
  • לשים הנעה לפעולה בדיסקריפשן.
  • תוכן מקורי ויחודי בכל דף מוצר באתר.

קידום חנויות איקומרס בגוגל על ידי אופטימיזציה

– מחקר מילות מפתח: לזהות מילות מפתח רלוונטיות שקהל היעד של האתר מחפש ולבצע שיפור של תוכן המוצרים באתר, הטייטלים ותיאורי המוצרים בהתאם.

– שיפור הדף: לבצע שיפור של מבנה האתר, הכותרות, כתובות הדפים והקישורים הפנימיים כדי לשפר את הדירוג של כל הדפים בגוגל.

– SEO טכני: לוודא שהאתר איקומרס תקין מבחינה טכנית עם זמני טעינה מהירים, חיבורים מאובטחים ותגי עיצוב מובנה כדי לשפר את ביצועיו.

– לפרסם גם בתשלום: כדאי לפעמים גם להפעיל מודעות ממוקדות במדיה חברתית כדי לקדם מוצרים שונים, לעזור למכירות ולהגביר את המודעות למותג בקרב עוד קהלים.

– שותפויות עם משפיעים: חשוב לשתף פעולה עם משפיענים שונים ברשת כדי להגיע לקהל רחב יותר ולמנף את השפעתם לקידום המוצרים באתר איקומרס.

פרסום ממומן בשביל קידום אתרי איקומרס

– גוגל אדס: להפעיל מסעות פרסום ממוקדים של Google Ads תוך שימוש במילות מפתח רלוונטיות, הרחבות למודעות וליצור מודעה משכנעת כדי להשיג עוד תנועה, להגביר את הנראות של האתר וללכוד לקוחות בעלי כוונות גבוהות לרכישה.

– רימרקטינג: לעשות קמפיין ממומן של רימרקטינג כדי להגיע לגולשים שקיימו בעבר אינטראקציה עם האתר איקומרס אך לא ביצעו עדיין רכישה, ולעודד אותם לחזור ולהשלים את העסקה על ידי מבצעים.

– בדיקת המודעות: לבדוק ולשפר את ביצועי המודעות, לשים אפשרויות מיקוד וקריאייטיבים של טובים כדי למקסם את החזר ה-ROI ולשפר את יעילות הקמפיין לאורך זמן.

– תוכניות שותפים: לשתף פעולה עם בלוגרים ומשווקים שותפים כדי לקדם את המוצרים באתר האיקומרס בתמורה לעמלה על מכירות שנוצרו דרך קישורי ההפניה שלהם.

– ניטור ושיפור: לעקוב באופן קבוע אחר הביצועים, לנתח תוצאות ולבצע שיפורים כל הזמן כדי למקסם את ההמרות ולהשיג שותפויות ארוכות טווח עם שותפים בעלי ביצועים גבוהים.

איך באמצאות תוכן ניתן לבצע קידום אתרי ecommerce ?

– בלוגים: ליצור פוסטים מרתקים ואינפורמטיביים בבלוג של האתר הקשורים למוצרים, למגמות ולתחומי עניין של לקוחות כדי להניע תנועה אורגנית דרך זה ולבסס סמכות בתחום.

– תיאורים של מוצרים: לכתוב תיאורי מוצרים מושכים שהם גם ידידותיים לקידום אתרי איקומרס וגם אינפורמטיביים, המציגים את היתרונות והתכונות של המוצרים כדי לפתות לקוחות לקנות ולהכנס.

– תוכן חזותי: לשלב תמונות, סרטונים ואינפוגרפיקה באיכות גבוהה כדי לשפר את מצגות המוצרים ולמשוך מבקרים בצורה טובה.

– עוד פלטפורמות: להשתמש בפלטפורמות שונות למדיה חברתית פופולריות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וטיקטוק כדי להציג מוצרים מהאתר איקומרס, ליצור אינטראקציה עם לקוחות חדשים ולהוביל תנועה לאתר בשביל קניות והמרות.

– ניוזלטרים: לבנות רשימת מנויים בדוא"ל ולשלוח שם ניוזלטרים רגילים עם מבצעים, עדכונים על מוצרים והצעות מחיר בלעדיות כדי לעודד רכישות חוזרות ומעורבות של לקוחות.

– תוכן מותאם: להתאים פרסום בדוא"ל על סמך התנהגות לקוחות, העדפות שלהם והיסטוריית הרכישות כדי לספק תוכן רלוונטי ומותאם אישית המהדהד עם הלקוחות.

