• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 2 דקות
דף הבית » מאמרים » איך לדעת על איזה עמוד לקדם כל ביטוי?
איך לדעת על איזה עמוד לקדם כל ביטוי?

איך לדעת על איזה עמוד לקדם כל ביטוי?

הרבה אנשים או מקדמי אתרים למיניהם שעושים קידום אורגני בגוגל, מתלבטים אחרי המחקר מילים שהם עשו על איזה עמוד לקדם כל ביטוי שהם מצאו במחקר מילים שלהם, מכיוון שזה דבר שיכול להשפיע ממש על קידום האתר.

יש כל כך הרבה פרמטרים שנוגעים לקידום של האתר בגוגל ומשפיעים עליו (מעל 200 פרמטרים שחלקים יותר ידועים וחלקם פחות), ואחד מהפרמטרים האלו זה מיקוד של האתר ועד כמה כל עמוד ממוקד על ביטוי ספציפי, לכן חשוב מאוד לתת לזה דגש ותשומת לב כדי שהאתר יתקדם כמו שצריך. (חשוב לציין שבעבר היינו מתמקדים בעיקר על איזה מילת מפתח כל עמוד באתר יקדם, ומאז העדכונים האחרונים של גוגל היום אנחנו בעיקר מתמקדים ומסתכלים על איזה נושא כל עמוד מקדם וכל עמוד יכול לקדם בנושא אחד אין ספור מילים וביטויים שונים שקשורים לנושא הספציפי שעליו העמוד מדבר.)


למשל אם יש לכם אתר איקומרס עם המון קטגוריות ומוצרים, אז הרבה בעלי אתרים או מקדמים עושים טעות ומקדמים כמה מוצרים שונים על אותה הקטגוריה. למשל הם מקדמים גם כריות וגם שמיכות ביחד, או גם אוכל לכלבים וגם אוכל לחתולים. וזה טעות מכיוון שאם יש מתחרה שלכם שיעשה את ההפרדה הזאת, הוא יעקוף אתכם בגוגל בכמעט 100%.

או למשל אם יש לכם אתר בנושא קידום באינטרנט, אז יהיה טעות לקדם את הביטוי "פרסום ביוטיוב" ואת הביטוי "קידום אתרים בחיפה" על אותו העמוד. מכיוון שכל עמוד חייב להיות ממוקד על נושא ספציפי ולא סתם להתפזר. וזה יהיה מורגש גם באיכות האנקורים שנרצה להביא מחוץ לאתר, שאם האנקורים יהיו פחות ממוקדים ומתפזרים על נושאים שונים הם יהיו פחות יעילים לקידום של האתר.

איך באמת נדע על איזה ביטוי לקדם כל עמוד?

  • בדיקה פשוט בגוגל

פשוט נרשום את הביטויים שאנחנו רוצים להתקדם עליהם בגוגל- אם נראה שעל כל ביטוי עולה תוצאה אחרת עם עמוד אחר, נדע שנצטרך לפצל את הביטויים האלו ל-2 ביטויים שונים. אבל אם עולה על 2 הביטויים הספציפיים האלו אותו העמוד, נדע שצריך לשים את כל הביטויים האלו תחת עמוד אחד ולא לפצל אותם לכמה עמודים שונים.

  • בדיקה בגוגל סרצ' קונסול

האופציה הזאת טובה לאתר שכבר מדורג בגוגל ונרצה לעשות לו אופטימיזציה. פשוט נלך לגוגל סרצ קונסול ונבדוק על איזה ביטויים כל עמוד מדורג ובאיזה מקום, ופשוט נוכל לדעת האם שווה לצרף אותם לאותו העמוד שכבר קיים, או פשוט שווה לפתוח להם עמוד חדש ולקדם אותם על הביטויים האלו. (מכיוון שיש להם הרבה חיפושים, או שהם פשוט פחות קשורים לעמוד עליו הם התברגו.)

עוד אופציה נחמדה לדעת דרך הסרצ קונסול, זה לעשות גיוון לאנקורים לעמוד מסויים לפי הביטויים שהוא התברג עליהם בגוגל. הרבה פעמים אם ביטויים מסויימים התברגו בעמוד הזה במקומות לא טובים, יכול להיות שיהיה שווה לפתוח עליהם עמוד חדש ולקדם אותו.



הסתבכתם במשהו? צריכים עזרה בקידום העסק שלכם? פנו אלינו עכשיו – "מיכאל דיגיטל"