• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 4 דקות
דף הבית » מאמרים » הכל על קישורים פנימיים
הכל על קישורים פנימיים

הכל על קישורים פנימיים

מה זה קישורים פנימיים ולמה צריך אותם?

כידוע קישורים פנימיים עוזרים לנו לקדם את האתר בגוגל (בנוסף ללינקים חיצוניים) ועוזרים לגולש בשביל שיהיה לו חווית גלישה יותר טובה על ידי זה שהוא יוכל להגיע בצורה הכי נוחה שיש לכל העמודים שיש באתר, ועדיין ישאר באותו הדומיין.

( דוגמא לקישור פנימי – "קידום אתרים לעסקים קטנים ובינוניים" )

כמובן שלינקים פנימיים עוזרים לנו להיררכיה של האתר, ולדרג איזה עמודים הכי חשובים לנו.

לינקים פנימיים עוזרים לנו גם בשיפור אחוז הנטישה באתר (Bounce Rate) מכיוון שהם גורמים לגולש להגיע לעוד דפים באתר ולהישאר שם יותר זמן, וככל שהגולש נשאר יותר זמן באתר זה מגדיל את הסיכוי שהגולש יקבל את העזרה שהוא חיפש. וגם מבחינת גוגל ברגע שאנשים נמצאים באתר יותר זמן ועושים בו פעולות זה משפר את הדירוג שלו.


ממה צריך להזהר בלינקים פנימיים?

  • יותר מידי קישורים – אסור להגזים עם כמות הלינקים הפנימיים שיש בכל עמוד מכיוון שזה יציק לגולשים וגם יכול להזיק בקידום האורגני, וצריך לשים רק מתי שזה יעזור לגולש ויביא לו ערך.
  • סדר ועקביות – אם רוצים לקדם באתר עמוד על מילה מסויימת, חשוב שהקישור הפנימי (טקסט עוגן\Anchor Text) יהיה באותה המילה או הנושא שעליו נרצה לקדם את העמוד, ולא שאותו הטקסט יפנה לעוד עמודים באתר.

(לדוגמא אני רוצה לקדם את הביטוי – "פרסום וקידום ביוטיוב", אז תמיד אני אקשר את זה לעמוד הרלוונטי ואפילו במילים שונות שקשורות. אבל אף פעם לא נקשר באותה המילה לדפים אחרים באתר, מכיוון שגוגל לא יבין איזה עמוד מבניהם מקדם את הביטוי הזה.)

  • קישור עובד – צריך לבדוק שהקישור בטקסט עוגן עובד בכל מקום בין אם זה מהמובייל או דסקטופ, מאנדרואיד או מאפל, כי אם הקישור לא טוב בכל מקום זה יכול לפגע ביחס ההמרה של האתר שלכם.
  • עמוד יתום – אם אנחנו רוצים שכל העמודים באתר יתקדמו בגוגל אז אסור לנו להשאיר עמוד ששום עמוד לא מקשר אליו מכיוון שאז לא יהיה לגוגל גישה לעמוד הזה, ועל ידי הקישורים הפנימיים אם נעשה אותם נכון גוגל יוכל להגיע לכל העמודים שנרצה לקדם.

איזה סוגי קישורים פנימיים יש?

1 – דרך התפריט העליון (Header)

2 – דרך התפריט התחתון (Footer)

3 – דרך תפריט צד (sidebar)

4 – דרך טקסט קישור (Anchor Text)

5 – דרך פירורי לחם (breadcrumbs)

6 – דרך כתובת האתר (Domain)

7 – דרך קישור עוגן (Anchor Link)

8 – דרך תמונה (image link)


ניתן לנתח את כל מערך הקישורים שלכם באתר עם תוכנה (מומלצת!) בשם סקרימינג פרוג – Screaming Frog.