• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 6 דקות
דף הבית » מאמרים » מה זה אינדוקס בגוגל
איך להוסיף אתר לגוגל

הוספת אתר לגוגל

במאמר הזה נדבר על אינדוקס בגוגל

דבר ראשון צריך להבין שגוגל הוא בכל זאת המנוע חיפוש הכי חכם בעולם כיום ככה שבדרך כלל לא צריך לעשות באופן עצמאי שום פעולה מיוחדת כדי שגוגל יוסיף את האתר שלנו לאינדקס שלו (אלא אם כן נגדיר באופן ידני שלא נרצה שגוגל יאנדקס) אבל אנחנו כן נצטרך לעשות פעולות שיגרמו לאתר להגיע לצמרת תוצאות החיפוש על ידי החיפושים שאנשים מחפשים, ואת זה נוכל לעשות על ידי הקידום האורגני של האתר.


מה זה הוספת אתר לגוגל

לאט לאט המון אנשים ובעלי עסקים קטנים או גדולים רוצים להופיע בגוגל מכיוון שזה מכניס עוד הרבה לקוחות ותנועה לאתר של העסק. ומאז שגוגל קמה לפני בערך 25 שנה עדיין יש בעמוד הראשון בתוצאות רק כ- 10 תוצאות אורגניות.

(ועד 6 תוצאות ממומנות שברך כלל הן נמצאות עד 4 מודעות בחלק העליון של העמוד ועוד-2 מודעות בחלק התחתון)

זה אומר שקשה יותר ויותר עם הזמן לתפוס את המקומות הראשונים לארוך זמן.


איך בודקים האם ביצענו רישום אתר למנועי חיפוש בשביל אינדוקס בגוגל

  • דרך פקודת :SITE – קחו את האתר שלכם ושימו לפני כתובת הדומיין שלכם את הפקודה SITE:

(לדוגמא – site:https://domain.co.il)

אם אתם רואים את האתר שלכם מופיע בגוגל מצויין, זה אומר שהאתר שלכם מאונדקס כמו שצריך.

הוספת אתר לגוגל
דוגמא לאתר שהתאנדקס טוב

איך להעלות אתר לגוגל?
דוגמא לאתר שלא התאנדקס טוב

  • לבדוק בקובץ רובוטס של האתר – לשים אחרי כתובת הדומיין שלנו את robots.txt ולראות אם הקובץ תקין והאם כל האתר שלנו בסדר שם ולא נמצא במצב Disallow.

(לדוגמא – https://domain.co.il/robots.txt)

קובץ רובוטס תקין
דוגמא לקובץ רובוטס תקין

  • לבדוק את מקור הדף – להכנס לקוד מקור של הדף (ctrl+u) ולבדוק בחיפוש (ctrl+f) האם הדף נמצא במצב של noindex, אם לא זה אומר שהדף אמור להתאנדקס.
ככה צריך להראות שהדף מאונדקס
ככה זה צריך להראות

  • לבדוק בהגדרות הוורדפרס – לבדוק בממשק הניהול של וורדפרס תחת הגדרות/קריאה האם מנועי החיפוש של גוגל רשאים לסרוק את האתר ולאנדקס אותו.
אינדוקס בגוגל
ככה זה צריך להיות

  • לבדוק בסקרימינג פרוג – להריץ את האתר ב- Screaming Frog ולראות האם הוא מצליח לסרוק את האתר ושכל הדפים מקבלים סטטוס 200OK, ושרשום – indexable.

אם אחרי כל זה האתר עדיין לא קיבל אינדוקס בגוגל מה אפשר לעשות?

  • הגשת בקשה בקונסול – כלי של גוגל שעוזר ומראה לנו המון דברים מעניינים על האתר שלנו וביניהם אופציה לבקשת אינדוקס לדפים מסויימים שלא התאנדקסו.
אינדוקס דף בקונסול
ככה מגישים בקשה לאינדוקס

  • הרשמה לאינדקסים / פוסטים אורחים – ברגע שתרשם או תכתוב פוסטים באתרים אחרים שגוגל סורק כל הזמן ותוציא משם קישור לעמוד שלא התאנדקס, אתה תגרום לעכביש של גוגל לבוא אליך לאתר דרך שם ואז גוגל יסרוק את העמוד שלך ויכניס אותו לאינדקס.
  • ניקוי קאש (מטמון) – אם כל מה שרשמנו לעיל לא עזר והוספת האתר לגוגל לא הצליחה. תנסה לנקות את הקאש מהשרת ומהאתר עצמו, מכיוון שהרבה פעמים ברגע שלא מנקים את המטמון זה יכול להפריע לאינדוקס תקין של האתר בגוגל.

האתר לא מופיע בגוגל? צריך עזרה עם הוספת אתר לגוגל? פנה אלינו עכשיו!