• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 3 דקות
דף הבית » דברים מעניינים » מושגים בחווית משתמש
מושגים בחווית משתמש

מושגים בחווית משתמש

יש כמה מושגים בחווית משתמש שחשוב להכיר גם אם אתם לא אנשי UX/UI אלא עושים קידום אתרים לעסקים, משווקים, או כל מי שמתעניין בעולם הרשתות ודיגיטל. עכשיו נביא פה במאמר כמה מהחשובים שבהם ( :

מה הם בעצם המושגים שחשוב להכיר בחווית המשתמש?

רספונסיביות:

או באנגלית – Responsive  זה בעצם ממשק עיצוב דינאמי שרואים באתר את התוכן בצורה יחסית הכי טובה שאפשר בכל סוגי המסכים והמכשירים, מצפיה דרך המובייל ועד צפיה דרך הדסקטופ או בטאבלט.

(וזה מצויין לקידום אתרים SEO מכיוון שזה לא מייצר כפילות תוכן בעמוד)

אינפוגרפיקות:

אינפוגרפיקה או באנגלית – Information graphics או Infographics זה בעצם הצגה של תוכן שנוח למשתמש מאוד לצרוך ולראות אותו, כמו תמונות מעוצבות בצורה נכונה על ידי אלמנטים וצבעים, או שהתוכן מוצג בצורה מיוחדת ועוד, ודרך זה אנשים הרבה יותר מצליחים להבין את המסר שתרצה להעביר להם.

פרסונות:

פרסונה או באנגלית – Persona זה מוכר בדרך כלל מעולם התוכן השיווקי, שזה אומר בעצם לבדוק טוב מי הקהל יעד ומה הצרכים והרצונות שלו (למשל איפה הוא גר? מה התחומי עניין שלו? מה ההרגלי קניה שלו? וכדו') וברגע שנבין את זה טוב נוכל להחליט מה להציג לגולש בצורה הטובה ביותר ושתביא תוצאות.

נגישות:

או בשם באנגלית – accessibility זה מושג חשוב בחווית משתמש שנכנס בשנים האחרונות וזה הנגשת אתרים/אפליקציות לבעלי מוגבליות שלא יכולים לגלוש במצב הרגיל בין אם זה בגלל שהם עוורי צבעים/חירשים או מכל סיבה אחרת שמונעת מהם לגלוש כמו כולם.

וזה כולל לשים טקסט ALT עם התמונה, שימוש בצבעים נוחים, הקראת מסך, הוראות מה לעשות באתר וכיוצא בזה.

עיצוב עם אינטראקציה:

או באנגלית – interaction זה אומר שיש כל הזמן סוג של חיווי מסויים ותנועה על המסך בכל פעולה שתעשה באתר/אפליקציה אם זה דרך מעבר עכבר, הקלקה, אלמנטים שמופיעים, טאבים שנפתחים ועוד.


לסיכום:

עד כאן אלו הדברים העיקריים בחווית משתמש שחשוב לשים וליישם אותם באתר או באפליקציה שלכם.

מקווים שנהנתם, מוזמנים לקרוא עוד פוסטים פה מהבלוג ( :