• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 2 דקות
קידום אתרי תדמית

חמש אסטרטגיות שיווק שכל עסק קטן חייב להכיר

אתם יכולים להיות בעלי עסק עם רעיונות נפלאים, אתם יכולים להיות אנשי מקצוע מצויינים ולהצטיין בתחום שלכם אבל יש בכל זאת, דבר אחד שבלעדיו אין לשום עסק זכות קיום, הוא מאגר של לקוחות קבועים. אין עסק שיכול להמשיך ולהתקיים בלי שיהיו לו לקוחות ובסוף, שיווק נכון של העסק הוא המנגנון עליו קם ונופל כל ארגון מצליח. העניין הוא שאנחנו חיים בעידן בו שיווק הוא מושג מורכב. ראשית, משום שהרשתות החברתיות שינו במידה רבה את חוקי המשחק והם מאלצים אותנו לנהל את מערכת היחסים שלנו מול הלקוחות בצורה שונה מזו שהיינו רגילים אליה עד עתה. מהצד השני, אנחנו צריכים לקחת בחשבון כי היום, שלא כמו בעבר, התחרות הרבה יותר קשה. אם בעבר, הרי שכל עסק או ארגון נתנו שירות למי שהתגוררו באותה עיר או שכונה. היום, משום שגם עסקים קטנים יכולים לספק שירות גם מעבר לים, העבודה והניסיון להגיע לכל לקוח פוטנציאלי, הופכת מורכבת יותר. במאמר הבא ננסה לדבר בקצרה על טכניקות שונות של שיווק מוצלח. מתחילים עכשיו. 

הכי חשוב זה להקפיד על נוכחות בכל הפלטפורמות 

נוכחות בכל הפלטפורמות זו כנראה הטכניקה החשובה ביותר בשיווק לאורך השנים האחרונות. אנחנו מדברים על נוכחות ברשתות, על שימוש בכלים של שיווק דיגיטלי וכמובן על שימוש באמצעי פרסום 'מסורתיים', כמו שילוט לעסקים ופרסומות. מדוע? משום שפעמים רבות הבחירה של הלקוח הממוצע לא מתקבלת כתוצאה ממהלך שיווקי אחד. אנחנו רוצים 'לתפוס את הלקוח' בכל מקום. כלומר, אנחנו רוצים שכאשר הלקוח ילך ברחוב, הוא יראה שלט של עסק אשר מספר את הסיפור שלו באמצעות לוגו וצבעי המותג. בהמשך, אנחנו רוצים לתת לו לראות איזו פרסומת במייל או באתר החדשות אליו הוא נכנס ואז, נרצה כי איזו הודעה באינסטגרם או בפייסבוק תשב את תשומת ליבו גם כן. במילים פשוטות, אנחנו יוצרים מרחב מלא, בו הוא חשוף כל הזמן לערכים של המותג ולפתרונות אותם הוא יכול לקבל דרך בית העסק. 

אותנטיות ושימוש ברשתות החברתיות 

בעולם המונחים המקצועי של השיווק והפרסום יש שני ביטויים אותם כדאי להכיר: פרסום ממומן ופרסום אורגני. פרסום ממומן, כשמו כן הוא, מדובר על תשלום אותו אנחנו, בעלי העסקים, מעבירים לפייסבוק, גוגל, וחברות נוספות, כדי לחשוף את המידע על המותג לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים. לעומת זאת, קידום אורגני זה שם נרדף למניפולציות אותן אנחנו יכולים לעשות באתר האינטרנט של המותג או דרך השיווק ברשתות החברתיות, כדי לעודד את הצרכנים הפוטנציאלים להיכנס לתוך האתר שלנו או לעמוד הפייסבוק שלנו וכיוצא באלו. בעידן הנוכחי אותנטיות היא שם המשחק. זה ממש לא מספיק רק לשלם עבור פרסומות, אנחנו רוצים לתת ללקוחות תחושה של קשר אישי למותג. לכן, האופן בו נספר את הסיפור והדימויים בהם נשתמש הם קריטיים. אגב זה, אותו סיפור יקבל ביטוי גם דרך שילוט לעסקים, בזכות הלוגו המזוהה עם המותג וכן הלאה. מהצד השני, אנחנו נראה איך הסיפור מושך עוד לקוחות גם באינטרנט. 

התמדה ועבודה עם אנשי מקצוע מצויינים 

בסוף, כדי לשווק נכון, אנחנו חייבים להתמיד כל הזמן. לכן, גם אם ברגע הראשון נדמה כאילו הדברים 'לא הולכים בדיוק כמו שאנחנו מצפים', הרי שזה בסדר גמור, מדובר על תהליך. כל עוד אתם מקפידים לעבוד עם האנשים הנכונים, כל עוד אתם מקפידים להשתמש בכל הצינורות כדי להגיע לקהל הלקוחות שלכם, הרי שאתם כבר על המסלול הנכון. 


צריכים שירותי מקדם אתרים פרילנסר או קידום אורגני בגוגל? פנו אלינו עכשיו!