• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 5 דקות
דף הבית » מאמרים » חווית משתמש UX/UI
חווית משתמש (UX/UI)

חווית משתמש UX/UI

חווית משתמש UX/UI לא נועדה רק בשביל קידום אתרים לעסקים בגוגל אלא לכל דבר שנרצה לעשות, ממוצר שנרצה לפתח ועד אפליקציה חדשה או דף נחיתה למוצרים שלנו שנרצה שיהיה שם חווית משתמש UX/UI טובה, ואם לא יהיה באתר שלנו חווית משתמש מספיק טובה אז גם לא יעזור להביא קישורים חיצוניים לאתר ולכתוב שם תוכן טוב בשביל הקידום אורגני שלו אם בסופו של יום הגולשים לא יהנו מהאתר ויצאו ממנו מהר.


מה זה אומר בכלל UX/UI

דבר ראשון המטרה שלנו בכל מוצר שאנחנו מייצרים זה שהלקוחות יהנו מהמוצר שלנו, ושכמובן ירצו להשתמש בו כי פיתחנו את זה בצורה נכונה וחכמה כדי שתענה למשתמשים על הצרכים שלהם.

וצריך להפריד בין המושג UX למושג UI:

מה זה UX? – זה קיצור ל- User Experience

והמטרה שלו היא: חווית המשתמש.

זה אומר לשפר את התהליך שהגולש עובר בחוויה שלו עם המוצר/אתר שפיתחנו.

(בקיצור האם הגולש נהנה מספיק ממה שייצרנו בשבילו כדי שירצה לחזור לשם שוב.)

מה זה UI? – זה קיצור ל- User Interface

והמטרה שלו היא: עיצוב ממשק המשתמש.

זה אומר כל הפעולות שמתמקדות באיכות של האתר/המוצר/האפליקציה/הדף נחיתה ובכל מה שנרצה לפתח.

(בקיצור כל מה שמתרכז בתהליך של הממשק או המוצר שנרצה לפתח, מהצבעים ועד לעיצוב ולמבנה שלו.)

ההבדל העיקר ביניהם זה ש- UX מתמקד בעיקר בממשק/מוצר ו- UI מתמקד בעיקר בגולש.


מה זה אומר חווית משתמש?

חווית משתמש זה סוג של אינטראקציה בין הגולש לבין החברה והשירותים/מוצרים שהיא מציעה.

המטרה שלנו בסופו של יום זה לענות על הצרכים של המשתמש בקלות ובלי סיבוכים מיותרים, ככה שכל ההתרשמות של הגולש מהמוצר/שירות שלנו יהיו טובים וידידותיים וזה קורה כבר משלבי הפיתוח הראשוניים.

חווית משתמש טובה זה אומר להיות ברציף טוב ואחיד על כל השירותים שאנחנו מציעים משיווק/עיצוב/הנדסה וכו'.

המטרה היא לייצר לגולש/משתמש חוויה טובה כדי שתניע אותם לפעולה שנרצה שהם יעשו והכל זה חלק מהתהליך.

כמו שאמר סטיב ג'ובס: "עיצוב זה לא איך שזה נראה, עיצוב זה איך שזה עובד."


למה חווית משתמש UX/UI עוזרת?

  • שביעות רצון גבוהה יותר של הגולשים.
  • הגדלת האינטראקציה באתר/אפליקציה.
  • ביקורים חוזרים של גולשים ישנים.
  • יותר המרות ומכירות. (שזה המטרה שלנו בסוף.)
  • יותר גולשים ממליצים על מה שפיתחנו.
  • חיסכון בעליות של שירות לקוחות ותמיכה.

ממה מורכבת חווית המשתמש?

  • אפקטיבי – האם המוצר מועיל למשתמש? המוצר עושה באמת את מה שהוא אמור לעשות?

  • פשטות הבנה – האם כל אחד יכול להבין איך משתמשים במוצר? צריך ידע טכני? הוראות מיוחדות?

  • גמישות – האם זה מוצר רב שמתאים לכמה דברים? האם הוא נגיש למוגבלים?

  • עיצוב מוצלח – האם המוצר מספיק טוב כדי למשוך את העיניים? האם נהנים להסתכל עליו?