• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 8 דקות
דף הבית » מאמרים » הכל על עונשים בגוגל
הכל על עונשים בגוגל

עונשים בגוגל – איך יוצאים מעונש?

המטרה שלנו בסופו של יום היא לא לעצבן את גוגל או להדליק אותם ואז נקבל עונשים כל הזמן, אלא לפעול לפי הספר ולקדם את האתר אורגנית כמו שצריך בצורה טובה ובלי בעיות מיותרות.

בגדול אם גוגל לא אהבה את מה שעשינו אנחנו מסתכנים בעונש שיכול לפגוע לנו במיקומים ולשלוח אותנו הרחק מהמקום הראשון בתוצאות החיפוש. במקרים קיצוניים גוגל יכולה לזרוק אותנו גם לגמרי מתוצאות החיפוש!


מה הם הדברים שגורמים לעונש בגוגל?

  • קישורים חיצוניים ממקומות גרועים – אם אתם מקבלים קישורים חיצוניים ממקומות לא טובים או שהשרת שלכם יושב עם אתרים לא טובים (אתרי ספאם, הימורים ועוד) גוגל בהחלט יכולה לפגוע לכם בדירוג.
  • אתר פרוץ – במקרה והאתר שלנו נפרץ והעלו בו תכנים לא טובים ואנחנו לא טיפלנו בזה, (או אפילו לא שמנו לב לזה) זה דבר שיכול ממש להשפיע על המיקום בתוצאות .
  • רכישת דומיין לא טוב – גם אם נעשה את כל פעולות קידום האתר כמו שצריך ובלי בעיות, עדיין אם הדומיין שקנינו קיבל בעבר עונשים מגוגל זה יכול לפגוע באתר שאותו נרצה לקדם.
  • שיטות קידום פסולות – אם נעשה קידום שחור לאתר זה יכול לגרום לנו ברגע לקבל עונש מגוגל ולרדת בתוצאות החיפוש. (כמו לכתוב מלא מילות מפתח בצבע של הדף וכיוצא בזה, כדי שגוגל תראה את זה ולא בשביל חווית הגולשים)
  • אתר לא איכותי – אם התוכן באתר מאוד ירוד, מועתק, לא רלוונטי לגולשים וכו', גוגל תוריד אותו לאט לאט מהמקומות הראשונים ותעדיף לשים שם אתרים עם תוכן שיותר רלוונטיים לגולשים.

איזה סוגי עונשים יש בגוגל?

1. ענישה ידנית – זו ענישה שמקבלים עליה הודעה בדרך כלל דרך ה- google earch console, שם גוגל מודיעה לך באופן רשמי שעברת על החוקים שלה והאתר שלכם יקבל עונש.

2. ענישה אלגוריתמית – אנחנו רואים שהאתר שלנו ירד במיקומים אבל לא קיבלנו שום התראה מגוגל, והסיבה לכך יכולה להיות משום שהמתחרים שלנו פשוט שמו אצלהם תוכן הרבה יותר טוב מאיתנו ושהתוכן שם יותר רלוונטי לגולש, ולכן הם עקפו אותנו בתוצאות החיפוש והאתר שלנו קיבל ירידה במיקומים.


מה קורה אחרי שקיבלנו עונש מגוגל?

אחרי שכבר קיבלנו את העונש מגוגל הוא מתחלק ל- 3 דרגות שונות:

  • 1) הרחקה מגוגל – עונש זה נקרא גם "ארגז החול של גוגל" והאתר שלנו יעלם לגמרי מתוצאות החיפוש, ויכול לעבור יותר מחצי שנה עד שנגיע שוב לתוצאות הראשונות בגוגל גם אם ניסנו לתקן את מה שגרם לעונש.

איך נדע לזהות אם קיבלנו עונש כזה?

נריץ פקודות site: על האתר: (site:https://michael-digital.co.il)

נבדוק כמובן שהאתר לא חסום ב- NOINDEX, ונראה אם קיבלנו התראת ענישה בקונסול.

  • 2) הורדה במאות מיקומים – בעונש כזה אפשר לרדת בבום במאות מיקומים למשל -300/-600/-900, וזה בעיקר קורה כשאנחנו עושים יותר מידי אופטימיזציה לאתר וזה לא נראה טבעי בעיניי גוגל.
  • 3) הורדה בעשרות מיקומים – אפשר לרדת בבת אחת בעשרות מיקומים למשל -20/-70/-90, וזה קורה בדרך כלל כאשר התוכן באתר שלנו ממש גרוע וירוד או בתוכן מועתק, כמו אתרי "אפילייט" וכיוצא בהם.

