• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 2 דקות
אבטחת אתר וורדפרס - איך ניתן למנוע פריצה לאתר?

אבטחת אתר וורדפרס

למה חשוב לדאוג לאבטחת אתר וורדפרס?

לפעמים זה נדמה כאילו האינטרנט היה כאן מאז ומעולם אבל המבוגרים מאיתנו זוכרים כי האינטרנט הומצא בשנות התשעים בארצות הברית. בתחילה, היה האינטרנט כלי אשר שימש את הצבא האמריקאי לתקשורת. אבל היום, כמובן, האינטרנט משמש אותנו לאינספור פעולות שונות בחיי היום, יום. אנחנו עובדים בעזרת האינטרנט, נחשפים למידע ורוכשים מוצרים שונים. בדיוק בגלל זה, משום שעוד ועוד גולשים ברחבי העולם מכניסים פרטים אישיים לאתרים ברחבי הרשת, עלו טענות מוצדקות המתייסות לצורך באבטחה של אותם אתרים. במאמר הבא נדבר על האופן בו מאבטחים היום אתרים ולמה אתם פשוט לא יכולים להרשות לעצמכם להישאר בלי אבטחת אתר מסודרת.

על מערכת אבטחת אתר SSL בוורדפרס

כאשר אתם פותחים אתר כזה או אחר באינטרנט, לפני הדומיין, המתחיל כמובן בשלוש האותיות המוכרות: www, מופיעה התחילית: http. עד כאן הכל ידוע. אבל שימו לב, תוכלו לראות כי באתרים רבים בהם אתם משתמשים באופן קבוע, בסוף התחילית http, מופיעה האות S. האות מסמנת את ראשי התיבות של התעודה המאשרת כי האתר אכן מאובטח. אם אתם שואלים מה זה SSL, הרי שזו תעודת האבטחה המאשרת לגולשים כי כל הנתונים אותם הם מאחסנים באתר מגיע למאגר אחסון מוצפן, כזה שאי אפשר לפרוץ אליו בקלות. אם אתם בעלי עסקים השואלים מה זה SSL, נגיד, כי היום, אנחנו יודעים שקידום אתרים בגולל נוגע גם לרמת האבטחה של האתר שלכם. במילים פשוטות, האלגוריתם רוצה לוודא כי אתם מחזיקים בתעודת אבטחה רלוונטית, מתוך ניסיון לשמור על הלקוחות שלכם ועל הפרטיות שלהם. כל עוד לא תרכשו אבטחה מסודרת, לא רק שתעמידו את עצמכם ואת הלקוחות בסכנה, אתם גם עלולים לאבד לקוחות אשר לא ייחשפו לאתר שלכם בכלל. 

אילו סוגים של מערכות אבטחת אתר קיימות בשוק 

אנחנו רוצים להדגיש, מה זה SSL? אלו ראשי תיבות של Secure Sockets Layer. במילים פשוטות, אנחנו מדברים על פרוטוקול אבטחת אתר. כלומר, אי אפשר לקנות את הSSL, אבל כן אפשר לרכוש מערכות אבטחה שיקנו לכם את התעודה הדרושה לכם ואת הסיומת S, לדומיין של האתר. אלו האפשרויות העומדות לפניכם: 

  1. התקנה של מערכת אבטחה דרך אתר אינטרנט: ישנם אתרי אינטרנט המאפשרים לרכוש מערכת אבטחה מינימלית ולהתקין אותה באופן ידני אצלכם באתר. מטבע הדברים, מדובר על מערכת פשוטה יחסית והיא בהחלט לא מתאימה לרוב בעלי העסקים. למי היא רלוונטית? עבור מי שמחזיקים באתר תדמית בלבד ולא אוספים נתונים מלקוחות, עבור מי שמשתמשים באתר ככלי שמעביר את הלקוחות לתיבת המייל של בית העסק וכן הלאה. 
  2. התקנה של מערכת מתקדמת על ידי אנשי מקצוע מיומנים: לאורך השנים הולכות ומתפתחות היכולות של 'האקרים', פורצים ברשת, לחדור את שכבות ההגנה של אתרי אינטרנט כאלו ואחרים. אם אתם בעלי עסקים ואתם אוספים מלקוחות פרטים אישיים. החל ממספרי טלפון, כתובות, תעודת זהות ועד לפרטי כרטיס אשראי, אתם חייבים להיעזר במי שיכולים להגן על המידע של הלקוחות שלכם. שלא נדבר על כך שישנם מי שעוסקים ביזמות ולא רוצים לחשוף את הידע אשר נצבר בחברה או בארגון לאורך זמן. 

אנחנו חיים בעידן חדש של אבטחת אתר וורדפרס

אנחנו מדברים על זה לאורך כל המאמר אבל נדגיש שוב את הנקודה החשובה הזו. העידן בו אנחנו חיים הוא עידן דיגיטלי. סביר להניח כי אנחנו נראה עליה בשימוש ברשת בכל תחומי החיים. בדיוק בגלל זה חשוב כל כך לעשות את הדבר הנכון ולהיעזר באנשי מקצוע בשביל לשמור על האתר שלכם מפני מי שלא רוצים בטובתכם או בטובת הלקוחות שלכם.

צריכים קידום אורגני בגוגל לאתר שלכם? פנו אלינו עכשיו!