• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 2 דקות
מה זה KPI (מדדים)

פיתוח עסקי 

המטרה של כל עסק היא למצוא דרכים שונות של פיתוח עסקי, כדי להרחיב את מעגל הלקוחות וכך ליצור הכנסות נוספות שיובילו גם לרווחים. בכל תחום עסקי יש שיטות אחרות שיובילו לקידומו של העסק ובעלי העסקים בוחרים בשיטות שהן הטובות ביותר עבורם. לעיתים הם מבצעים זאת לבד ולעיתים הם נעזרים ביועצים עסקיים אשר מנתבים עבורם את הדרך בתחומים שונים כמו פיננסיים, לוגיסטיקה, שיווק ופרסום ועוד. 

כשמדובר בנושא שיווק ופרסום, מה שמוביל היום את העסקים הוא הדיגיטל והשיטות החדשניות שנוצרו מאז כניסת האינטרנט לחיינו והעובדה שהוא תופס חלק מהותי בחיי היום יום הן בפן הפרטי של כל אדם והן בפן של ענייני העבודה. יועצי הדיגיטל ממליצים על דרכים שונות שהן המיטביות לכל עסק, על פי גודלו ופלח השוק שעבורו הוא עובד. אך עם זאת יש כמה דברים שהם בסיסיים כמו בניית אתרים לעסקים שיש לבצע לכל חברה, כדי שהם ישמשו כחלון הראווה בעולם הווירטואלי.

פיתוח עסקי באמצעות הדיגיטל 

מומחי הדיגיטל ממליצים לבעלי העסקים שאין להם מספיק ידע בתחום מתקדם זה, לבצע כמה צעדים שהם אלמנטריים כדי לקדם את העסק שלהם וכדי שהוא יהיה מוכר ליותר ויותר גולשים שיהפכו עם הזמן ללקוחות פוטנציאליים. כאשר מבצעים את כל השלבים על פי הסדר, יש סיכוי רב מאד שעם הזמן הדבר יוביל להגברת ההכנסות. 

קידום אורגני 

לאחר בניית האתר המקצועי שמייצג את העסק, יש להגביר את החשיפה שלו לקהל. אחת הפעולות שמסייעות מאד לפיתוח עסקי היא קידום אורגני בגוגל. המטרה של צעד זה היא לקדם את מיקומו של האתר הספציפי במנוע החיפוש של גוגל. זאת כיוון שכל אדם שמעוניין לרכוש משהו או לקבל שירות, רושם כמה מילות מפתח בגוגל כמו לדוגמה משלוחי ירקות טריים. הרצון הוא שהוא יגיע לאתר זה ולא לאתר של המתחרים ולכן יש צורך לבצע כמה פעולות שיניעו אותו קדימה לאחד המקומות הראשונים בדף זה. 

כשמדובר באתר שהיה עד עתה בדף השלישי או החמישי, זוהי עבודה רבה של פיתוח עסקי ממוקד, אך היא בהחלט אפשרית. היתרון של קידום אורגני הוא שמדובר במערך שעובד היטב לאחר ביצוע קידום מקצועי של מומחים בתחום זה. קשה לתת אומדן של פרק הזמן שזה קורה, לעיתים זה קורה מהר ולעיתים זה אורך כמה חודשים. אך הבשורה הטובה היא שזה תמיד עובד ואפשר לראות את ההתקדמות של האתר עד ההגעה שלו לאחד המקומות הבולטים בדף.

שמירה על הראשוניות 

להגיע לאחד המקומות הראשונים בזכות פיתוח עסקי מסוג זה, זה מצוין. אבל צריך לשמור על המיקום הזה, כדי לא להידרדר שוב למטה. לכן מקדם האתרים מבצע כמה פעולות כמו הכנסת תכנים מעניינים לאתר. המאמרים האלו כוללים את מילות המפתח השגרות ביותר בקרב הציבור על פי מחקר המילים ובדרך זו הוא שומר על הפסגה.