דוח אופטימזציה SEO לאתר
דף הבית » דוח אופטימיזציה לאתר

דוח קידום אתרים

(דוח אופטימיזציה לאתר)

מה זה דוח אופטימיזציה לאתר?

דוח אופטימיזציה לאתר, או במילים פחות מפחידות סקירה של בעיות האתר. זה בעצם לעשות ניתוח מקיף לאתר שנרצה לקדם, כדי למצוא את כל הבעיות שיש לו שמונעות ממנו להתקדם בגוגל.

הדוח קידום אתרים הזה הוא חובה לכל אתר שצריך קידום, ועושים אותו בצורה מקיפה בדרך כלל ללקוח חדש שנכנס לחברת קידום אתרים, או לפרילנסר קידום אתרים. כדי שנדע מה מצב האתר ואיך להתחיל לעבוד עליו מבחינת הקידום האורגני שלו בגוגל.

למה חשוב לעשות בדיקת seo לאתר?

  • מראה את מצב האתר

בלי דוח seo מקיף אנחנו לא נוכל לדעת מה המצב של האתר שלנו, ואיפה הוא עומד מבחינת הקידום שלו בגוגל. לכן אם אנחנו רוצים להתחיל לעשות קידום לאתר שלנו, אחד הדברים החשובים שאנחנו צריכים לעשות זה את הדוח קידום אתרים בצורה מקיפה.

  • מייצר לנו תכנית עבודה

ברגע שעשינו את הדוח קידום אתרים, נוכל לפי זה לדעת מה הם השלבים שלפיהם נתחיל לקדם את האתר. מהדברים הכי קריטיים שמצאנו, ועד לדברים שחשובים קצת פחות.

מי צריך לעשות בדיקת seo לאתר?

  • כל אתר חדש שעולה לאוויר
  • אתרים שקיבלו פתאום ירידות
  • כל אתר שמתחילים לקדם אותו
  • אתר שחווה ענישה מגוגל
  • לכל אתר קיים לפחות פעם בשנה
  • לבדוק האם המקדם שלכם עושה את העבודה טוב

מה היתרונות בדוח קידום אתרים?

  • אפשרות לקידום האתר באופן עצמאי

ברגע שמקדם אתרים מקצועי יוצר לך את הדוח קידום שמקיף את כל הבעיות, אתה תוכל בהחלט לעשות את רוב הדברים בעצמך, ולחסוך כל חודש כסף מלשלם לשירותי קידום אתרים.

  • הצעות לשיפור האתר

ברגע שנראה את תמונת המצב של האתר בצורה מקיפה, נוכל לראות מה אפשר לשפר בו ושנהיה אפילו יותר טובים מהמתחרים הקיימים שלנו עכשיו.

מה כולל בדיקת seo לאתר?

הדוח כולל כמות גדולה של פרמטרים שנבדקים באתר ונביא פה עכשיו את רובם:

1) חיבור לגוגל אנליטיקס

נבדוק האם האתר המדובר מחובר טוב לגוגל אנליטיקס, (כולל גוגל אנליטיקס 4) והאם הנתונים שם נכונים נבדקים ונספרים כמו שצריך להיות.

2) חיבור לגוגל סרצ' קונסול

לבדוק שהאתר מחובר למערכת כמו שצריך ומראה נתונים, וכמובן לבדוק שאין הודעות ענישה, או הודעות חשובות אחרות.

חשוב לבדוק שם גם בצורה מדגמית כמה מהעמודים באתר, ולראות מה תדירות הביקור של הזחלנים של גוגל, והאם הקישורים תקינים.

