• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 3 דקות
דף הבית » מאמרים » האם אופטימיזציית יתר יכולה להזיק?
האם אופטימיזציית יתר יכולה להזיק?

האם אופטימיזציית יתר יכולה להזיק לקידום האתר בגוגל?

אופטימיזציית יתר או Over optimization – זה בעצם עוד סוג של קידום שחור, כי זה מראה לגוגל שכביכול נעשתה פה פעולה מלאכותית לקידום האתר ולא שהאתר יתקדם אורגנית בגוגל בצורה טבעית. וכידוע כל מה שגוגל כביכול רוצה זה שיהיה חווית משתמש טובה, ושיהיה לגולש נוח וכיף לגלוש באתר, וכל מה שאנחנו נעשה לא טוב ויגרום לגולש פחות להנות מהאתר שלנו, זה כבר הופך להיות בעייתי בעיניי גוגל. ונביא פה עכשיו כמה דוגמאות לזה (:


מה זה אומר אופטימיזציית תוכן?

  • צפיפות מילות מפתח – ברגע שנכניס את המילת מפתח שנרצה לקדם מידי הרבה פעמים בתוך הטקסט זה לא טוב ולא נראה טבעי בכלל, ובעיניי גוגל זה נקרא שיבוץ עודף של מילות המפתח, וזה אופטימיזציית תוכן בעייתית לקידום של האתר. (פעם היה את המושג של להכניס לטקסט את מילת המפתח עד לכמות של- 5 או 10 אחוז מסך כל המילים. אך כיום לא מומלץ בכלל לדחוף הרבה פעמים את מילת המפתח בטקסט, אלא רק מתי שזה נראה טבעי ויעזור לגולש)
  • הרבה ביטויים בדף – יש הרבה מקדמי אתרים או לפעמים בעלי עסקים קטנים שרוצים לקדם את האתר שלהם לבד, אבל מכיוון שהם לא יודעים איך לעשות את זה מספיק טוב, הם לוקחים המון מילות מפתח שלא קשורות אחת לשניה ודוחפים אותם בדף הרבה פעמים, עכשיו לפעמים קורה שנדחפים לשם גם הרבה ביטויים שלא רלוונטיים בכלל לאותו עמוד, וזה ממש לא טוב לקידום בעיניי גוגל. כידוע המטרה שלנו בקידום זה להחליט כל עמוד איזה ביטויים הוא יקדם, ולפי זה נבנה את ההיררכיה הנכונה של האתר.
  • תוכן דומה – היום אתרים עם תוכן דומה זה דבר שאפשר לראות אותו ברחבי גוגל מידי פעם, וגוגל ממש לא אוהבת את זה ומנסה להילחם בזה כל הזמן ולהוריד את התוצאות האלו מרשת החיפוש. לדוגמא – אתר של קידום אתרים, ואותו בעל אתר פותח לעצמו מלא דפים שיש בהם את אותו התוכן ורק הכותרת משתנה כמו – קידום אתרים בירושלים, קידום אתרים בחיפה, קידום אתרים בבני ברק, וכו' ובעל האתר לא מוסיף עוד תוכן שונה בכל דף, וזה לא טוב בכלל לגוגל.
  • חוסר גיוון בקישורים – אם כל פרופיל הקישורים החיצוניים שלכם נראה מלאכותי ולא אמיתי בעיניי גוגל, כמו קישורים מאותו אתר כל הזמן, אין גיוון בטקסט עוגן, כל הקישורים רק מהפוטר, וכל דבר שנראה כמו מה שנעשה בצורה מכוונת ולא שהגיע בצורה טבעית גוגל לא תקדם את זה במנועי החיפוש.
  • תוכן למנועי החיפוש – בסופו של יום גוגל מסתכלת איך הגולשים מגיבים לתכנים באתר שלכם, ואם הגולשים לא יהנו מהתוכן שלכם באתר מכל סיבה שלא תהיה – אם זה בגלל שיש סתם מילים בשביל הקידום, או תוכן לא רלוונטי לגולש אלא רק לסריקה של גוגל, זה לא יקדם אתכם בכלל כי גוגל דבר ראשון רוצה שהגולש יהנה ורק אחרי זה לעשות את כל הפעולות קידום.
  • העתקת תכנים – גוגל במלחמה רצינית על כל דבר שנכלל בהעתקת תוכן, מלהעתיק מאתרים אחרים ועד לתוכן שנכתב על ידי בוטים באופן אוטומטי, ולכן כשאנחנו רוצים לקדם משהו בגוגל אנחנו נרצה תוכן טוב ואיכותי שאדם אמיתי כתב את זה בצורה נכונה וטובה – כמובן שיש אנשים שכותבים יותר גרוע מבוטים שימו לב לזה (:

לסיכום:

שאנחנו מבצעים אופטימיזצייה לאתר, חשוב שנעשה את זה בצורה טובה וחכמה ולא דרך אופטימיזציית יתר. כי בסופו של דבר אופטימיזציית תוכן מאוד חשובה מאוד לקידום האתר במנועי החיפוש של גוגל.