• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 2 דקות
קרדיט ל ThisIsEngineering באתר PEXELS

בינה מלאכותית לעסקים

אם אתם בעלים עסק אתם בוודאי עובדים ימים כלילות כדי להפוך את העסק שלכם לרווחי, משגשג ומצליח. עסק כזה שבו העובדים נהנים לעבוד, אתם נהנים לנהל ולא פחות חשוב –  נותן מענה אמיתי ללקוחות. כבעלי עסק, אתם בטח יודעים כמה חשוב להישאר מעודכנים תמידית בשינויים הטכנולוגים שלא מפסיקים להתרחש.

לאחרונה כולם מדברים על הבינה המלאכותית. האמת היא שלא מדובר בעוד שינוי טכנולוגי אלא במהפכה של ממש בעולם העבודה והעסקים, ובכלל בעולם כפי שאנחנו מכירים אותו. בתור בעלי עסקים אתם חייבים לעלות על הרכבת של הבינה המלאכותית – בהקדם. הבינה המלאכותית הולכת להפוך תוך כמה שנים (המומחים אומרים אפילו שנה או שנתיים) את שוק העבודה למקום אחר. אז אם אתם בעלי עסק, הכתבה הזו בדיוק עבורכם. נעזור לכם להבין למה חשוב להתחיל כבר עכשיו לשלב בינה מלאכותית בעבודה שלכם, להתמקצע בכלים השונים שהיא מציעה ולהוביל את העסק לחוד החנית של התחום שלכם בעזרת בינה מלאכותית.

בינה מלאכותית – הסבר קצר

בינה מלאכותית, באנגלית Artificial Intelligence,  או בקיצור AI היא תחום במדעי המחשב שמטרתו לפתח מערכות ותוכנות המאפשרות למכונות לבצע משימות אשר בדרך כלל דורשות יכולת אנושית. המשימות הללו כוללות, בין היתר, זיהוי דיבור, פתרון בעיות, הבנה ושפה טבעית, למידה, תכנון וקבלת החלטות. ובנוסף גם דברים כגון: כתיבה, עריכה, יצירת תמונות ועוד. למעשה, מדובר בתחום אינסופי. בינה מלאכותית לעסקים עומדת לשנות את פני עולם העסקים בצורה ניכרת, לכן חשוב שתכירו היטב את הנושא ותתחילו לפעול בהקדם. 

מה עוד כדאי לדעת על בינה מלאכותית לעסקים

ראשית חשוב לציין שאימוץ טכנולוגיות AI דורש השקעה ראשונית מסוימת. חשוב לעבוד עם אנשי מקצוע שהפכו כבר למומחים בנושא ויכולים לכוון אתכם ואת העסק שלכם בתוך העולם המורכב והחדש הזה. חפשו אחר חברה מקצועית בה עובדים מומחים לתחום כגון חברת INCA MEDIA LTD אחת החברות המקצועיות והמובילות בתחום בארץ. 

בינה מלאכותית לעסקים מחולקת לשני סוגים עיקריים:

בינה מלאכותית צרה (Narrow AI) – מערכת שמתוכננת לבצע משימה ספציפית אחת בצורה טובה מאוד. למשל, מערכות לזיהוי פנים, עוזרים קוליים כמו סירי ואלקסה, ותוכנות שמנתחות נתונים פיננסיים, שרלוונטיות מאד לכל מי שעוסק בסטטיסטיקות, השקעות בבורסה, השקעה בנדל״ן ועוד.

בינה מלאכותית כללית (General AI) – מערכת שמטרתה לפתח יכולות אינטלקטואליות כלליות הדומות לאלו של בני אדם, כלומר לבצע כל משימה אינטלקטואלית שהאדם יכול לבצע.

כדי לפתח מערכות AI נעשה שימוש בטכניקות שונות כמו למידת מכונה (Machine Learning), למידה עמוקה (Deep Learning), רשתות נוירונים (Neural Networks) ועוד.

AI כבר משנה את העולם במגוון תחומים, כולל רפואה, תחבורה, חינוך, כלכלה, ועוד רבים. 

למה חשוב לעסקים לעבוד עם בינה מלאכותית?

ייעול תהליכים

 בינה מלאכותית מאפשרת אוטומציה של תהליכים רבים שחוזרים על עצמם ושדורשים זמן רב. כך ניתן להפחית את זמן העבודה הידני, להקטין טעויות אנוש, ולשפר את היעילות הכללית.

שיפור קבלת החלטות

מערכות AI יכולות לנתח כמויות עצומות של נתונים בזמן קצר ולספק תובנות שאינן נגישות לבני אדם. כך ניתן לקבל החלטות עסקיות מושכלות ומבוססות נתונים.

שיפור שירות הלקוחות והמכירות

גם בנושא המכירות, ניתוח נתונים וזיהוי מגמות הוא משמעותי מאד ויכול להיעשות על ידי בינה מלאכותית שתספק תוצאות מדהימות. היא תוכל לנתח את ההתנהגות של הלקוחות ולסייע בבניית קמפיינים שיווקיים ממוקדים ויעילים יותר, כמו גם לנבא מגמות בשוק ולזהות הזדמנויות מכירה חדשות. בנוסף, צ'אטבוטים ומערכות עיבוד שפה טבעית (NLP) מאפשרים מתן מענה מהיר ויעיל לפניות של לקוחות וגם זמינות 24/7, ללא הצורך להעסיק בני אדם. זה מייעל את המערכת וחוסך לא מעט כסף.

לסיכום, בינה מלאכותית היא העתיד קם בתחום הקידום האורגני, מסקרן לראות כמה היא תתפתח ומה היא תביא לחיינו. כבר עכשיו היתרונות שהיא מביאה יכולים להיות מכריעים להצלחת העסק בטווח הארוך. העתיד כבר כאן – הצטרפו אליו!