• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 9 דקות
דף הבית » מאמרים » ניהול מוניטין

ניהול מוניטין בגוגל

קרה לכם פעם שחיפשתם את השם שלכם או את שם המותג שלכם, והופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל תוצאות לא ראויות, שלא משקפות אתכם ורק יכולות לגרום נזק? אין סיבה לדאגה, יש מה לעשות, וזה בדיוק נקרא ניהול מוניטין!

פידבקים מתוצאות

ברגע שרואים עליכם תוצאות לא טובות בגוגל, זה מונע מאנשים לעשות אתכם עסקים או לקנות מהעסק. זה הדבר האחרון שנרצה שיקרה בתור בעל עסק / פוליטיקאי / איש עסקים ועוד ועוד.

ניהול מוניטין בגוגל

דוגמא למה שלא נרצה שיופיע

מה זה אומר בעצם ניהול מוניטין בגוגל?

בניהול מוניטין בגוגל או בשמו באנגלית Online Reputation Management (ORM) – אנחנו לא מסירים תוצאות שכבר נמצאות בגוגל, כי ברוב המקרים זה פשוט בלתי אפשרי. מה שכן אפשר לעשות זה לייצר המון תוצאות אחרת טובות שהם יגיעו למקומות הראשונים בגוגל וישתלטו עליו, ואז אוטומטי הדפים הגרועים שעושים לנו את הנזק ידחפו לתחתית תוצאות החיפוש ומעבר לשם.

ניהול מוניטין בגוגל מורכב בין היתר מקידום אורגני בגוגל, ועד קידום ברשתות חברתיות וכמובן יחסי ציבור.

הרבה פעמים יש כתבה לא טובה על האדם באתרים חזקים כמו גלובס YNET ועוד, ואתרים פשוטים לא יכולים לעקוף אותם בתוצאות החיפוש. ולכן מה שנרצה לעשות זה שיעלה מאמר נוסף באותו אתר נניח גלובס ששם נגיד דברים טובים על האדם, ואת המאמר הזה נקדם חזק בגוגל כדי שיהיה יותר רלוונטי ויעקוף את המאמר הראשון.

המטרה העיקרית שלנו בסופו של התהליך של הניקוי שם זה להצליח לבנות דימוי חיובי (או לפחות ניטראלי) כלפי האדם או המותג אותו נרצה לקדם בגוגל וברשת.


(באירופה קיים כיום חוק בשם "הזכות להישכח" זה חוק שנקבע ב-2014 שנותן לאנשים פרטיים את הזכות לבקש מגוגל להסיר תוצאות מסוימות של חיפושים שקשורים לשמו של אותו האדם. ומנועי החיפוש חייבים יצטרכו לבדוק האם המידע המדובר הוא – לא מדויק, לא מספיק, לא רלוונטי או מוגזם, והאם יש עניין גדול לציבור בכך שהמידע יישאר בתוצאות החיפוש של גוגל.)

לקוחות מרוצים

מה ההבדל בין ניהול מוניטין בגוגל לקידום אורגני?

בקידום אורגני בגוגל אנחנו בדרך כלל ניקח ביטוי מסויים על דף אחד, ואת הדף הזה נרצה לקדם בשביל שיהיה במקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל.

בניהול מונטין בגוגל אנחנו עושים פעולה הפוכה – אנחנו לוקחים ביטוי מסוים אחד, ואנחנו מקדמים אותו מעשר דפים שונים בשביל שיגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל.

 

טיפ:

כבר מעכשיו ואפילו אם השם שלכם טוב ונקי, מומלץ לבנות לעצמכם תשתית מוניטין חיובית. שגם וחלילה יעלה עליכם משהו שלילי בגוגל או ברשת, יהיה לזה קשה להגיע למקום הראשון בגוגל.

אז איך עושים תכלס' ניהול מוניטין בגוגל?

נכסים דיגיטליים בגוגל – קונים דומיינים, פותחים עליהם אתרים/בלוגים/דפים/קורסים, וכל דבר שאפשר לקדם לתוצאות הראשונות בגוגל על השם שלכם או שם המותג שלכם.


כתבות טובות על השם שלכם – לשלם לאתרים חזקים כמו ווינט/גלובס/מאקו/וואלה ועוד, שיעשו עליכם כתבות (כמובן על דברים טובים שעשיתם) ואז מכוח החוזק של האתר הכתבה תתקדם למקומות הראשונים.


הפצת תוכן – בין אם דרך מאמרים באתרים אחרים בטקסט עוגן על השם שלכם, ולפתוח עוד אתרי תוכן של עצמכם ששם תפיצו תוכן טוב עם חותמת של השם שלכם.


קידום ממומן – לפרסם כתבות טובות שעשיתם או שעשו עליכם דרך גוגל/טאבולה/אאוטבריין/פייסבוק/אינסטגרם ועוד, כדי שיכניסו טראפיק לכתבה שאומרת טוב עליכם וזה יעזור לכתבה להתקדם בגוגל.


רשתות חברתיות – לפתוח על השם שלכם פרופילים בכל סוגי הרשתות החברתיות כמו- פייסבוק/אינסטגרם/יוטיוב/לינקדין/טוויטר/פינטרס/סלייצר, וכל רשת חברתית שניתן לפתוח שם יוזר שמופיע שם השם שלכם.


גוגל לעסק שלי – Google My Business זה עוד דבר שחשוב לפתוח על שם של בן אדם שנרצה לקדם, מכיוון שזה תופס מקום ונפח בתוצאות החיפוש וכמובן מושך גם את העיניים של הגולש.

 

הערה חשובה! ברגע שאתם מחפשים כל הזמן את השם שלכם ומקליקים על הכתבה עם השיימינג שעשו עליכם כדי לראות מה קורה איתה, אתם רק מגדילים את הכוח של הכתבה הזאת! מכיוון שגוגל רואה שאנשים מקליקים על המאמר הזה כל הזמן ונשארים שם, ולכן גוגל תמשיך להציג את זה במנוע החיפוש.

למה חשוב לעשות ניהול מוניטין בגוגל

ניהול מוניטין בגוגל חשוב מכמה סיבות מרכזיות: ראשית, בניית אמון. תדמית חיובית באינטרנט בונה אמון בקרב לקוחות, שותפים פוטנציאליים ומעסיקים. שנית, הגנה על המותג. טיפול במידע שלילי עוזר להגן על המותג שלכם ולהבטיח שהתדמית שאתם רוצים לשדר היא זו שמופיעה במנוע החיפוש. לבסוף, שיפור קריירה. מוניטין חיובי יכול לפתוח דלתות להזדמנויות עסקיות ותעסוקתיות חדשות.

 

המוניטין הדיגיטלי שלנו הוא למעשה כרטיס הביקור שלנו באינטרנט. כאשר מישהו מחפש את שמכם או את שם העסק שלכם בגוגל, התוצאות הראשונות שהוא רואה יכולות לקבוע את דעתו הראשונית עליכם. ביקורות שליליות, חדשות גרועות או תוצאות לא מחמיאות יכולות לפגוע בתדמית שלכם ולהשפיע על ההזדמנויות לצמיחה.

סיכום על ניהול מוניטין בגוגל

ניהול מוניטין בגוגל הפך לאחת המשימות החשובות ביותר בעידן הדיגיטלי, הן עבור עסקים והן עבור אנשים פרטיים.

גוגל, כמנוע החיפוש הגדול בעולם, מהווה את נקודת המפגש הראשונה של רבים עם המידע הזמין עלינו. המוניטין שלנו בגוגל עשוי להשפיע באופן משמעותי על הקריירה שלנו, על העסק שלנו ואפילו על חיינו האישיים. לכן, חשוב להבין את החשיבות של ניהול מוניטין בגוגל, להכיר את הכלים והשיטות הקיימות לניהול מוניטין אפקטיבי, וליישם טיפים לשיפור התדמית שלנו ברשת.

 

ניהול מוניטין בגוגל הוא תהליך מתמשך שמצריך תשומת לב קבועה ושימוש בכלים וטכניקות מתקדמות. באמצעות ניהול נכון, תוכלו להבטיח שהתדמית שלכם באינטרנט תהיה חיובית ותשקף את הערכים וההישגים שלכם בצורה הטובה ביותר. השתמשו בכלים הזמינים לכם, השיבו לביקורות בצורה מקצועית וקידמו תכנים חיוביים כדי לבנות מוניטין איתן ואמין בגוגל.