• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 1 דקות
קרדיט תמונה FREEPIK

מה זה קידום אתרים ואיך עושים את זה?

מה זה קידום אורגני בגוגל? הרבה מאוד עסקים כספים וזמן בבניית אתר לעסק, ובזה הם בטוחים שהעניין מסתכם. אנשים טועים לחשוב שהאתר ייכנס מהר ובלי בעיות לתוצאות החיפוש בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, נדמה להם כי אין סיבה שגולשים לא יגיעו אל האתר ויגלשו בו, שלקוחות יבצעו רכישות או יפנו לעסק. 

יש מגוון של פעולות קידום שכדאי וחשוב ליישם כדי לזרז עליות במיקומים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, לפי הביטויים הרלוונטיים אותם הגולשים מחפשים. דניאל מסטר, בעלי חברת מסה מדיה קידום אתרים, מסביר שעל מנת לבנות וליישם את תוכנית הפעולה הנכונה ביותר עבורכם, במטרה לייצר צמיחה עקבית ומשמעותית.

בגוגל יש שני ערוצי קידום אחד בתשלום – קידום ממומן, והשני קידום אורגני – קידום אורגני בגוגל, משמעו כביכול, קידום 'טבעי' ללא התערבות של דחיפה ממומנת בכסף. אבל אל תטעו לחשוב שקידום אורגני לא כרוך בעלויות ובהשקעה כספית, אבל זו טעות. בימינו אין שום דבר בחינם, ועל המיקומים הטובים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, אלה שייגרמו לגולשים להיכנס לאתר שלכם, יש הרבה מאוד תחרות בכסף. 

קידום אורגני הוא תהליך ויעיל לטווח הרחוק, הוא מביא קהל יעד איכותי לאתר, שכן הגולשים הרלוונטיים כבר מחפשים אתכם, או את המוצר/השירות שאתם מציעים, והופעה בתוצאות חיפוש ראשונות תחבר אליכם את אותם המחפשים בקלות. 

איך העבודה של קידום אורגני מתבצעת בפועל

שלב ראשון בקידום אורגני הוא ביצור מחקר מקיף של מילות מפתח, כדי לבדוק כמה חיפושים וכמה תחרות יש על כל ביטוי חיפוש שרלוונטי עבורכם. כחלק ממחקר מילות המפתח צריך לערוך בדיקת מיקומי תוצאות בגוגל לפי ביטויים עיקריים, ולראות איפה האתר שלכם עומד מבחינת תוצאות, ביחס למתחרים.

עדיף לבצע את בדיקת המיקומים של האתר בגוגל באמצעות כלי כלשהוא הבוחן דירוג אתרים. חשוב לציין שבמידה וה'היסטוריה', וכן קבצי הקוקיז קיימים עדיין בדפדפן, יכולות להופיע לכם תוצאות מיקום שגויות.

לאחר שיהיה בידיכם מחקר מילות מפתח נרחב, עם כל הנתונים הנדרשים, תצטרכו לדאוג לתוכן. כתבות קידום איכותיות ורלוונטיות לקהל הגולשים, המשלבות את ביטויי החיפוש החשובים לכם ביותר. את הכתבות יש לעדכן אחת ליומיים-שלושה באתר שלכם, בעמוד ייעודי לכך, או בבלוג כפוסט.

במקביל, יש ליצור מבנה קישורים פנימי בין העמודים השונים באתר על ידי קישור מתוך ביטויי מפתח בכל עמוד, בהתאם לנושא הרלוונטי.

מפה מתקדמים לשלב יצירת קישורים חיצוניים. למעשה עליכם לרכוש או קישורים או להשיג קישורים מאתרים אחרים, שבהם יפורסמו כתבות ומאמרים הכוללים ביטוי מפתח רלוונטי וממנו יוצא קישור המחבר אל האתר שלכם.

קידום אורגני מצריך אמנם השקעה של זמן, וגם כסף, אבל על התוצאות ארוכות הטווח שלו אין עוררין. מדובר פה על השקעה לטווח ארוך, על בניית מוניטין חיובי בגוגל, ושימורו.