• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 2 דקות
איך לבחור כותבי / יוצרי תוכן?

המדריך המלא לשיפור מהירות האתר

כבעלי עסקים בעידן המודרני, אנחנו חייבים להתאים את עצמינו לכללי המשחק הנהוגים היום. אחד מהכללים החשובים ביותר היום בעולם העסקי-דיגיטלי, הוא ללא ספק מהירות, כולם רוצים היום הכל מהר ובקלות, בטח כשמדובר בחוויית קנייה ברשת. 

בגלל סיבות אלו ועוד, שיפור מהירות אתר וורדפרס היא משימה שיש לשים בראש סדר העדיפויות. הנה כמה מהדרכים הטובות ביותר לעשות זאת. 

אחת התהיות הנפוצות ביותר בעולם הדיגיטלי והאיקומרס, היא איך לשפר את מהירות אתר הוורדפרס שלכם. הצורך הוא ברור, על פי מדדים ומחקרים שנעשו בחברות הגדולות בעולם, שיפור מהירות אתר מתורגמת באופן ישיר לעלייה במכירות. 

אבל לפני שאנחנו מעלים הילוך למהירויות גבוהות, כדאי מאוד שנבין קודם מהי בכלל מהירות אתר? מה זה בדיוק וורדפרס? למה המהירות חשובה בהקשר של אופטימיזציה וקידום האתר בגוגל? ולבסוף – מה הם הדרכים לשיפור מהירות אתר וורדפרס.

מה היא מהירות אתר?

מהירות אתר מתייחסת לזמן הטעינה הממוצע של אתר מסוים ברשת. מהירות האתר נקבעת על פי מספר פרמטרים מוסכמים אשר ביניהם ניתן למצוא מדדים כמו איכות השרת, אופן דחיסת התמונות והמדיה, גדלי הקבצים, הכיווץ שלהם ועוד.

במידה ואתם לא בטוחים מה היא מהירות האתר שלכם, ישנם כלים שונים וטובים אשר תוכלו לעשות בהם שימוש בדיוק למטרה זו. בדיקה של מהירות האתר שלכם היא חשובה מאין כמותה, אם לא תבדקו אותה לא תדעו מה היא חוויית משתמש הקצה באתר שלכם ולא תוכלו לשפר ולתקן טעויות. 

מה זה וורדפרס?

במקרה וטרם נחשפתם לוורדפרס או שאתם לא ממש סגורים על ההגדרה שלו, השורות הבאות הן בשבילכם. וורדפרס היא מערכת הניתנת להורדה בחינם ומשמשת לניהול תוכן ובניית אתרים. 

למעשה, זו היא אחת מהפלטפורמות הפופולריות ביותר בעולם בתחומה ואנשים רבים ברחבי העולם כבר עושים שימוש במערכת זו. בעזרת וורדפרס, כל אחד ואחת יכולים לפתוח לעצמם אתר או חנות אינטרנטית בה יוכלו למכור את המוצרים שלהם, תוך ניהול התוכן באתר במערכת מובנית וקלה לשימוש. 

למה מהירות אתר חשובה כל כך?

מהירות אתר היא מדד חשוב מאין כמותו בכל סוגי האתרים. הדגש שניתן למהירות האתר הוא אחד מבין שלושת הדגשים החשובים ביותר עבור חוויית המשתמש, על פי סקרים ומדדים שונים. 

סיבה נוספת ואולי זו החשובה ביותר לכך שמהירות אתר חשובה כל כך, טמונה בהקשר של אופטימיזציה וקידום האתר בגוגל. חשוב להבין, מדדים מסוימים כמו למשל מהירות אתר, הם אלו שישפיעו לבסוף על גובה הדירוג במנועי החיפוש ועל ערך קידומי חשוב מאין כמותו.

אך במידה ויש לכם אתר עסקי בו אתם משתמשים כפלטפורמת מכירה אונליין, מהירות האתר הופכת לחשובה אפילו יותר. רוב הגולשים בימינו לא יחכו יותר מ-3 שניות בממוצע לטעינת העמוד, מה שאומר ששיעורי העזיבה מהאתר יהיו גבוהים והמכירות ירדו אף הם בהתאם. 

מהירות אתר גבוהה לעומת זאת, תאפשר לגולשים לערוך את הקניות שלהם בכל מצב – בתור בבנק, באוטובוס בדרך הביתה או על הספה בסלון – מה שכמובן יאפשר לכם יותר רווח.

מה הם הדרכים לשיפור מהירות אתר וורדפרס?

ישנם דרכים רבות לשפר את מהירות אתר הוורדפרס שלכם ולאחר שהבנו את החשיבות העצומה שבכך, הגיע הזמן שגם נבין איך עושים את זה. הנה כמה דרכים בולטות:

  • בחירת שרת – חשוב מאוד לבחור ספק אחסון אתרים או שרת ברמה גבוהה. הגדלת רוחב הפס תוך בחירת שרת נכונה, היא אחד הכלים הכי טובים ויעילים לשיפור המהירות באתר.
  • כיווץ תמונות – תמונות תופסות בדרך כלל הרבה נפח בדף ולכל תמונה יש 3 מדדים עיקריים ביניהם הרוחב, הגובה והנפח. חשוב לנסות ולשמור על גובה ורוחב גדולים בכדי לא לפגוע באיכות אך לעשות זאת בנפח תמונה קטן בשביל המהירות.
  • בחירת תבנית וורדפרס קלה – וורדפרס מציעה אינספור פיצ'רים ואלמנטים שונים. חשוב שתתמקדו בכלים שרלוונטיים לכם ולאתר שלכם תוך השתדלות לא להעמיס יותר מדי. תבנית קלה בעלת כלים פשוטים תועיל רבות למהירות.
  • תיקון שגיאות קוד – תקלות ושגיאות קוד הן מנת חלקו של כמעט כל אתר שקיים היום. אל תהססו לפנות לגורמים מקצועיים שיכולים לסייע לכם לתקן את אותן שגיאות ולהפוך את האתר שלכם לנח, מהיר ורווחי יותר.