• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 8 דקות
דף הבית » מאמרים על קידום אורגני » איך לקדם אתר בגוגל – כל מה שצריך לדעת
איך לקדם אתר בגוגל

איך לקדם אתר בגוגל

יש הרבה אנשים שרוצים לדעת איך לקדם את האתר שלהם בגוגל בצורה פשוטה ובלי סיבוכים מיותרים. ובדיוק לכן עשינו סיכום זריז של – מה הם הדברים העיקריים שחשוב לעשות בקידום אורגני, כדי שהאתר יתקדם בצורה טובה ונכונה בגוגל.


איך מקדמים אתר בגוגל?

אין שום בעיה לקדם אתר בגוגל בחינם מבלי לשלם למקדם אתרים פרילנסר או חברת קידום.

רק צריך לדעת מה הם שלבי העבודה, ושזה דורש השקעה וזמן!

מה צריך תכלס לעשות כדי לקדם את האתר בגוגל?

1) מחקר מילים – בשביל להבין איך לקדם בגוגל צריך לדעת את כל הווריאציות איך אנשים מחפשים אותנו. תזכרו שלא כולם מחפשים בגוגל כמו שאתם מחפשים, ולכל אחד יש דרך חיפוש שונה. עוד סיבה למה חשוב מחקר מילים – כדי להגיע לגולש מתחילת ההתעניינות והבדיקות, ועד סיום הרכישה או ההשארת פרטים.

רעיונות למילות מפתח
רעיונות מגוגל לאיך אנשים מחפשים ביטוי מסויים

2) מחקר מתחרים – לנתח אותם כמו שצריך, כדי לדעת איך לקדם בגוגל צריך להבין מה הם עשו כדי להגיע למקומות הראשונים בגוגל. צריך לזכור שלפעמים המתחרים בעולם האמיתי, הם לא בדיוק אותם מתחרים כמו בגוגל ובדיגיטל.

דוגמא למחקר מתחרים
דוגמא למחקר מתחרים

העולם של איך לקדם אתר בגוגל נשען על 2 רגליים עיקריות:

  • on page – זה בעצם כל מה שקורה בתוך האתר שלנו שמשפיע על הקידום שלו.

  • off page – זה בעצם כל מה שקורה מחוץ לאתר שלנו שמשפיע על הקידום שלו.

איך לקדם את האתר בגוגל on page ?

1) כותרותMeta Title

הכותרת הראשונה של הדף (H1), היא התגית שהכי חשובה לקידום של כל אתר, ובה אנחנו שמים את המילת מפתח שאנחנו הכי רוצים לקדם על אותו העמוד. מתחת לזה נשים בשאר הכותרות/התגיות (H2 + H3 וכו') עוד מילות מפתח שקשורות לאותו נושא בדיוק של מילת המפתח שאנחנו רוצים לקדם. (והאורך המומלץ לזה הוא בין 60 ל- 80 תווים)

2) תיאור לדף – Meta Description

זה התיאור שמופיע מתחת למה שרשום בטייטל. אמנם זה פחות קריטי לקידום אתרים מכיוון שגוגל מושכת מהדף תוכן ושמה שם במקרה שלא נשים את זה, אבל יש לנו את האופציה דרך התיאור לשכנע את הגולש להקליק דווקא עלינו, וזה דבר חשוב כי זה יעלה את אחוזי ה- STR באתר.

3) תגית אלט על תמונות – Alt

גוגל לא מצליח לקרוא תמונות, אלא רק טקסט כתוב. לכן חשוב לשים על כל תמונה במה היא עוסקת (כמובן עם מילות המפתח שלנו) ודרך זה גוגל יבין במה עוסקת התמונה, ויקדם אותנו עליה. (חשוב לגוון במילות המפתח על התמונות)

4) כתובת URL נוחה

חשוב לשים את הכתובת URL (סלאג) ככתובת קצרה ונעימה ולא ארוכה מידי, וכמובן עם מילים נורמאליות ולא סתם ג'יבריש של מספרים ואותיות, ועדיף תמיד שהיא תשלב גם את מילת המפתח של העמוד אותו נרצה לקדם.

5) מילות מפתח בטקסט

חשוב לשלב את מילות המפתח שבחרנו לקדם בצורה נוחה בטקסט, ולא לדחוף אותם מידי הרבה ככה שיהיה צפיפות מילות מפתח. מכיוון שזה ממש יכול לפגוע לנו בדרוג של האתר.

