• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 3 דקות
דף הבית » מאמרים » כתובת URL בעברית או באנגלית – מה הכי טוב לשים באתר?
כתובת URL בעברית או באנגלית

כתובת URL בעברית או באנגלית – מה הכי טוב לשים באתר?

יש התלבטות כבר המון שנים בין מקדמי אתרים למיניהם, האם עדיף לעשות כתובת URL לעמוד בעברית או באנגלית. נעשה פה עכשיו סקירה קטנה על זה, ומה החסרונות והיתרונות בכל אחד מהמצבים.

מה זה כתובת URL?

URL או באריכות Uniform Resource Locator – זה בעצם רצף של תווים ואותיות מכל הסוגים, שמראים איפה הדף באתר שלכם נמצא ברחבי הרשת והאינטרנט. ויש לכל עמוד ברחבי האינטרנט כתובת קישור משל עצמו.


למה עדיף כתובת URL באנגלית?

  • אסתטיקה ונקיות – אם אנחנו נעשה כתובת URL בעברית, זה יגרום לסוג של ג'יברש (בלאגן) כזה של קשקושים שיופיעו עם הקישור ברגע שנשתף אותו. בשונה מכתובת URL באנגלית, אז הקישור ישאר נקי ואסתטי ברגע שנפיץ את הקישור של העמוד באתר שלנו הלאה לכל מקום שנרצה.

  • פחות בעיות עם הקישור – ברגע שנרצה למשל לעשות הפניית 301, אם הכתובת תהיה בעברית ההפניה לא תמיד תתבצע באופן מושלם, ולכן עדיף יותר כתובת קישור באנגלית מכיוון שזה יחסוך לנו המון בעיות בעתיד.

למה עדיף כתובת URL בעברית?

  • עדיף כתובת קישור בשפה של האתר – גוגל בעבר הוציאו הודעה שאומרת שעדיף תמיד שהכתובת של האתר תהיה באותה השפה שבו האתר משתמש. כמובן שאם לא זה גם סבבה.

  • עוד מקום למילת מפתח – ברגע שיהיה לנו כתובת קישור בעברית, נוכל לשלב בה את מילות המפתח שנרצה לקדם על אותו עמוד שלנו, מה שיגרום לאתר להתקדם טוב יותר בצורה אורגנית בגוגל. ספויילר – גם באנגלית זה יכול להתקדם מדהים.

לסיכום:

אם אתם מתחילים לבנות אתר מאפס, כן היינו ממליצים לבנות אותו עם כתובות URL באנגלית! מכיוון שאין באמת יתרונות רציניים בכתובות בעברית, אלא רק דברים שיכולים להפריע לנו עם הזמן. ואם יש לכם כבר אתר שכל הכתובות בו בעברית זה גם סבבה לגמרי, ואין לכם צורך באמת להפוך עכשיו את כל הכתובות באתר שלכם ל- URL באנגלית על ידי הפניית 301.

  • מתנה קטנה ממני – דרך הקישור פה url-encode-decode.com תוכלו לשים את הקישור שלכם בעברית, ובמקום כל הג'יבריש זה יביא לכם קישור נקי ובעברית!

צריכים עזרה בקידום העסק שלכם? פנו אלינו עכשיו – "מיכאל דיגיטל"