• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 4 דקות
דף הבית » מאמרים » מה זה מיצוב? ולמה זה חובה בכל עסק
מה זה מיצוב?

מה זה מיצוב ?

בשביל להבין את הכוונה של המושג מיצוב, נצטרך להסביר קודם כל על 2 מושגים שקודמים לו, שהם הופכים את העסק בעצם למיצוב.

  • 1) בידול – ההבדל בין המוצר שלנו, לבין אותם המוצרים של מתחרים בשוק.

בידול יכול להיות בכמה אופציות – האם אתה מביא שירות רק לאזור מסויים, רק בשעה מסויימת, רק לקהל מסויים, וכיוצא בזה.

  • 2) מיתוג – כל הפעולות שנעשות, שמבליטות את אותם הדברים שמבדלים אותנו מהמתחרים.

המטרה במיתוג זה שאנשים פשוט ידעו מי אתה ויזהו אותך, כך שתשאר להם בראש לתמיד – בין אם זה על ידי נראות מיוחדת, או דבר שרק אתה עושה בשונה מכולם.

  • 3) מיצוב – איך הלקוחות חושבים על העסק שלי, ביחס למתחרים באותו השוק.

כלומר האם העסק שלך חדשני או ישן, האם הוא מיועד לכולם או רק לחלק קטן, האם הוא ידידותי או לא, וכיוצא בזה.


איך אפשר לעשות מיצוב אצלך בעסק?

אם תרצו לעשות מיצוב אצלכם בעסק בין אם אתם עסק קטן או גדול, תצטרכו לשאול את עצמכם 3 שאלות עיקריות:

  • מי אני ומה הערכים היחודיים שלי?
  • למה שהלקוחות יקנו דווקא מהעסק שלי?
  • למה שהלקוחות לא יקנו גם מהמתחרים שלי?

אחרי שתמצאו מה מיוחד ושונה בכם מהמתחרים, תוכלו להשתמש עם כל הדבר הזה לטובתכם ולהגברת המודעות למותג שלכם. בין אם זה דרך קמפיינים ממומנים ובין אם זה דרך קידום אורגני.


אופציות נוספות לעשות מיצוב אצלכם בעסק

  • לקחת תכונה מסויימת במוצר שלכם, להדגיש אותו כמו שצריך ולעשות לו יחצון טוב.
  • לנסות להפוך את המוצר שלכם או חלק ממנו למקורי, מכיוון שחשוב לאנשים תמיד להגיע למקור.
  • להראות או לפחות לנסות להסביר לקהל הפוטנציאלי למה המוצר שלכם הכי מוצלח.
  • לקחת קטגוריה מסויימת בעסק שלכם, ולהפוך אותו להכי טוב שיש מתוך כל הסביבה.
  • להציב את עצמכם מול המתחרים, ופשוט להראות כמה אתם יותר טובים מהם. (צריך להיות שנונים ומדוייקים.)
  • לעשות RTM ודרך זה להפוך את העסק שלכם למוביל בקטע הזה. (כמו רולדין בחנוכה או מחלבת גד בשבועות.)

הסבר נחמד מה ההבדל בין מיצוב למיתוג:

מיתוג: קוקה קולה זה משקה קל.

מיצוב: משקה קל זה קוקה קולה.


עוד דברים שחשוב לעשות בעסק שלכם

דבר ראשון – להתחבר לערוצים שדרכם אתם בקשר עם הלקוחות שלכם, ולהבין איך אפשר לשפר להם את החוויה ומה הבעיות שיש כדי לעשות מיצוב טוב יותר לעסק שלכם.

דבר שני – לדבר ישירות עם קהל היעד שלכם, על ידי שאלות ישירות/סקרים ואז להבין איפה יש בעיה ובמה ניתן להשתפר. תזכרו שהכי חשוב זה שהלקוחות יהנו וימליצו עליכם, ודרך זה המיצוב מגיע.

דבר שלישי – לבדוק מה קורה עם המתחרים שלכם אחת לחודש או חודשיים, ולראות מה קורה בתחום שלכם מסביב ולא תהיו מופתעים אם יהיה משהו חדש.

דבר רביעי – לחץ כאן לקבלת כרטיס ביקור דיגיטלי מומלץ


הסתבכתם במשהו? צריכים עזרה בקידום העסק שלכם? פנו אלינו עכשיו – "מיכאל דיגיטל"