• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 4 דקות
דף הבית » דברים מעניינים » מה עדיף פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק
מה עדיף פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק

מה עדיף פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק

גם אתם מתלבטים תמיד האם עדיף לכם לעשות פרסום בפייסבוק או פרסום בגוגל? אתם ממש לא היחידים!

כיום רוב תקציבי הפרסום באינטרנט הולכים או לגוגל או לפייסבוק ששם עיקר הפרסומות ברחבי הרשת נמצאות. ואנשים שואלים את עצמם האם עדיף לפרסם רק במקום אחד, או שאולי גם וגם יהיה הכי טוב.

במאמר הקרוב נסביר את הכל, וכמובן איפה לעסק שלך יהיה הכי שווה לפרסם.


מה ההבדל בין פרסום בפייסבוק לפרסום בגוגל

עיקר עולם הפרסום והשיווק היום מתחלק ל-2 נושאים עיקריים שדרכם מפרסמים לגולשים:

  • Push – זה בעברית דחיפה: כלומר אני דוחף פרסומות לקהל שרלוונטי עבורי, אבל הוא לא חיפש אותי באופן ספציפי.

  • Pull – זה בעברית משיכה: כלומר הבן אדם מגיע ומחפש משהו מיוזמתו ואנחנו מושכים אותו אלינו דרך הפרסום שלנו, וזה שלב שכבר הגולש או הלקוח יודע מה הוא רוצה.

בגוגל בדרך כלל זה יהיה שיווק מסוג Pull מכיוון שהגולש מחפש שם מיוזמתו משהו מסויים.

ובפייסבוק בדרך כלל זה יהיה שיווק מסוג Push כיוון שהוא צופה במודעה שלנו בלי שהוא חיפש אותה מיוזמתו.


אז איך נדע איפה לפרסם את העסק שלנו תכלס'?

יש כמה שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם חושבים לפרסם איפשהו:

1) האם מכירים את העסק שלכם ויש עליו חיפושים?

אם אף אחד עדיין לא מכיר את העסק שלכם, סביר להניח שדבר ראשון תצטרכו פרסום בפייסבוק כדי לחשוף את העסק שלכם. לאחר מכן כאשר אנשים כבר מכירים אותו, תוכלו להתחיל לפרסם בגוגל מכיוון שיהיה כבא עליו חיפושים רלוונטיים.

אבל אם כבר מכירים את העסק שלכם ויש עליו חיפושים, תוכלו ישר כבר להתחיל לפרסם בגוגל.

2) מה היא תקרת הזכוכית שלכם בגוגל?

במקרה ואתם רוצים לפרסם רק בגוגל ואין על המוצר שלכם מידי הרבה חיפושים, בשלב מסויים אתם תגיעו לכל כמות האנשים שמחפשים את המוצר שלכם בגוגל בלי שיהיה לכם את היכולת להגיע לקהל חדש. בשונה מפייסבוק שם ניתן להרחיב המון את הקהל שלכם, ולהגיע לעוד קהל יעד חדש שמתאים למוצר שלכם.


מה עוד חשוב לדעת על פרסום בגוגל או בפייסבוק?

  • תוכן וויזואלי – אם יש לכם מוצר או תחום שנראות זה דבר חשוב בהם כמו מזון או אופנה, תחשבו טוב להשקיע דווקא ברשתות החברתיות כי שם הוויזואל שולט הרבה יותר מגוגל.

  • גובה התקציב – לפני שאתם באים לפרסם בגוגל, צריך לדעת שבגוגל לפעמים תלוי תחום יש מחיר מאוד גבוה לקליק בלבד! ככה שאם תקציב הפרסום שלכם לא מאוד גבוה, יש מצב שלא יהיה שווה לכם לפרסם שם אלא להשקיע בפרסום ברשתות חברתיות.(חשוב לדעת שבגוגל אחוזי סגירת לקוחות הם יותר גבוהים, מכיוון שהלקוח חיפש אותנו. לכן לפעמים זה הרבה יותר משתלם גם אם זה יותר יקר)

  • קשה יותר לעבוד עם פייסבוק – לאחרונה יותר ויותר בעלי עסקים מדווחים על סגירת החשבונות שלהם בפתאומיות בפייסבוק. והמצב שם מאוד תנודתי, ככה שלא שווה לשים את כל תקציב הפרסום רק שם אלא לחלק.

לסיכום:

אם יש חיפושים למוצר שלכם – גוגל היא הפלטפורמה העיקרית שתהיה לכם הכי טובה, ועדיף לחזק עם קצת פרסומות מהפייסבוק ובעוד רשתות חברתיות כדי להגיע לעוד קהל חדש.

אם אין חיפושים למוצר שלכם – פייסבוק היא הפלטפורמה העיקרית שתיהיה לכם הכי טובה, מכיוון שתחשפו הרבה אנשים למוצר שלכם. עד שיתחילו להכיר את המוצר שלכם ואז תוכלו לפרסם גם בגוגל.

כמובן שאם יש לכם מספיק תקציב, הכי טוב לפרסם בכל מקום אפשרי. ( :