• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 5 דקות
דף הבית » דברים מעניינים » מה זה מפת אתר XML & מפת אתר HTML – ומה ההבדל ביניהם?
מה זה מפת אתר XML & מפת אתר HTML

מפת אתר XML & מפת אתר HTML

מפת אתר XML או HTML זה בעצם עמוד או קובץ אשר מרכז בתוכו קישורים לכל העמודים באתר, כדי שיהיה נוח לגוגל או למשתמשים באותו הרגע להגיע לכל המקומות בתוך האתר שלכם.


מה זה מפת אתר XML?

מפת אתר XML זה בעצם קובץ אשר מקבץ בתוכו את הכתובות של כל העמודים בתוך האתר שלכם. את הקובץ הזה אנחנו מגישים לגוגל, כדי שהוא יראה את רשימת הדפים שאנחנו רוצים לאנדקס אצלנו באתר. הקובץ הזה מעדכן את גוגל בכל מה שקורה בתוך האתר שלנו, כמו איזה עמודים חדשים או פוסטים נוצרו. ועל ידי זה המפה עוזרת לגוגל לסרוק טוב יותר את כל התוכן שיש באתר וכמובן לאנדקס אותו.

יש מגוון כלים ליצור מפת אתר XML כמו – סקרימינג פרוג או אתר בשם XML-SITEMAPS. שדרכם ניתן יהיה ליצור קובץ של מפת אתר בחינם, ולהעלות אותה לתיקיה בתוך השרת אחסון של האתר וגם לגוגל סרצ' קונסול. מידי חודש חשוב לעדכן את המפת אתר בעמודים החדשים שנוצרו בתוך האתר, וכמובן למנוע כפילויות ולעשות רישום קבוע לדומיין.

להקפיד שבכל מפת אתר יהיה רק עד 50,000 דפים, ניתן ליצור כמה מפות אתר אם צריך.

חשוב לציין שתוסף YOASY מייצר מפת אתר באופן דיפולטיבי, שמתעדכנת כל הזמן ומעדכנת את גוגל בכל העמודים החדשים שנוצרו בתוך האתר. (צריך רק להגיש פעם אחת את המפת אתר בגוגל סרצ' קונסול)

לאיזה אתרים חשוב בעיקר לייצר מפת אתר XML?

זה חובה בעיקר לאתרים אשר מתעדכנים כל הזמן בהמון תכנים או מוצרים חדשים, מכיוון ברגע שיש המון עמודים ודפים באתר, יהיה קשה יותר לזחלן של גוגל להגיע לכל העמודים והקישורים בתוך האתר ואז הוא לא יאנדקס את כל העמודים באתר שלנו. (בעיקר באתרי פלאש ו AJAX)

כתובת המפת אתר תופיע עם הכיתוב sitemap.xml אחרי דומיין.

(לדוגמא https://domain.co.il/sitemap.xml)

אם המפת אתר נוצרה על ידי תוסף יוסט היא תופיע עם הכיתוב sitemap_index.xml אחרי הדומיין.

(לדוגמא https://michael-digital.co.il/sitemap_index.xml)


מה זה מפת אתר HTML?

מפת אתר HTML זה בעצם עמוד בתוך האתר, שמקבץ לתוכו בצורה נוחה את כל העמודים והפוסטים שקיימים באתר על ידי קישורים קצרים שמופיעים על השאילתה. (על ידי אנקור/טקסט עוגן)

לדוגמא:

מקדם אתרים פרילנסר

קידום אורגני לאתרי תדמית

קידום אתרים בעברית

קידום אתרי אדריכלים

קידום אתרים בירושלים

קידום ממומן ביוטיוב

קידום אתר וורדפרס

לאיזה אתרים חשוב לייצר מפת אתר HTML?

אנחנו נרצה לייצר מפת אתר HTML כדי לאפשר לגולשים לטייל בכל האתר בקלות, מבלי צורך לבצע חיפוש או לעשות ניווט בתפריטים של האתר. זה בעיקר מועיל לחוויית משתמש טובה, ופחות בשביל מנועי החיפוש של גוגל.


הסתבכתם במשהו? צריכים עזרה בקידום העסק שלכם? פנו אלינו עכשיו – "מיכאל דיגיטל"