• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 3 דקות
דף הבית » מאמרים » מה זה LSI ואיך זה מקדם את האתר בגוגל?
מה זה LSI ואיך זה מקדם את האתר?

מה זה LSI ואיך זה מקדם את האתר בגוגל?

LSI או בשם המלא Latent Semantic Indexing (ובעברית- חיפושים קשורים) זה דבר שלא הרבה מכירים ומי שמכיר ומשתמש בזה מתקדם מצויין בקידום אורגני בגוגל.

בעבר האלגוריתם של גוגל לא היה כזה חכם ואם רצית שדף מסוים באתר שלך ידורג במקומות הגבוהים בגוגל בשביל קידום אתרים היית צריך לדחוס הרבה מילות מפתח (מה שיצר את הבעיה של צפיפות מילות מפתח) כיום גוגל כבר יודע לזהות מה גולשים רוצים ומביא להם דברים שקשורים למה שהם מחפשים.

כיום בכל ביטוי כמעט שאתם מחפשים בגוגל אם תשימו לב למטה יש עוד תוצאות שהם לא אתרים או פרסומות אלא ההמלצות של גוגל לכל מה שאנשים חיפשו בנוסף לביטוי שהם כתבו. כלומר עד ביטויים שיכולים לתת מידע וערך לגולש על אותו נושא שהוא חיפש, וזה נקרא LSI.

LSI זה בעצם חיפושים שקשורים למילת המפתח העיקרית שהגולש חיפש ושאתה רוצה שהדף שלך יופיע עליה. וזה עוזר לגולשים להגיע לעוד מקומות שקשורים לחיפושים שלהם.

דוגמא ל- LSI
דוגמא ל- LSI

למה כדאי לשלב את ה- LSI בתוכן התוכן באתר?

  • מביא יותר גולשים לאתר – אם תכניסו את כל ההצעות שגוגל הציע פתאום תקבלו עוד גולשים מביטויי זנב ארוך שקשורים למה שהגולשים חיפשו שלא חשבתם עליהם לפני זה.

  • תוכן טוב יותר באתר- ברגע שתשלבו את מה שגוגל מציע לכם העמוד שלכם יקבל עוד תוכן שלא חשבתם עליו ולא רק את מילות המפתח, מה גם שהתוכן הזה הוא טוב גם בעיניי גוגל (בכל זאת גוגל המליצו על זה) ואוטמטי התוכן של האתר שלכם ישתדרג יותר ממה שהוא היה קודם.

  • אופטימיזציה טובה – אם תשלבו את מה שגוגל מציע בעמוד שלכם העכבישים שמאנדקסים את האתר שלכם יבינו טוב יותר במה כל עמוד עוסק וזה ישפר את האופטימיזציה שלו.

  • משפר את אחוזי הנטישה – ברגע שהכנסתם את המונחים האלו של ה- LSI שהם החיפושים הקשורים לתוך הטקסט והתוכן שלכם, העמוד עכשיו מכיל בתוכו את כל המידע שהגולש חיפש ואין לו מה לצאת מהאתר שלכם לכל מיני מקומות אחרים, וגוגל שם לב לזה ומדרג את האתר שלכם בצורה טובה.

לסיכום:

מומלץ להשתמש ולהוסיף לעמוד שלנו את מה שגוגל מציע בחיפושים קשורים.