• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 3 דקות
דף הבית » מאמרים » מה זה סכמה ואיך יוצרים את זה?
מה זה סכמה ואיך יוצרים את זה?

מה זה סכמה ואיך יוצרים את זה?

בעולם הפיתוח והקידום אתרים לעסקים יש דבר שנקרא סכמה או מידע מובנה (structured data), שזה עוזר בעצם לגוגל להבין טוב יותר במה הדף הספציפי שנרצה לעשות לו קידום אורגני עוסק ולהציג אותו בצורה יותר טובה למשתמש, ודרך הסכמות האלו אפשר לעזור לגוגל לסמן מה נחשב כמאמר ומה נחשב כקורסים או הופעות וככה זה מוסיף לתוצאות החיפוש תוצאות יותר מעניינות, וזה הופך את החיפוש ליותר טוב וגם כמובן מעלה את הסבירות שיקליקו דווקא על המודעה שלכם מכיוון שזה גם תופס יותר נפח וגם נראה יותר טוב לגולשים.

כל הסכמות לא רלוונטיות לכל אתר אלא לאתרים שמציגים תוצאות עשירות כמו מוצרים/אירועים/הופעות וכו', ובכל אתר אפשר להוסיף כל מיני סוגי תוצאות דרך הסכמות. וצריך לנצל את זה כי זה מגדיל CTR וניתן לעשות את זה ממש בחינם.

דוגמא לסכמה
סכמת הופעות
דוגמאות לסכמה
סכמת דירוג
סכמת FAQ
סכמת FAQ

איך יוצרים סכמה?

מדובר בשיתוף פעולה בין כל האתרים דרך אתר שנקרא – https://schema.org/ האתר בנוי בקוד פתוח ככה שכל אחד יכול להכנס אליו ולקחת משם קטעי קוד מובנים בהתאם למה שהאתר שלכם עוסק, עם הוראות איך להטמיע את הקוד באתר שלכם דרך תג מנג'ר או תוספים אחרים כדי שהסכמה תופיע.(מומלץ להעזר במתכנת למי שלא מבין בקוד.)

איך מטמיעים סכמת FAQ בקלות?

סכמת FAQ (קיצור של – Frequently asked questions) נועדה להטמעה בעמוד שאלות ותשובות כדי שיופיעו בתוצאות החיפוש, וזה מוצג בדרך כלל רק בביטויים שמופיעים בעמוד הראשון ושווה לנצל את זה.

דבר ראשון בשביל להכין את הסכמה הזאת צריך להכין לפחות 2 שאלות ותשובות שקשורות לעמוד שממוקם בעמוד הראשון בתוצאות שעליו נרצה להטמיע את הקוד.

לאחר מכן נלך לאתר https://saijogeorge.com/ שם נכתוב את השאלות והתשובות שנרצה, נעתיק את הקוד שזה יביא לנו. נטמיע אותו בתג מנג'ר והנה יש לנו סכמת FAQ בעמוד.

איך ליצור סכמת FAQ
כך זה צריך להראות