• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 5 דקות
דף הבית » מאמרים » איך להיות פרילנסר? 10 טיפים שימושיים ועדכניים!
איך להיות פרילנסר?

איך להיות פרילנסר?

כל מה שחייבים לדעת על איך להיות פרילנסרים!

איך להיות פרילנסר טוב? אם אתם קוראים את המאמר הזה, סביר להניח שאתם מעוניינים או לפחות חושבים על להיות פרילנסרים. ואם אתם חושבים להיות פרילנסר לקידום אתרים אורגני, יהיה לכם פה עוד כמה טיפים. ( :

מה הם השלבים באיך להיות פרילנסר?

1- תכינו תכנית עסקית מסודרת

הרבה מהפרילנסרים לא באמת יודעים להחזיק עסק כמו שצריך, אלא דבר ראשון הם רוצים להכניס כמה שיותר לקוחות. עכשיו לא שלקוחות זה לא דבר חשוב, אבל אם נתרכז רק בהם בלי לבנות בסיס, זה יכול להגרר לכישלון.

לכן צריך להכין תכנית עסקית, שבה תחליטו מה הם היעדים שלכם (לפחות לשנה קדימה) אם זה כמה כסף אתם רוצים להכניס, או כמה לקוחות חדשים בא לכם. (חשוב לחשבן טוב הכל, מכיוון שבדרך כלל פרילנסרים הם עדיין לא חברה בע"מ, אלא הכסף של העסק מעורבב עם החשבון בנק הפרטי.)


2- לבחור את הלקוחות בחכמה

לא משנה באיזה תחום אתם רוצים להיות פרילנסרים, חשוב מאוד לבחור את הלקוחות בחכמה. בדרך כלל בתחילת הדרך אתם תקחו כל לקוח שרק יגיד כן, כי אין את האפשרות לבחור את הלקוחות שלך מכיוון שאין לך עוד הרבה כאלו, אבל לאט לאט יהיה גם לאלו החדשים מבין הקוראים פה את האופציה לבחור.

(בתחילת הדרך שווה גם לקחת כל מיני לקוחות חדשים טובים בזול בלי הרבה מאוד רווח, כדי שהם ימליצו עליכם לעוד עסקים או קולגות שלהם וככה אתם תגדלו לאט לאט.)


3 – כל הזמן ללמוד עוד דברים

שאתם פרילנסרים בדרך כלל אתם עובדים מול עצמכם, בלי אנשים מאותו תחום מסביבכם או איזה בוס. ולכן החשיבות להתעדכן כל הזמן בדברים חשובים בתחום שלכם היא קריטית. מכיוון כי שאין לכם איזה בוס שישלח אתכם ללמוד ולהתעדכן על כל מה שחדש בתחום.

לכן מומלץ לעבוד במקום עבודה משותף, במיוחד שזה יביא לכם המון ערך וגם אפשרויות לשיתופי פעולה.

גם מומלץ מאוד להתחבר לקבוצות פייסבוק מקצועיות מהתחום שלכם, שם תוכלו להתעדכן בכל מה שחדש.


4 – תתחברו לאנשים שקשורים לתחום שלכם

תבנו לעצמכם מערכת של אנשים שתוכלו להעזר בהם, ואלו יהיו אנשים שעובדים איתכם באופן שוטף. אם זה כדי להוריד מכם קצת עומס עבודה, או דברים שאתם עדיין לא יודעים לעשות הכי טוב שיש.

ככה תצרו רשת של שיתופי פעולה, שיכולים ממש לעזור לכם להתקדם ככל שעובר הזמן.


5 – תקפידו על מיתוג כמו שצריך

אם אין לכם איזה חברה או צוות ענק. עדיין תבנו לעצמכם אתר טוב, סרטוני תדמית, לקוחות ממליצים, ועוד..

אז נכון זה יכול לעלות קצת כסף, אבל עדיין זה בהחלט שווה את זה.


6 – לא להתבייש לשאול

קורה לפעמים שנתקלתם באיזו תקלה שאתם לא יודעים לפתור, וזה ממש בסדר! ואין שום בושה בלהגיד "לא יודע" ולהעזר או לשאול אנשים שכן מבינים בזה. תאמינו לי רק יעריכו אתכם על זה יותר.


7 – להשקיע בכלים שיעזרו לכם

לא משנה איזה שרות אתם מעניקים, תשקיעו תמיד בכלים שאתם עובדים איתם, מכיוון שזה סופר חשוב להיות איכותי ומצוייד כמו שצריך. אפשר למצוא גם דברים מוזלים, לא חייבים לשלם על הכל יקר.


8 – לייצר לעצמכם נכסים

בין עם זה אתר עם בלוג מושקע, דף פייסבוק איכותי, ערוץ יוטיוב מוצלח, או כל דבר שרק תרצו. ככה תגרמו לאנשים להכיר אתכם ולצרוך את התוכן שלכם, ועל ידי זה תקבלו עוד לקוחות חדשים.


9 – ליצור לעצמכם בידול עסקי

אני מאמין שכמוכם יש עוד הרבה בשוק, ובשביל שאתם תצליחו אתם צריכים להראות מה מיוחד בכם, ולמה דווקא הלקוח צריך להגיע אליכם, אתם תצטרכו למצוא בידול עסקי טוב. ברגע שתמצאו את הדבר שמבדל אתכם מכולם, זה יכול להיות המקפצה הראשונה להצלחה.


10 – לא לצפות לתוצאות מיידיות

אתם לא שכירים, אתם פרילנסרים! המשכורת לא אמורה להכנס כל חודש לבנק, ואין בוס שאפשר ללכת להתלונן אצלו. תזכרו שלוקח זמן עד שהעסק נהפך לרווחי, ועד שבאים הרבה לקוחות. אבל אם תאמינו בעצמכם ובדרך שלכם, ויש לכם סבלנות, ההצלחה עוד תגיע.


צריכים עזרה בקידום העסק שלכם? פנו אלינו עכשיו – "מיכאל דיגיטל"