• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 3 דקות
דף הבית » מאמרים » גוגל אנליטיקס 4 (GA4) – כל מה שחשוב לדעת
גוגל אנליטיקס 4 - GA4

גוגל אנליטיקס 4 (GA4)

כיום אנחנו עדיין למדים תוך כדי תנועה ועשיית ניסויים את הדוחות וכל המידע על איך גוגל אנליטיקס 4 עובד באמת בשביל שיהיו לנו נתונים על קידום אתרים בגוגל או קידום ממומן, וכרגע רב הנסתר על הגלוי.

בין אם תרצו ובין אם לא, בשנה עד שנתיים הקרובות האנליטיקס הרגיל הולך להעלם מהמפה וכולנו נתחיל להשתמש רק באנליטיקס 4. ככה שמומלץ כבר מעכשיו להתחיל ללמוד אותו כמו שצריך ולאסוף עליו נתונים כדי שנגיע מוכנים.


איך אנליטיקס 4 עובד?

באנליטיקס החדש יש שינוי תפיסתי מכל מה שהיה באנליטיקס הקודם והשינויים האלו נכפו על גוגל. אנחנו מכירים את האנליטיקס הרגיל שמסתמך בעיקר על עוגיות (cookies) וזה פוגע בפרטיות המשתמש וזה קצת בעייתי היום בגלל כל הבעיות של המדיניות פרטיות.

בעולם היום שיש המון מחשבים וטלפונים יוצא שלכל אדם יש כמה מכשירים שהוא גולש דרכם, וזה בעייתי מבחינת גוגל לדעת שמי שגולש בכל המכשירים זה אותו בן אדם.

ולכן כל התשתית של האנליטיקס החדש הוא לא על עוגיות בכלל אלא רק על איוונטים (events), וכל המדידה של האתר שלכם מתחילה מאפס! ולכן חשוב כבר מרגע זה להטמיע את האנלטיקיס החדש באתר שלכם כדי שיתחיל לצבור נתונים.


מה השתנה באנליטיקס 4?

  • סשן – באנליטיקס החדש סשן מסתיים רק אחרי 30 דקות ללא פעילות באתר בלבד! בשונה מהאנליטיקס הישן ששם סשן מוגדר כאשר יש – 1) 30 דקות ללא פעילות באתר 2) כאשר מתחלף מקור תנועה באתר 3) בשעה 12 בלילה.

  • זיהוי מקור הגעה – באנליטיקס החדש גם אם אותו אדם יכנס מכמה מכשירים/דפדפנים שונים זה עדיין יקרא אותו גולש! בשונה מהאנליטיקס הישן שאם אדם נכנס ממכשיר/דפדפן אחר זה נחשב כ-2 גולשים.

  • אחוזי יציאה – באנליטיקס 4 כרגע (!) אין את האופציה לראות מה מדד הבאונס רייט של מי שיצא מהאתר בלי לעשות שום פעילות (יש סיכוי שזה יחזור בהמשך) ומופיע במקום מדד אחר שבודק – 1) האם הגולש צפה ביותר מ- 2 עמודים באתר 2) האם הגולש ביצע המרה כלשהי באתר 3) – במקרה שהסן נמשך נמשך יותר מ- 10 שניות.

מה חשוב לעשות שפותחים גוגל אנליטיקס 4?

  • לאשר לגוגל לאסוף מידע מורחב על הגולשים באתר. (נמצא בהגדרות – איסוף נתונים)

  • להגדיר מאיפה מזרימים את המידע לנכס האם מאתר/אפליקציה. (נמצא בהגדרות – מקורות נתונים)

  • להטמיע את הקוד שקיבלתם באנליטיקס באתר דרך התג מנג'ר.