• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 3 דקות
דף הבית » מאמרים » איך בוחרים שם לעסק שלנו?
איך בוחרים שם לעסק שלנו?

איך בוחרים שם לעסק

רוצים להקים עסק? מזל טוב! עכשיו רק נשאר לדעת איך בוחרים שם לעסק שלנו בצורה נכונה עד כמה שאפשר.

בפוסט הזה נדבר לא סתם על איך בוחרים שם לעסק שאותו נרצה לפתוח, אלא גם איך לבחור שם שיקדם את העסק שלנו בצורה נכונה בגוגל.


מה צריך לדעת לפני שבוחרים שם לעסק?

אם הולך להיות לכם עסק עם אתר אינטרנט אתם לא תרצו לקרוא לו בשם גנרי מידי מכיוון שיהיה מאוד קשה לקדם את האתר שלכם על הביטוי הזה (לדוגמא – חשמלאי יקרא לעסק שלו "חשמל") וזה הופך את העסק של הקידום האורגני להרבה יותר קשה ומאתגר.

מתי שאנחנו רוצים לבחור שם לעסק שלנו צריך לחשוב על שם שהוא מצד אחד מספיק מקורי ולא מועתק (אחרת תסתבכו עם תביעות על זכויות יוצרים) ומצד שני שיהיה קל לקדם את השם שלו בגוגל וזה שיקול חשוב גם לעסקים קטנים שירצו לקדם את העסק שלהם בהמשך.

אז אם יש לכם כמה רעיונות לשם של העסק שלכם תמיד טוב לנסות לבדוק בגוגל קודם אם השם הזה קיים, ומה התחרות שיש על הביטוי הזה אם בכלל.


עוד כמה טיפים מועילים ל- איך בוחרים שם לעסק שלך:

  • שם שאתם מתחברים אליו – כאשר אנחנו בוחרים שם חשוב מאוד להתחבר לשם הזה ולא בגלל שזה שם שנראה מגניב, והמדד לזה הוא שמתי שישאלו אתכם מה שם העסק שלכם אז תענו אותו בגאווה ולא בלחישה או בחוסר נעימות, ושיהיה שם שתהיו גאים ושלמים בו.
  • שם של אדם מסויים – הרבה נוהגים לקרוא לעסק שלהם בשם שלהם או בשם של הילדים שלהם ועוד וזה דבר שהרבה פעמים אין עליו הרבה חיפושים בגוגל וזה טוב.
  • להמציא מילה לא קיימת – לדוגמא כמו ZARA שזה דבר לגמרי מגניב ואין עוד עסקים בכלל עם שם כמו שבחרתם כמובן שעדיף שהשם יהיה קצר קולע וזכיר.
  • שם עם משמעות – שם שעומד מאחוריו משהו מעניין או ערכי, למשל חברת "לגו"- המקור של השם הזה הוא שילוב של המילים בדנית "Leg + Godt", שמשמעותן "לשחק היטב". ובלטינית זה יוצא "אני מרכיב".

בסופו של דבר זה לא כזה משנה מה בחרתם מה שחשוב זה שאתם צריכים לבחור תמיד משהו שהוא מקורי ולא מועתק, ואחר כך תוכלו כבר לחפש דומיין מתאים ותקימו את האתר שלכם ותקדמו אותו.