– אוטומציה: להטמיע אוטומציה של דוא"ל למשל בשביל תזכורות לעגלה נטושה ומעקבים לאחר רכישה כדי לייעל את התקשורת עם הלקוחות ולהניע עוד המרות.

מה עדיף בשביל קידום אתרי איקומרס סאב דומיין או תיקייה?

אחת הדילמות העיקריות בקידום אתרי איקומרס מרובי קטגוריות ודפים, זה האם לחלק את האתר לתיקייה ששם שהכתובת של זה מופיע אחרי ה- URL ונהנה מכוח הקידום של האתר, או לסאב דומיין שהכתובת שלו מופיע לפני ה- URL ולא נהנה מכוח הקידום של האתר.

 

למי שמשנה לו הקידום האורגני של האתר והמבנה היררכי הנכון שלו אז עדיף ליצור תיקיות שזה גם מועיל לקידום והאתר נותן לזה כוח בשונה מסאב דומיין שזה כמו אתר בפני עצמו.

מה עוד עוזר בשביל קידום אתרי ecommerce

ביקורות והמלצות של לקוחות

 

– לקוחות ממליצים: לגרום ללקוחות מרוצים להשאיר ביקורות והמלצות באתר האיקומרס המקודם, במדיה חברתית ובכל מקום שאפשר כדי לבנות אמינות והוכחה חברתית למותג.

– תוכן שנוצר על ידי משתמשים: להציג תוכן שנוצר על ידי משתמשים כגון תמונות של לקוחות, סרטונים ועדויות כדי ליצור מעורבות עם הקהל יעד באופן אותנטי ולעורר השראה ללקוחות פוטנציאליים לבצע רכישה.

– תגובה לתגובה: לעקוב אחר חוות דעת של לקוחות ולהגיב להן, התייחסות לחששות, להביע תודה על תגובה חיובית ולהראות את המחויבות לשביעות רצון הלקוחות ולמצוינות השירות.

 

ניתוח נתונים של האתר איקומרס

 

– ניתוח נתונים: להשתמש בכלי ניתוח אתרי אינטרנט כמו Google Analytics כדי לעקוב אחר ביצועי האתר, התנהגות של לקוחות, שיעורי המרה במוצרים ותוצאות הפרסום הממומן והאורגני כדי לקבל החלטות נכונות על פי נתונים.

– בדיקת A/B: לבצע בדיקות A/B טסטניג בדפי נחיתה, דפי מוצרים, מודעות שונות ועוד כדי לייעל את הביצועים, לזהות אזורים לייעול ולשפר את שיעורי ההמרות.

– שיפור מתמיד: לסקור באופן קבוע את האתר איקומרס ולשפר בו מה שאפשר על סמך תובנות מנתונים, מגמות ומשוב מלקוחות כדי להישאר תחרותיים ולשיג צמיחה לאורך זמן.

קידום אתרי איקומרס

מה חובה לשים בפוטר של אתרי איקומרס לקידום נכון בגוגל?

אודות העסק

טלפון פעיל

תקנון מלא

כל הזכויות שמורות

רשתות חברתיות

תוך כמה זמן מגיע המשלוח

מדיניות משלוחים

שעות פתיחה

כתובת של העסק

מדיניות ביטולים והחזרות

רשתות חברתיות

לוגואים של חברות הסליקה

יצירת קשר מהיר

לגמרי לא! אין הבדל בזמן הקידום, מה שכן משנה זה איכות הקידום! ואם ישקיעו בקידום טוב לאתר איקומרס יוכלו להגיע אחלה של מכירות עם תוצאות.

בשונה מהרבה אחרים, אצלי הלקוח הוא מעל הכל. יש לי מוסר עבודה גבוה וכמובן אני לא יכול לנוח עד שאני מגיע להישגים שאני רוצה!  אז תנסה, מקסימום תצליח (:

סיכום על קידום חנויות איקומרס בגוגל

אם יתבצע את כל מה שכתבנו פה בקידום אתר איקומרס הרצוי, תוך זמן קצר כבר התוצאות יתחילו להגיע ותראו איך האתר מתאנדקס בגוגל לאט לאט ומתחיל לצבור מיקומים גבוהים וכמובן לקוחות.
על ידי הטמעת גישה הוליסטית לקידום אתרי איקומרס המשלבת קידום אורגני, שיווק תוכן, מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל, פרסום ב-PPC, שותפויות שותפים, ביקורות לקוחות ואופטימיזציה לפי נתונים, אפשר לקדם ביעילות את החנות איקומרס, להשיג תנועה ולקבל המרות באתר.

רוצה שירותי קידום אתרים ברמה גבוהה? פנה אליי עכשיו (:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם‌!