• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 3 דקות
דף הבית » מאמרים » מה זה AMP ומתי יוצא להשתמש בזה?
מה זה AMP ומתי משתמשים בזה?

מה זה AMP?

AMP או בשמו המלא באנגלית Accelerated Mobile Pages, זה בעצם טכנולוגיה שגוגל הוציאה אותה והתחילה להשתמש בה בערך מ- 2016 – שהמטרה העיקרית בשכלול הזה היתה להאיץ את זמני הטעינה באתר בשביל שיהיה יותר מהיר, כדי שתהיה חווית משתמש גבוהה יותר בשעת הגלישה בגוגל. ואז כמובן זה יעזור לקידום האורגני.

זה בעצם מקביל ל- instant articles בפייסבוק שהדף נפתח באותה השניה באפליקציה, ככה גם פה זה מקצר את זמן טעינת פתיחת הדף בקרוב לפי -4 מזמן הטעינה המקורי.

וזה רלוונטי לחיפוש מהמובייל, ובעיקר לאתרי תוכן גדולים שרוצים לשפר את זמני הטעינה שלהם. (מצוי בעיקר בחו"ל)

בדרך כלל ה- AMP יופיע כתצוגת קרוסלה בתוצאות החיפוש הלמעלה.


איך AMP עובד?

גוגל שומרת עותק שמור של אותה גרסת AMP אצלה.

רק לסדר את הדברים – בעצם גוגל יוצרת לכל דף באתר עוד גרסה רזה שלו שתפתח יותר מהר ברגע שיכנסו אליו. וזה לא יוצר הכפלת תוכן מכיוון שיש תוספים מיוחדים שיוצרים את זה, והתג קנוניקל נוצר באופן אוטומטי שמפנה לדף הראשי.

התהליך הזה מייצר דפי HTML מיוחדים ומותאמים לזה, ולכן זה מקצר את זמן הטעינה באופן משמעותי.


חשוב לציין: מאז שנכנס לתוקפו העדכון של גוגל Core Web Vitals, שזה בעצם שם דגש על המהירות של כל האתר. פחות ופחות אתרים משתמשים ב- AMP מכיוון שהצורך בו ירד כי אנחנו הופכים את כל האתר עצמו ליותר מהיר.

עוד חשוב לציין: אם יצרתם גרסת AMP לאתר שלכם זה לא נמדד באופן אוטומטי דרך הגוגל אנליטיקס שהאתר שלכם מחובר אליו, אלא אתם צריכים ליצור מדידה פרטנית לנכס חדש בתוך האנליטיקס ואז להטמיע את זה בתוך התג מנג'ר וזה טיפה מורכב. (בדרך כלל נעשה בעזרת מתכנת.)

ניתן להטמיע את ה- AMP באתר שלכם דרך תוספי וורדפרס ייעודיים לזה בתשלום או חינמיים, אבל כיום אם אין לכם עשרות אלפי דפים באתר אנו ממליצים לכם להשקיע במהירות של האתר עצמו מכיוון שזה הרבה יותר מועיל לאתר בשביל הקידום בגוגל בצורה מקצועית.