• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 3 דקות
דף הבית » מאמרים על קידום אורגני » מה זה ביטויי זנב ארוך ולמה זה כל כך חשוב?
מה זה ביטויי זנב ארוך?

מה זה ביטויי זנב ארוך?

ביטויי זנב ארוך או באנגלית long tail, זה בעצם ביטויים שהם לא מידי גנריים עם 2 מילים בלבד אלא בתוספת כמה מילים. למשל "קידום אורגני" שזה ביטוי עם 2 מילים, מול "קידום אתרים אורגני לעסקים קטנים" שזה כבר 5 מילים.

בזנב ארוך כוונת המשתמש הרבה יותר ברורה מאשר חיפוש קלאסי.

כמובן שלחיפוש מילים שהם long tail יהיו פחות חיפושים בכל חודש, והתחרות עליהם היא הרבה יותר קטנה.

אבל צריך לדעת שהם ביטויים יותר טובים מכיוון שהגולש נמצא בשלב שהוא כבר יודע מה הוא רוצה ומחפש, והמיקוד שלו הרבה יותר גבוה.


איך אפשר לקדם ביטויים חזקים דרך ביטויי זנב ארוך?

ברגע שנתרכז בקידום של הזנבות הארוכים שהם עם פחות תחרות ונתחיל לתפוס בהם מיקומים טובים, לאט לאט גוגל יראה את האתר שלנו כאתר חזק שמדורג כבר בהרבה ביטויים במקומות הראשונים, וכל המקומות שמדורגים במקומות הראשונים מפנים לביטויים החזקים שיש עליהם יותר תחרות והם לא זנב ארוך. וככה לאט לאט גוגל יתחיל לקדם את הביטויים החזקים שלנו שהם פחות long tail.

גם מבחינה מתמטית עדיף ללכת על אסטרטגיית קידום של זנב ארוך. מכיוון שגוגל טוענת שמתוך 2 מיליארד חיפושים בחודש יותר מ- 15% הם חיפושים חדשים שאנשים לא חיפשו קודם לכן, ויותר מ-75% מהתנועה האורגנית שבאה לאתר היא דרך זנב ארוך. וככל שיהיה לנו יותר זנבות ארוכים בתוכן אצלנו אנחנו נקבל יותר טראפיק לאתר שלנו.


איך אפשר למצוא מילים/ביטויים של זנב ארוך?

יש מספר כלים ואופציות למצוא את המילים האלו, אבל הדרך הכי פשוטה וטובה זה דרך השלמת מילים שגוגל בעצמה מביאה לנו מתי שאנחנו מתחילים לרשום משהו במנוע החיפוש שלה.

מה זה זנב ארוך
כך זה צריך להראות

איזה ביטויים נחשבים כזנב ארוך?

  • לפי אזור – אנשים הרבה פעמים לא מחפשים רק ביטוי מסוים גנרי כמו – "טכנאי מזגנים" בלבד, אלא הם רושמים לדוגמא – "טכנאי מזגנים בירושלים" למי שגר בירושלים וכן הלאה.

  • לפי תת נושא – הרבה פעמים אנשים יחפשו משהו עם תתי נושאים. למשל הם לא יחפשו "טכנאי מזגנים" אלא הם ירשמו בגוגל "טכנאי מזגנים של אלקטרה" או שהם ירשמו "טכנאי מזגנים מקצועי" וכן הלאה.