• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 2 דקות
מה הסדר יום של מקדם אתרים?

כתיבת תכנים לקידום אתרים

תוכן לאתר הוא כמעט כל דבר שמופיע בו. בין אם מדובר על פוסט כתוב, קייס סטאדי ואפילו תמונה וטבלה, כל אלה הן דוגמאות של תכנים. אז מדוע כתיבת תכנים לקידום אתרים בגוגל חשובה כל כך בשנת 2024? כדי להבין זאת כדאי להסתכל על האתר שלנו כאל מקום אירוח, כמו הסלון של העסק, במקום אליו אנשים מגיעים כדי להכיר אותנו, לדעת מי אנחנו ובמה אנחנו יכולים לתרום להם.

האם זה אומר שכל תוכן צריך להיות בעל ערך? כנראה שכן, אך תפיסת הערך יכולה להשתנות בין אחד לאחר. היא כוללת לא רק מידע, מענה על שאלות נפוצות, אלא גם מידע משעשע, מועיל והדרכות. כתיבת תוכן באנגלית ובעברית יכולה לקדם את האתר עצמו במנוע החיפוש, לחשוף את העסק או הרעיון לקבוצה גדולה של אנשים ולגרום להם בסופו של דבר ליצור קשר.

כתיבת תכנים לקידום אתרים – האם יש חוקים בנושא?

התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית. כתיבת תכנים לקידום אתרים צריכה קודם כל לשמש את הגולשים, את המתעניינים שמגיעים לאתר, אך אפשר לראות את האופן בו הם מתעניינים בצורות שונות. לכן, רגע לפני שניכנס למלאכת הכתיבה רצוי מאד להגדיר את הקהל, להבין מיהו, אילו תכנים יכולים לעניין אותו ואפילו באיזו צורה להגיש אותו.

דיברנו על חוקים וחשוב שנתעכב עליהם רגע כי יש כמה דברים שאנחנו בהחלט רוצים להימנע מהם בכל הנוגע לכתיבה:

  1. בכל מקרה אנחנו לא רוצים להעתיק. אנחנו יחידים, מיוחדים וצריכים לתת לגולשים סיבה להיכנס לאתר, להישאר בו וליצור קשר. אם אנחנו מעתיקים תוכן אין לנו שום דבר מיוחד להציע והגולשים ידעו זאת.
  2. חשוב שנימנע מתוכן גנרי. התוכן אולי לא מועתק אבל הוא יכול להיות ״קרוב״ מאד לשלל התכנים שכבר קיימים. גם במקרה זה חבל על המאמץ שלנו. אגב הדבר בולט מאד בתוכן שנכתב על ידי AI.
  3. הימנעות מתכנים מסובכים. אם אנחנו צריכים להסביר את עצמנו שוב ושוב ולשלוח למקורות מידע, זה סימן שמשהו בתוכן שלנו לא ברור ושהגיע הזמן לתוכן פשוט, בגובה העיניים וממוקד.
  4. זה לא ספר. אנשים לא באים לקרוא ספר באתר ולכן גם כשאנחנו כותבים תכנים ארוכים ויעילים בעלי ערך אנחנו צריכים ״להקליל״ את הנראות שלו, לכתוב בפסקאות קצרות ולשלב אלמנטים גרפיים.
  5. כתיבה על כל דבר. טעות שנעשית לא פעם היא כתיבה על כל דבר באתר כשבעצם הגולשים לא מבינים לאן הם הגיעו. בקיצור, לפעמים פחות זה (הרבה) יותר ומיקוד הוא מילת המפתח.

כותבי תוכן לקידום האתר

לכל אחד ואחת יש את המקצוע שלהם וישנם כותבי תוכן שיודעים כיצד לבצע את העבודה היטב. הם יכולים לאתר את הצרכים, להגדיר עם העסק את הקהל, לשאול את השאלות הנכונות ובסופו של דבר לבצע את הכתיבה על הצד הטוב ביותר. הם כבר ידאגו שהתוכן יהיה מקורי, מעניין וגם יהיה כתוב בצורה שאפשר יהיה לקרוא אותו בכיף ברשת (אפילו במכשירים ניידים קטנים).

כותבי תוכן יציעו את השירות על פי דרישה כשהם עובדים במיקור חוץ כך שהעסק יכול להזמין תוכן אחד לאתר, תוכן לכל האתר ותכנים קבועים לאורך זמן. אגב, הם יכתבו לא רק לאתר אלא גם פוסטים לרשתות החברתיות ואפילו יכולים לכתוב מדריכים, ספרונים וקורסים. הכול תלוי בצורך של העסק.

ולמי כדאי לפנות? ההמלצה החמה שלנו היא על A-Z content המתמחים בכתיבת תוכן באנגלית לעסקים וחברות ישראליות.