• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 4 דקות
דף הבית » מאמרים » מה זה ROI ובמה הוא שונה מ- ROAS ?
מה זה ROI ובמה הוא שונה מ- ROAS ?

מה זה ROI ובמה הוא שונה מ- ROAS ?

מה זה ROI? ומה זה אומר ROAS?

ROI) Return on Investment) – או בלשוננו החזר מדויק על ההשקעה הכללית שלך: זהו מדד שמחושב על ידי חלוקת הרווח הנקי שהרווחת בהוצאות נטו בפועל של העסק שלך, שכוללות לדוגמא את השכר דירה, חשמל, מים, ואת כל שאר ההוצאות.

ROAS) Return on Advertising Spend) – או בלשוננו החזר מדויק של הוצאות הפרסום שלך: זהו מדד שמחושב על ידי חלוקת הרווח הנקי שלך בהוצאות הפרסום בלבד, ולא מחשב הוצאות כלליות שנוגעות גם לפרסום כמו למשל עלות יצור כללית, משלוחים, ועוד.


בשיווק רב הנסתר על הנגלה, גם כשמדובר בשיווק דיגיטלי שהפרסום שם הוא בגוגל וברשתות חברתיות ששם הכל ניתן למדידה, לא משנה עד כמה השיווק מתקדם אי אפשר באמת להבטיח תוצאות.

למרות זאת מי שמומחה בתחום וצבר קצת נסיון יכול יכול להגדיל את הסיכויים ולהגיע לתוצאות הרצויות. ובשביל לקבל את הנתונים והתועלת המרבית אנשי שיווק משתמשים במונחים של roi ו- roas.


למה צריך להכיר את המושגים ROI / ROAS ולהשתמש בהם?

מטרת המדדים הללו היא למדוד את רמת האפקטיביות של המודעות שלך על סמך ההכנסה שאתה מרוויח מהן.

ובמיוחד כאשר צריך לקדם עסק קטן המדדים האלו יכולים לעזור לך להבין מתי להשקיע יותר כסף בדבר מסוים, ומתי לעזוב את מה שאתה משקיע בו ולעבור לדבר אחר שיביא לך יותר רווח.


מה ההבדל בין ROI ל- ROAS תכלס?

אחד ההבדלים הגדולים ביניהם זה שההחזר על הוצאות הפרסום (roi): זה יחס של כמה אתה מוציא עם כמה שהרווחת בסך הכל.

אבל החזר על ההשקעה (roas): זה הסכום שאתה עושה אחרי ששילמת את כל ההוצאות שלך.

בשונה ממדד ה- ROI אם מדד ה- ROAS לא מראה עליה אלא מסמן ירידה במדדים, זה אומר שבוודאות הפסדת ושתוצאות הקמפיין לא מוצלחות.


איך אפשר להעלות את אחוזי ה- ROAS?

  • יחס אישי – רוב המוחץ של האנשים יתנהגו אחרת וישתכנעו ממך ברגע שאתה מדבר איתם כמו חבר ובגובה העיניים וככה בדיוק צריך להתייחס לכל הלקוחות הפוטנציאלים שיש לך.

  • ויזואל טוב – כידוע אחד הדברים שהכי חשובים היום – זה לתפוס את העיניים של הגולש בצורה טובה. לכן חשוב לשים תוכן, תמונות וסרטונים מעניינים כדי שיסתכלו עלינו בצורה טובה ונכונה.