3) בדיקת האתר טכנית

פה כבר נבצע כמה וכמה פעולות חשובות:

  •  נראה את התפריטים, ונבדוק שהיררכיה בנויה בצורה נכונה לפי הביטויים שנרצה לקדם.    
  • לעשות חלוקת דפי נחיתה נכונה באתר לפי מילות מפתח, ושלא יהיה קניבליזם.   
  • חווית משתמש נוחה, מאז העדכון של גוגל זה דבר שחשוב להסתכל על זה.         
  • תקינות הדפים באתר, ולראות שאין דפי זבל מיותרים.
  • לבדוק שאין תוכן משוכפל באתר ומחוצה לו.
  • האם יש עדכון תוכן/בלוג בתוך האתר. (דבר שמשפיע מאוד על הקידום)
  • האם הטפסי השארת פרטים באתר עובדים כמו שצריך.
  • האם המתחרים שלנו יותר טובים מהאתר שלנו, וכמובן במה.
  • פרורי לחם, חוץ ממה שהם עוזרים לגולש לשיטוט באתר. הם גם עוזרים לגוגל.
  • גיוון במילות מפתח, לשים לב שמילת המפתח בעמוד לא חוזרת על עצמה מידי הרבה פעמים.
  • לבדוק האם הדפים החשובים מקבלים מספיק קישורים פנימיים.
  • לבדוק ידני דרך הפון והמחשב את חווית הגלישה באתר.
  • לראות מה המהירות טעינת דפים של האתר.

4) מובייל

יש כמה דברים שחשוב לבדוק באתר דווקא דרך המובייל:

  • האם אתר מותאם למובייל ונראה שם טוב. (רספונסיבי)
  • האם התוכן שונה לגולשים באתר דרך המובייל.
  • האם יש גרסת מובייל שונה עם קנוניקל כמו שצריך.

5) מפת אתר SITEMAP.XML

  • האם יש מפת אתר XML פעילה
  • האם המפה מתעדכנת כל הזמן
  • האם יש פער דפים גדול בין המפה ל-SITE:
  • האם המפה כוללת רק דפי HTML
  • האם המפה סורקת דפים שחסומים לסריקה
  • האם יש גם מפת אתר לתמונות

6) קובץ רובוטס ROBOTS.TXT

  • האם יש קובץ רובוטס תקין  באתר
  • האם יש סתם דפים שחסומים שם
  • האם יש הפנייה משם למפת אתר

7) אינדוקס

  • האם כל הדפים באתר מאונדקסים
  • האם כל הדפים מחזירים ok200     
  • האם יש דפים לא טובים שמאונדקסים
  • האם יש דפים יתומים באתר
  • האם יש דפים עם no follow
  • האם יש דפים עם no index
  • האם היה ירידה/עליה קיצונית באינדוקס
  • האם אתר מאובטח HTTPS
  • האם ה- URL ידידותי, ויש אותו URL בכל הקישורים

8) שגיאות

לבדוק האם יש באתר שגיאות 300/400/500

9) תוכן באתר

  • האם יש תוכן כפול באתר
  • האם יש תוכן מועתק
  • האם יש דפים דלים בתוכן
  • בדיקת כותרות – טייטלים/ תיאורים/H1
  • האם יש ALT לתמונות
  • האם התמונות עד KB100

10) קישורים חיצוניים

  • בדיקת איכות הקישורים הנכנסים
  • דיווח על קישורים בעיתיים 

11) מחקר מילים

לבחור את הדפים המקודמים ולעשות להם מחקר מילים מקיף מחדש.

- דוגמא של חלק מדוח אופטימיזציה לאתר -

דוגמא לדוח אופטימיזציה

שאלות נפוצות על בדיקת seo לאתרים

התשלום משתנה בין אתר לאתר, וכמובן עד כמה האתר גדול עם הרבה דפים, וכמה משאבים נצטרך להשקיע. אנו ממליצים לכם ליצור איתנו קשר, ולקבל שיחת התייעצות חינם (:

כל מה שנוגע לקידום האתר מ- ON SITE ועד OFF SITE.

דבר ראשון כדי שתדע מה הבעיות של האתר ואז תתקן את זה לבד. ודבר שני כדי לראות האם המקדם שלך עושה עבודה טובה.

אלו הם הדברים העיקריים שצריכים להיות בדוח אופטימיזציה, זהרו מכל מיני שרלטנים ורמאים בתחום שלא יביאו לכם את כל הבדיקה המקיפה הזאת. ( :

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם‌!