• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 4 דקות
דף הבית » מאמרים על קידום אורגני » תוכן מועתק / כפול – האם הוא יכול לפגוע בקידום האתר?
תוכן מועתק / תוכן כפול / תוכן משוכפל

האם תוכן מועתק יכול לפגוע בקידום האתר?

בשביל קידום אתרים אורגני כידוע צריך תוכן מקורי ואיכותי. ואם יש תוכן שכבר קיים במקום אחר בגוגל, גוגל לא יסרוק את זה שוב ולא ישים את זה באינדקס שלו מכיוון שזה תוכן שהוא מכיר, וכבר קיים אצלו מהעבר.

ולכן רוב האתרים שמעתיקים גוגל לא מציג אותם כמו שצריך. למשל שרוצים לעשות קידום לאתרי איקומרס, ויש מקדמי אתרים פרילנסרים או סתם חברות לקידום אתרים שרק שמים את המפרט של המוצר עצמו בלי עוד תוכן מקורי, ואז הם לא מבינים למה הם לא מדורגים בגוגל כמו שצריך.

גוגל בעצמה לא תמיד יודעת מי בעל התוכן המקורי ומי סתם העתיק, ואז יכול להיות מצב שגוגל תסרוק דבר ראשון את התוכן המועתק, ואז התוכן המקורי יראה לגוגל כמו העתקה ולא המקור.


איך בודקים האם התוכן שלנו הוא כפול או מועתק?

יש 2 אופציות בדרך כלל שדרכם נבדוק האם התוכן שלנו באתר הוא כפול או מועתק.

  • אופציה א' לבדוק האם התוכן באתר כפול

לוקחים פסקה קצרה מהתוכן אצלנו בעמוד, מעתיקים אותו ומדביקים בגוגל. אם רואים שיש בתוצאות אתר עם אותו התוכן בדיוק, אנחנו מבינים שהתוכן הזה כבר קיים והוא בעצם מועתק.

מה שקצת מבאס בדרך הזאת שזה יכול לקחת קצת זמן, מכיוון שנאלץ להעתיק ולהדביק המון פעמים.

  • אופציה ב' לבדוק האם התוכן באתר כפול

יש כלי מדהים בשם – copyscape שמגיע גם בגרסה חינמית וגם בגרסת פרימיום.

מה שאנחנו עושים בכלי הזה בעצם זה פשוט לקחת URL שנרצה, נדביק אותו בפנים, ופשוט נלחץ על GO.

ברגע שיהיה תוכן כפול, זה פשוט יראה לנו איפה התוכן הזה נמצא ברחבי גוגל ומי העתיק אותו.

וזה כלי מעולה לבדיקות האם יש אתרים אחרים ברחבי הרשת שהעתיקו ממכם תכנים.


מה עושים במצב שאתרים אחרים גנבו את התוכן שלנו?

יש בעצם 2 אפשרויות מה לעשות במצב כזה, ותמיד עדיף לנסות את האפשרות הראשונה.

  • לשים קרדיט

פשוט לפנות לבעל האתר שהעתיק, ולבקש לו 2 דברים:

1 – שישים קרדיט עם קישור לאתר שלכם מתוך המאמר עצמו

2- שישים בקוד של העמוד המועתק תגית קנוניקל (ניתן לעשות זאת בקלות דרך תוסף יוסט) וזה מראה לגוגל שאתם בעלי התוכן המקוריים, וככה תקבלו העדפה בדרך כלל בתוצאות החיפוש.

  • פניה לעורך דין

פחות מומלץ להגיע לזה, מכיוון שזה תהליך ארוך שיכול לגרום להרבה כאבי ראש. אבל במקרה שבעל האתר לא מוכן לשים לכם קרדיט, פשוט תשלחו לו מכתב לפני תביעה. או שתגיעו להסכם או שיהיה משפט.



צריכים עזרה בקידום העסק שלכם? פנו אלינו עכשיו – "מיכאל דיגיטל"