• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 4 דקות
דף הבית » מאמרים » 10 טיפים על כתיבת ניוזלטר ללקוחות בצורה מדוייקת
כתיבת ניוזלטר ללקוחות

כתיבת ניוזלטר

כתיבת ניוזלטר הוא אחד מכלי השיווק הטובים ביותר שיש היום למשווקים או למקדם אתרים פרילנסר! למרות שזה נשמע קצת מיושן ולא רלוונטי, גם היום דיוור בדואר האלקטרוני /מייל הוא דבר שפשוט עובד אם עושים אותו נכון.

בשביל שהדיוור יצליח צריך לבנות אסטרטגיית קידום נכונה כבר מההתחלה, כמו מי הקהל יעד שלכם? מה אתם רוצים שיקרו כתוצאה מהניזולטר? מה לכתוב בניוזלטר שלכם? ודברים כיוצא בהם.

כל אסטרטגיית קידום טובה מתחילה דבר ראשון בבניית הקהל שלכם וצבירת דאטה (נתונים) על האנשים שהסכימו שתשלחו להם דיוור בדואר האלקטרוני שלהם.

(תזכרו שאם זה בלי אישור מפורש מבעל המייל, כל אחד יוכל לתבוע אתכם על 1,000 ש"ח לפחות על כל הודעה ששלחתם לו שם לפי חוק הספאם שקיים פה במדינה כבר כמה שנים.)


איך לצבור קהל לניוזלטר?

  • תנו מתנה לכל מי שיביא את המייל שלו

ברגע שתתנו לבן אדם איזה מדריך טוב או כל דבר אחר שתרצו, יש סיכוי גבוה לזה שהוא יהיה מוכן להביא את המייל שלו בשביל המתנה הזאת שהוא יקבל.

  • תנו הרבה ערך מהתחום שלכם ושלחו את זה בניוזלטר

ברגע שאתם תביאו הרבה ערך טוב ואיכותי, אנשים מעצמם כבר ירצו להירשם לרשימת התפוצה הזאת כדי לזכות גם בידע הטוב והמקצועי שאתם מביאים.

  • בקשו את המייל של הלקוחות שלכם

ברגע שיהיה לכם את המייל של כל הלקוחות שלכם אתם תוכלו לעשות להם שיווק מחדש באמצעות זה, עד שלאט לאט תתחילו לצבור קהל יותר גדול שמתעניין במה שאתם מציעים.


איך כותבים ניוזלטר?

אז אחרי שכבר יש לנו את כל הדאטה שאנחנו צריכים עם רשימות תפוצה מסודרות, אנחנו יכולים להתחיל לבנות ולייצר את הניוזלטר שאנחנו רוצים לעשות. הנה כמה טיפים שיעזרו לך לבנות את הניוזלטר נכון:

  • וויזואליות – חשוב שהנראות של המודעה שלכם תהיה מושכת ומספיק תעניין את האנשים להסתכל עליה.
  • תוכן בשפת המותג – למשל אם אתם עורכי דין, אתם תצטרכו לדבר שם בשפה נאותה וגבוהה. לכן חשוב להתאים גם את סגנון הכתיבה לקהל יעד.
  • תאריך קבוע לשליחה – תדאגו לזה שהמייל ישלח באותו יום ושעה שתחליטו מראש, כדי שיהיה סדר ואנשים ידעו מתי זה נשלח ויחכו לזה מראש.
  • כתבו נושאים שמעניינים את קהל היעד – תזכרו שהמטקה העיקרית של ניוזלטר היא לא דווקא למכור, אלא לתת ערך לגולש כיד שימשיך להיות איתנו בקשר. לכן חשוב לכתוב דברים שיעניינו אותו ולא רק מה שמעניין אותנו.
  • כותרת מושכת – זכרו שלפי הכותרת הגולשים יחליטו האם להכנס בכלל למייל ששלחתם להם או לא. לכן חשוב להשקיע בכותרת טובה ומושכת, ולא סתם משהו שידפוק את כל מה שייצרתם.
  • בדקו איזה נושא עובד הכי טוב – תמיד צריך לעשות למודעות שאנחנו עושים A/B TESTING, מכיוון שדרך זה נוכל לדעת מה הקהל שלנו הכי אוהב לראות וזה בדיוק מה שנראה לו.

איזה מערכות יש לכתיבת ושליחת ניוזלטר?

יש מגוון חברות טובות שאפשר לעבוד איתן בארץ ובעולם ואלו העיקריות:

  1. רב מסר
  2. שלח מסר
  3. פולסים
  4. אקטיב טרייל
  5. Get response
  6. Constant contact
  7. Mailchimp

הסתבכתם במשהו? צריכים עזרה בקידום העסק שלכם? פנו אלינו עכשיו – "מיכאל דיגיטל"