• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 2 דקות

איך להשתמש בחוכמה עם AI לקידום אתרים

כלי AI הם חלק בלתי נפרד, ולמעשה מרכיב מרכזי, במשימות רבות. גם כשהמטרה היא קידום אתר ולשם כך ביצוע מחקר מתאים, כדאי מאוד להיעזר בבינה המלאכותית שמוסיפה לנו יכולות משמעותיות וחיוניות מאוד. כאן בעמוד תמצאו הסברים מפורטים לגבי שילוב ה-AI בתחום הקידום בגוגל.

השינויים בתחום קידום האתרים בעקבות ה-AI

AI משנה לנו כבר את העולם. התמורות מהירות מאוד, הכל קורה תוך זמן קצר. החיפושים בגוגל כבר השתנו: מודל ג'מיני של חברת הענק משדרג באופן דרמטי את איכות תוצאות החיפוש, ולכן כל מי שרוצה לקדם אתר נדרש לקרוא את המצב ולדעת כיצד AI הולך להשפיע על תחום הקידום האורגני בגוגל.

היתרון הבולט ביותר של ג'מיני הוא היכולת להבין אותנו. כלומר, את השפה שבה אנחנו משתמשים. באמצעות טכניקות חדשניות של למידת מכונה ושל ניתוח שפה טבעית, ג'מיני מוסיף לאלגוריתם של גוגל מרכיב קריטי: הקשר. לכן, היום דפי התוצאות כבר לא מתבססים רק על מילים בודדות או ביטויי מפתח, אלא על קונטקסט ועל הכוונה המדויקת של הגולשים.

בנוסף, בעזרת ג'מיני, גוגל יכולה לספק לכל גולש וגולשת תוצאות מותאמות ספציפית אליהם: לפי המיקום הגיאוגרפי של כל אדם, חיפושים קודמים שלו, התנהלות כללית ברשת ועוד. המסקנה המתבקשת: קידום אורגני בגוגל בעידן ה-AI הופך למשימה מורכבת יותר והבסיס הוא חוויית משתמש אופטימלית לכל גולש.

לא רק קישורים אלא גם תוכן מעמיק: SEO מול SGE

לפני עידן הבינה המלאכותית היוצרת, דף תוצאות החיפוש של גוגל כלל קישורים לאתרים שמנוע החיפוש זיהה כאיכותיים. בנוסף הוצגו מודעות ממומנות רלוונטיות. היום הדף כולל גם תשובות שגוגל כותבת בעצמה, על בסיס בינה מלאכותית יוצרת (Gen AI). המונח הזה נקרא SGE, ראשי תיבות של Search Generative Experience. הכוונה היא לכרטיסי מידע ותמונות עם תשובות לשאילתה שהקליד הגולש, בהתאמה למאפיינים הספציפיים שלו. זהו כמובן שינוי משמעותי ביחס ל-SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization), ולכן גם תהליכי קידום האתרים חייבים להתעדכן.

בפרט, על-מנת למשוך את תשומת הלב של ה-SGE, חשוב לכלול באתר תוכן מעמיק, עדכני ומדויק, ולא להתבסס רק על קישורים לצורך קידום האתר.

שיפור תהליכי קידום באמצעות כלי AI

כשמבינים איך תחום הקידום השתנה, אפשר גם לדעת איך לנצל כלי AI משוכללים באופן מיטבי לטובת שדרוג תהליכי עבודה.

מרכיב חשוב אחד של קידום אתרים אורגני AI הוא לצורך מחקר ביטויים והיררכיה לאתר חדש או קיים : כדי להבטיח מקסימום חשיפה לאתר, ובמיוחד מצד גולשים רלוונטיים לעסק, השלב הראשון הוא מחקר יסודי. רק כך אפשר להבין איך להצליח גם ב-SEO וגם ב-SGE, לדעת במה בעצם מתעניינים הגולשים ומהו המענה שירשים אותם. לבינה מלאכותית יש יכולת להגיע לכמויות עצומות של מידע וגם לעבד נתונים במהירות רבה מאוד, ולכן מחקר שנעזר בכלי AI יהיה יעיל יותר וגם אמין יותר.

דרך נוספת לנצל את העידן החדש לטובת קידום היא להשתמש ב-Gen AI לטובת יצירת תכנים. המודלים החדשים מצליחים לכתוב תכנים טובים, ואמנם יש צורך בעבודה של בני אדם כדי להפוך אותם למצוינים, אבל כשהבסיס הוא AI נחסך זמן עבודה יקר.

כלי AI יכולים לסייע גם בשיפור חוויית המשתמש באתר, בחיזוי התנהגות הגולשים ובניתוח האפקטיביות של צעדים שונים – כך שאין ספק שבינה מלאכותית היא חלק בלתי נפרד מארגז הכלים של כל מקדמי האתרים כיום.