• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 2 דקות
קידום אתרים לעסקים קטנים

האם כדאי לעשות פרסום ממומן לבד או לקחת חברה?

היתרונות המשמעותיים של פרסום בגוגל אדס הופכים את האופציה הזו לכדאית במיוחד עבור עסקים רבים, בשלל ענפים. בהתאם גם עולה השאלה שבכותרת: מה עדיף, לייצר את הקמפיין בפלטפורמת הפרסום של גוגל לבד, או בעזרת חברה שזו המומחיות שלה?

באופן טבעי יש יתרונות לכל אחת מהאופציות. בעמוד זה תמצאו סקירה מפורטת, כך שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם.

קידום עצמי בתקציב מינימלי

כשמוותרים על שירות של חברה מקצועית, היתרון המשמעותי ביותר הוא כמובן חיסכון כספי. באופן כללי כדאי לדעת שגוגל אדס מאפשר לכל עסק להעלות קמפיינים גם בתקציבים נמוכים למדי, ולהגיע לתוצאות טובות מאוד. בכל מקרה המפרסם הוא זה שקובע מה תהיה תקרת התשלום עבור כל הקלקה על כל מודעה וגם מהו התקציב היומי הכללי, ובזכות האפקטיביות של ערוץ שיווקי זה היחס שבין העלות לתועלת משתלם.

מחקר מילות מפתח מקצועי

לעומת זאת, כשבוחרים לעבוד עם חברת פרסום ממומן בגוגל אדס הרווח הוא קודם מחקר מילות מפתח מקצועי. הכוונה היא למחקר יסודי שבוחן מהם הביטויים והמילים שהכי כדאי להתמודד עליהם, כלומר להציג את המודעות בפני גולשות וגולשים שהקלידו את אותם ביטויים נבחרים. המחקר מחייב בקיאות וגם שימוש בכלים מתקדמים: מצד אחד, ישנה השאיפה להציג את המודעות עבור חיפושים של ביטויים פופולריים וכך להגיע למקסימום חשיפה. מצד שני, המחיר לכל הקלקה בביטויים תחרותיים גבוה יחסית, ולפעמים דווקא ביטויים פחות שכיחים יכולים להניב תוצאות טובות יותר. מומחים בתחום ידעו למצוא את האיזון המיטבי ולבנות רשימת מילות מפתח אופטימלית.

ניסוחים מדויקים

עוד יתרון של עבודה עם חברת פרסום ממומן בגוגל אדס הוא המודעות החדות והמדויקות. יחד עם זאת כדאי לסייג: לפעמים גם בעל או בעלת עסק יצליחו לייצר מודעות מוצלחות מאוד, בזכות ההיכרות שלהם עם המוצרים והשירותים, וגם עם הלקוחות הנכונים עבורם.

בכל מקרה מומלץ לבצע מבחן A/B: הכוונה היא להעלאת שתי מודעות זהות פרט להבדל ספציפי אחד. לאחר מספר ימים בוחנים את הביצועים של כל אחת מהמודעות, את זו עם יחס ההמרה הפחות טוב מוחקים ואת זו הטובה יותר משאירים (כשאפשר להמשיך ולתת לה להתחרות עם עוד גרסה, חדשה, וכך להמשיך להשביח את הקמפיין).

כמה זמן פנוי יש לכם?

שיקול נוסף שחשוב לקחת בחשבון על-מנת לענות על השאלה שבכותרת הוא כמות הזמן הפנוי שלכם. חשוב להבין שהפרסום בגוגל אדס מחייב השקעת תשומת לב ואנרגיות, גם כדי להעלות את הקמפיין וגם כאמור על-מנת להשביח אותו באופן שוטף. גם ניהול התקציב המוקדש לקידום הממומן בגוגל מצריך זמן, ולכן האופציה של ניהול עצמי מומלצת רק למי שיכולים להתפנות לכך. בדרך כלל אחרי שהקמפיין מתחיל לרוץ, נדרשות כשעתיים בשבוע לטובת פרסום יעיל באמת.