6) מהירות אתר

היום לאנשים אין זמן לחכות לשום דבר. וברגע שהאתר שלך יטען באופן איטי, אנשים פשוט לא ימתינו עד שהוא יפתח ופשוט יעברו למתחרים שלך. לכן חשוב מאוד להקפיד על מהירות גבוהה.

7) אבטחת אתר

לאחרונה גוגל שמה דגש על אבטחת האתר שיהיה https ולא רק http. ניתן לעשות את זה דרך כל מיני מקומות, והרבה מהחברות אחסון נותנים את השירות הזה בחינם.

8) תוכן איכותי

בשביל להתקדם בגוגל כמו שצריך אנחנו חייבים שיהיה באתר המון תוכן, וכמובן שיהיה תוכן איכותי ולא סתם רק בשביל מנועי החיפוש של גוגל כדי שיראו שיש לנו הרבה תוכן באתר.

9) טקסט עוגן – Anchor Text

ברגע שנשים קישורים פנימיים על מילים זה יעזור גם לגוגל להגיע לכל העמודים בתוך האתר, וגם זה יעניק חווית משתמש טובה יותר לגולשים, מכיוון שהם יגיעו לעוד הסבר ודברים מעניינים בקשר למה שהם קראו.

איך מקדמים את האתר בגוגל off page ?

1) קישורים מאתרים אחרים

כמו בעולם האמיתי שאנשים ממליצים על אנשים, ככה בדיוק עם אתרים. כאשר יש אתר טוב הרבה אתרים ממליצים עליו, וזה בדיוק מה שנרצה שיעשו לאתר שלנו. (ניתן גם לקנות קישורים שיקשרו אלינו לאתר.)

2) אזכורים במדיה חברתית

ברגע שתפרסמו את האתר שלכם גם בחשבון פייסבוק/אינסטגרם או רשתות חברתיות אחרות, זה יגרום לקהל חדש להגיע וגוגל יראה שאנשים אוהבים את האתר שלכם.

3) הרשמה לאינדקסים ופורומים

ברגע שנרשם ונראה פעילות בכמה שיותר אינדקסים ופורומים, חוץ ממה שזה יביא לנו טראפיק ויראו אותנו יותר בתוצאות החיפוש, גוגל תראה שאנחנו באמת טובים אם אנחנו נמצאים בכל מקום וגם עוזרים לאחרים.

4) קישורים שאנחנו מקשרים לאתרים אחרים

כמו שאין אדם שיודע הכל, ככה אין אתר שיודע הכל. ולכן צריך מידי פעם להראות לגוגל שגם אנחנו ממליצים על אתרים אחרים שגם הם טובים בתחום. וזה מראה לגוגל שאנחנו אמינים.


כמה דגשים בנוגע לקידום אתרים בגוגל לבד

אחרי העדכונים האחרונים בגוגל, גוגל מקפידה מאוד על 3 דברים עיקריים שבהם צריך הכי להשקיע:

  • תוכן – בשביל שנתקדם בגוגל כמו שצריך, אנחנו צריכים להיות הכי טובים בתחום אותו אנחנו נרצה לקדם. ולכן אנחנו צריכים לכתוב בצורה מקיפה עם תוכן שיש בו הסברים טובים ומועילים, כדי שנהיה האוטוריטה בתחום.

  • קישורים – בין אם זה קישורים פנימיים, ובין אם זה קישורים חיצוניים זה ממש חשוב לשים ולהשיג עוד ועוד. כמובן שמה שחשוב יותר זה איכות הקישורים ולא דווקא הכמות שלהם.

  • חווית משתמש – גם אם שמת תוכן טוב וקישורים באתר שלך, עדיין אם הגולשים יברחו ממנו מהר ולא יהנו להשאר שם גוגל לא תרצה לשים אותך בראש תוצאות החיפוש.

כמובן צריך לזכור שלקדם את האתר שלכם בגוגל יכול לקחת הרבה מאוד זמן, וצריך להזהר מלעשות קידום שחור או דברים לא טובים מכיוון שזה יגרום שתקבלו עונשים מגוגל.

סרטון הסברה על איך מקדמים את האתר בגוגל


הסתבכתם? תנו לנו לעזור לכם ( :