עיצוב מכוון משתמש
עיצוב מכוון משתמש או בשמו באנגלית – (User Centered Design (UCD זה שיטה שבה כל התכנון שלנו בפיתוח של המוצר/אפליקציה או בשביל אתר שנקדם אותו טוב בגוגל, יהיה מכוון כבר מתחילת הייצור שיהיה הכי נוח שאפשר למשתמש וזה עוזר גם לקידום אורגני.
שמתכננים ליצור מוצר מסויים אי אפשר סתם לתכנן משהו שלא בדקנו אותו בשום מקום, לקוות לטוב ושכל האנשים יאהבו את זה וישתמשו בזה כמו שצריך, ועל זה בדיוק אנחנו שמים דגש בעיצוב מכוון משתמש.
צריך לזכור תמיד שמה שאנחנו חושבים על דבר מסויים זה לא באמת מייצג את המחשבה של כולם על המוצר הזה, וצריך לקחת קהל מכל הסוגים ואיתו לעשות את הבדיקות. מכיוון שכל אדם רואה דברים בצורה אחרת ומה שאתה אהבת כל השאר יכולים לא לאהוב וזה נקודה סופר חשובה שיכולה לחסוך לכם הרבה מאוד כסף.
תתארו לכם מצב שחשבתם לייצר משהו שמאוד אהבתם והשקעתם עליו המון זמן והרבה כסף, ובסוף אחרי כל ההשקעה הגדולה מה שייצרתם לא מצליח מספיק ומקבל ריסוק. לכן מאוד חשוב לחשוב על הכל מראש ולכלול את קהל היעד כבר בתחילת התהליך ולאורך כל הדרך בלי התחכמויות.
מה הם השלבים לעיצוב מכוון משתמש?
תהליך היצור צריך לשלב לכל אורך הדרך את הפידבק מהמשתמשים שבחרנו ומה הם חושבים על כל שלב וזה כולל טסטים ובדיקות כדי להטיב את השימוש והחוויה שתהיה במוצר.
ואלו הם השלבים העיקריים שנעשה בשביל חווית משתמש:
- מטרות ויעדים – לברר תמיד מה המטרה של המוצר? מה אנחנו רוצים שיקרה? איזה צורך זה יפתור למשתמש? וכו'.
- מחקר – לנתח באופן ראשוני מי זה המשתמש? איך הוא מתנהג? מה הוא אוהב לעשות? וכו'.
- תכנון – לתכנן את המוצר בהתאם לתוצאות שיצאו לנו מהמחקר ומהמטרות שיש לנו.
- פיתוח – להתחיל לפתח את המוצר שאנחנו רוצים על פי מה שנאמר פה לעיל.
- בדיקות – לעשות כל הזמן ולכל אורך הפיתוח של המוצר טסטים לחווית משתמש טובה.
- תיקונים – למצוא את כל הבאגים והתקלות שהיו לנו בייצור ופשוט לתקן אותם.