• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 2 דקות
מקדם אתרים תותח

האם יש השפעה ב-SEO לאתרים שגם עושים PPC? 

בתור בעלי אתרים, עלינו להכיר את שתי הדרכים העיקריות להשיג תוצאות עבור קידום האתר – קידום ממומן, וקידום אורגני. קידום ממומן (PPC) בא לידי ביטוי בתור מעין מודעה, עליה אנחנו משלמים בתור המפרסמים שלה, כך שהיא תופיע בדירוג מסוים, בשאיפה לאחד המקומות הראשונים. לעומת זאת, קידום אורגני אינו כרוך בתשלום, והוא מבוסס בעיקר על התאמת האתר לחיפוש מסוים, כמובן בהתאם לאלגוריתם של גוגל. אז איך אפשר להוציא את המיטב משתי השיטות האלה, והאם יש השפעה ב-SEO לאתרים שגם עושים קידום ממומן(PPC)? על כך ועוד נסביר לכם בכתבה הבאה.

קידום ממומן בגוגל לעומת קידום אורגני

כולנו תוהים האם יש השפעה ב-SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל) כאשר אנו מבצעים PPC (קידום ממומן). על מנת להבין זאת לעומק, עלינו קודם לכן לקבל קצת רקע על ההבדלים בין שתי השיטות. קידום באמצעות שיטת PPC תמיד מופיע מעל התוצאות האורגניות, אך יש לציין כי תמיד הקישור לאתר שלנו יופיע תחת "מודעה". יתר על כן, עוד הבדל משמעותי בין קידום ממומן לבין קידום אורגני הוא שקידום ממומן הוא מיידי. במילים אחרות, ברגע שהחלטתם שהגיע הזמן לקדם את האתר שלכם – תוכלו להופיע בעמוד הראשון בגוגל כבר באותו הרגע. קידום אורגני אינו דורש תשלום פר לחיצה כמו PPC, ומדובר בתהליך ארוך יותר. חשוב להדגיש כי על מנת לשמור על קידום SEO איכותי לאורך זמן יש לבצע שינויים, עדכונים ושיפורים באתר – תוך כדי שמבצעים התאמה לאלגוריתם של גוגל. 

אז מה עדיף?

ובכן, אין תשובה חד משמעית – לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות משלה, ובהתאם לכך כל עסק אמור להחליט מהי השיטה האידיאלית עבור האתר שלו. מצד אחד, PPC יכול "להקפיץ" את האתר שלנו לעמוד הראשון של התוצאות באופן מיידי, אך עלינו לשלם באופן שוטף על מנת להישאר במיקום הזה. לעומת זאת, קידום אורגני לא יביא לנו תוצאות מיידיות, אך לאחר עבודה ממושכת ואיכותית נוכל להופיע בדירוג טוב באופן קבוע, מבלי שנצטרך לשלם יותר על חשיפה. 

שילוב הוא שם המשחק

עבור בעלי עסקים שיש להם יכולת כלכלית, ההמלצה היא כמובן לשלב בין קידום ממומן לאורגני. ניתן לעבוד עם קידום ממומן בגוגל כדי לקבל תוצאות מיידיות, ובמקביל לשפר את ה-SEO. כך נוכל לחסוך משאבים בכל הנוגע לניהול קמפיינים ממומנים, ולוודא כי ההשקעה הראשונית שלנו על הקידום הממומן תהיה משתלמת, מאחר והיא מוסיפה לנו תנועה איכותית לאתר. 

אז האם לקידום ממומן יש השפעה על קידום אורגני?

ניתן להגיד כי בהחלט יש השפעה ישירה ל-PPC על ה-SEO. במידה וניהלנו קמפיין מוצלח, נוכל למשוך תנועה רבה לאתר – מה שבסופו של דבר מגדיל בצורה משמעותית את החשיפה לתוכן שלנו. במידה והתוכן שלנו איכותי, ותואם את האלגוריתם של גוגל – הרי שנוכל גם לשפר את ה-SEO שלנו בזכות החשיפה החדשה שקיבלנו. יש לציין כי על מנת להוציא את המיטב משני העולמות, נצטרך לשים דגש על תוכן איכותי ורלוונטי לצד ניהול קמפיין PPC מוצלח, מה שבסופו של דבר רק ישפר את המיקום של האתר שלנו, ואת שניהם ניתן להשיג עם mintz‎‏ – שיווק דיגיטלי לעסקים.