• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 4 דקות
דף הבית » מאמרים » איך גוגל עובד
איך גוגל עובד

איך גוגל עובד ?

בעבר כל הדפים באינטרנט בשביל להתאנדקס ולהופיע בגוגל בשביל קידום אורגני הם היו צריכים לעבור אינדוקס ידני ורק אז יכלו להופיע במנועי החיפוש השונים, עד שבאו גוגל והפכו את האינדוקס מידני לאלגוריתמי וככה גוגל עובד כיום.

כיצד מנועי החיפוש של גוגל עובדים?

  • זחילה – לגוגל יש עכביש/זחלן/רובוט שתפקידו לטייל בכל רחבי האינטרנט ולגלות כמה שיותר כתובות URL ודפים שונים ואז לצלם אותם ולהוסיף אותם למאגר שלו. העכבישים האלו סורקים את התוכן בדף ואז הם עוקבים אחרי הקישורים שנמצאים בו כדי לגלות עוד דפים חדשים.

  • אינדוקס – בשלב הזה הדפים נכנסו למאגר של גוגל והם מאוחסנים בתוך שרתי הנתונים ועוברים מיון מסודר.

  • שליפה – כאשר גולש כותב שאילתה מסויימת, אז גוגל שולף את הדפים שהוא אינדקס וסידר אצלו קודם לכן ומציג אותם כתגובה הכי טובה למה שהגולש חיפש.

בסופו של יום מה שגוגל בודק זה תוכן וקישורים. תוכן – כדי לדעת במה עוסק הדף, קישורים – כדי לגלות דפים חדשים.


איך גוגל כל כך מצליח היום?

  • עיצוב פשוט ונוח – כל מי שרוצה לחפש משהו בגוגל מוצא את האופציה לזה בכמה שניות בלי להסתבך וזה מה שגורם להרבה אנשים להשתמש דווקא בזה.

  • אלגוריתם מדויק – גוגל מביא את התשובה הכי טובה וקרובה למה שהגולש חיפש, וזה מביא חווית גלישה מאוד נוחה לכל המשתמשים שצורכים את גוגל.

  • המון כלים שעוזרים – מלבד מנוע החיפוש יש לגוגל המון כלים טובים שכולנו משתמשים בהם שעוזרים גם לקידום עסקים קטנים – מהמייל / גוגל דרייב / גוגל Sheets / גוגל Docs / גוגל אלרטס וכיוצא בהם.

חברת גוגל בעצם עשתה מהפך מאז שהיא שמה דגש רציני על חווית המשתמש בכל מה שיש לה להציע והיא משקיעה בזה המון משאבים וכסף, וזה גם אחת מהסיבות שהיא מצליחה ככה לאורך כל הזמן הזה וגם צפויה להמשיך ככה בזמן הקרוב.

כמובן שבזכות זה גוגל שולטת בשוק הפרסום כיום, והחברה מגלגלת כמליארדי שקלים בשנה רק מפרסומות אצלה.

מפרסום ביוטיוב ועד קידום ממומן במנוע החיפוש ופרסום ברשת המדיה.


מה ההיסטוריה של גוגל?

גוגל נפתחה לראשונה בשנת 1996 שהיתה בעצם פרוייקט מחקר של היזמים לארי פייג' וסרגיי ברין בזמן שהיו סטונדטים.

בהתחלה הם קראו למנוע החיפוש שלהם BackRub ולאחר מכן השם השתנה לגוגל שזה בעצם שיבוש של המספר "גוגול" שזה המספר הכי גבוה וכך גם גוגל מנוע החיפוש הכי גדול כביכול.

יש יותר ממיליון שרתי גוגל ברחבי העולם, ובכל יום יש יותר מ-2 מיליארד שאילתות חיפוש שאנשים מחפשים.