איך נדע לזהות את העונשים האלו? זה ממש פשוט, נוכל לראות ביטויים שהיינו מופיעים בהם בעבר על העמוד שקידמנו ועכשיו נעלמנו בביטויים האלו מתוצאות החיפוש.


מה זה ריקוד גוגל ואיך זה נוגע אלינו?

גוגל דאנס (Google Dance) – כידוע יש לגוגל מאות שרתים ברחבי העולם ולצורך ניסויים ובדיקות הם בדרך כל בוחרים בשרת רנדומלי ועליו הם עושים את הבדיקות. עכשיו יכול להיות שהאתר שלך כרגע נמצא על השרת הזה ולכן יש ירידה קלה במיקומים, אבל אין מה להלחץ כי בדרך כלל אחרי כמה ימים/שבועות התקלה מסתדרת והאתר שלך חוזר לראש תוצאות החיפוש.

לכן אם לפעמים אנחנו חווים ירידה קלה במיקומים פשוט צריך להמתין ולראות האם זה גוגל דאנס או בעיה אמיתית.


מהי דחיית קישורים / disavow links?

הרבה פעמים קורה שמנסים לקשר אלינו לאתר מכל מיני אתרי ספאם ותוכן לא טוב ואין לנו איך למנוע את זה (!) וכמובן שזה יכול לעשות לנו נזק גדול בקידום של האתר בגוגל.

מה אפשר לעשות?

מכיוון שגוגל הבינה את הבעיה היא הכינה כלי מיוחד שבו נוכל להתריע על הקישורים הלא טובים שמקשרים אלינו ושאנחנו לא רוצים קשר אליהם, וכמובן שלא הצלחנו להוריד אותם לבד.

למעבר לכלי

(חשוב לציין שכרגע זה עובד רק אם עשיתם אימות לאתר שלכם בקונסול ברמת ה- URL, ולא ברמת הדומיין.)

אחרי שנכנסו לכלי נזין את האתר שאצלו יש את הבעיות ונעלה קובץ TXT עם כל הדומיינים הלא טובים שמקשרים אלינו.

הקובץ צריך להראות ככה: (לדוגמא)

domain:ynet.co.il

dimain:mako.co.il

domain:walla.co.il


איך יוצאים מהעונש של גוגל?

עונש מגוגל נקרא גם Reconsideration, ואפשר לעשות כמה פעולות כדי לבטל אותו במקרה שקיבלנו אותו!

דבר ראשון – לקחת אוויר ולנשום כי צריך סבלנות וזה הולך לקחת הרבה זמן (:

דבר שני – נלך לקישור הזה – ושם נזין את הנכס (אתר) שממנו נרצה להוריד את העונש.

ועכשיו נתחיל לתעד את כל התהליך שאנחנו מנסים לעשות כדי לתקן ולנקות את האתר שלנו, (בגדול לעשות מחדש דו"ח אופימיזצייה) ואחרי בערך שבועיים של תיקונים באתר נשלח את מה שעשינו לשם דווקא בקובץ של גוגל דוקס ובאנגלית!

מה נשים בקובץ?

  • גוגל רוצה לראות דבר ראשון הפנמה של העונש והבעת חרטה ולא סתם להתחנן לביטול שלו.
  • צילומי מסך של התיקונים שאתם עושים באתר שלכם.
  • תיעוד שליחת מיילים להסרת קישורים גרועים.
  • הסרת קישורים לא טבעיים.
  • כל דבר שנראה לכם לא טבעי.
  • הגשת קובץ DISAVOW (דחיית קישורים).

(במקרים מסויימים שהבעיה לא נפתרה והאתר עדיין בעונש צריך לשלוח אפילו כמה פעמים את הקובץ, אבל במרווח זמן בין שליחת קובץ לקובץ וכמובן להוסיף עוד דברים שנעשו בשביל ניקוי האתר.)

חשוב לציין: אין זמן קבוע לשחרור האתר מעונש ידני ותוכל לעבור גם למעלה מחצי שנה עד שנגיע שוב לתוצאות החיפוש, זאת למרות שטיפלנו לדעתנו בגורם שהביא לענישה.

הסתבכתם? תנו לנו לעזור לכם (:


סרטון הסבר קצר מגוגל על התהליך: