• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 4 דקות
דף הבית » מאמרים » עדכוני האלגוריתם של גוגל
עדכוני האלגוריתם של גוגל

עדכוני האלגוריתם של גוגל

מאז שגוגל קיים האלגוריתם עודכן כבר אלפי פעמים עם השנים, בדרך כלל מדובר בעדכונים קטנים ולא משמעותיים אך מידי פעם יש עדכון רציני ורחב שמשפיע בצורה מהותית וגדולה על הקידום האורגני וצמרת תוצאות החיפוש בגוגל.

מה המטרה של כל עדכון אלגוריתם?

1- לשפר את האיכות התוצאות

2- להוריד תוכן שלא באיכות טובה

3- להעלות תכנים טובים לראש התוצאות.

כמובן שיש מקרים שבעדכונים מסויימים גוגל לא תמיד צודקת לגמרי, ובמקומות הראשונים לפעמים אחרי עדכון מופיע תוכן שלא הכי מתאים. וזה בדיוק חלק מתפקיד מקדמי האתרים שמקדמים עסקים לעקוב ולבדוק בכל עדכון איזה תוכן מופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל, ואיך אנחנו יכולים להגיע לשם.

יש כל מיני כלים שמדווחים על שינוי אלגוריתם כמו – algoroo, מה שיפה בכלי הזה שהוא מראה כל שבוע דוגמאות של אתרים שעולים למעלה בתוצאות החיפוש של גוגל וכל מיני אתרים שיורדים בתוצאות, ואפשר דרך זה להבין מה אנחנו צריכים לשפר באתר שאותו נרצה לקדם. לכן טוב מידי פעם לעקוב אחרי זה.


איזה עדכוני אלגוריתם היו הכי רציניים והשפיעו ממש על תוצאות החיפוש?

  • עדכון פנדה – זה עדכון שקרה ב- 2011 והיה העדכון הראשון הכי רציני שזעזע את תוצאות החיפוש. מטרתו העיקרית של עדכון פנדה היה לנקות מרחבי גוגל תוכן שהוא מועתק, דל, לא נותן ערך, וכיוצא בזה. אתרים שהיה להם את כל התוכן הגרוע הזה פשוט התרסקו לגמרי ונעלמו מתוצאות החיפוש
  • עדכון פינגווין – זה עדכון שקרה ב- 2012 כשנה לאחר עדכון פנדה, מטרתו העיקרית של עדכון פינגווין היה לחפש את האתרים שפרופיל הקישורים שלהם היה נראה לא טוב או בגלל שזה היה נראה קנוי ולא אמיתי וכיוצא בזה.
  • עדכון יונה – זה עדכון שקרה ב- 2015 ותפקידו העיקרי היה לספק תוצאות מדויקות וטובות יותר לגולשים שמבצעים חיפוש שמבוסס על מיקום מסוים. העדכון קרה לאחר הבנה ומחקר חדש של גוגל בכל הנוגע לשיטת החיפוש הלוקאלי שמתבצע על ידי הגולשים מידי יום.
  • עדכון בינה מלאכותית – או בשמו היותר מוכר rank-brain, זה עדכון שקרה ב- 2015 גם, ומטרתו העיקרית היתה לתת לגוגל ללמוד ולעדכן את תוצאות החיפוש שלה על ידי AI.
  • עדכון המובייל – זה עדכון שקרה ב- 2016 ונועד להתאים את חווית המשתמש גם למובייל, מכיוון שרוב הגולשים שנכנסים לאתרים היום הם נכנסים דרך המובייל ולא דרך המחשב. ולכן בדיוק גוגל תעדיף לשים בצמרת תוצאות החיפוש אתרים שמותאמים למובייל.
  • עדכון חווית משתמש – או בשמו היותר מוכר Core web vitals, זה עדכון שיצא לאחרונה והוא שם דגש במיוחד על מהירות טעינה, אבטחת האתר, ועד כמה הגולשים באמת מרוצים ונשארים באתר אותו נרצה לקדם בגוגל.

לסיכום:

כמו שאתם רואים לאורך השנים גוגל כל הזמן עושה עדכונים ושינויים באלגוריתם, ובשביל להמשיך להיות בצמרת החיפוש אנחנו צריכים להיות מוכנים עם האתר כל הזמן ולעדכן אותו לפי המצב הנתון בגוגל.