האם כל אתר יכול להתקדם היום בגוגל?
הרבה מקדמי אתרים או בעלי עסקים רוצים להתקדם בגוגל עם האתר שלהם, אבל צריך לדעת שלא הכל תמיד מצליח והולך כמו בתכנון שלנו, ויכול להיות הרבה פעמים כל מיני תקלות במהלך הדרך.
הבסיס לכל תחילת קידום אתרים אורגני הוא דבר ראשן לקבוע יעדים ומדדים (KPI).
וזה מתחלק ל- 3 פרמטרים עיקריים:
1) דירוגים ביטייים שרלוונטיים לנו.
2) כמה טראפיק אורגני מגיע לאתר.
3) מה כמות הלידים/המרות מהטראפיק האורגני.
ורוב הפרוייקטים של קידום אתרים נופלים מהסיבה של "חוסר תיאום ציפיות"
איך כן אפשר להצליח להתקדם בגוגל בקידום של כל אתר?
לפני שמתחילים כל פרוייקט SEO, צריך לשאול את עצמנו או את בעל האתר כמה שאלות עיקריות:
- מה אתם רוצים שיקרה כתוצאה מהקידום האורגני?
אם התשובה היא לידים ולקוחות כבר מהיום ראשון, קידום אורגני פשוט לא מתאים לכם, ועדיף לכם לעשות קידום ממומן. מכיוון שקידום אורגני זה ריצה למרחקים ארוכים והוא לוקח זמן!
- האם יש חיפושים/ביקוש למוצר שלכם בגוגל?
אם אין חיפושים על המוצר שלכם מכיוון שהוא מוצר חדש, או שהגולשים לא יודעים מה לחפש, אז יכול להיות בהחלט שגוגל הוא לא המקום המושלם בשבילכם לפרסום כרגע. (תמיד אפשר לתקוף ממאמרים בנושאים קשורים, אבל זה יקח הרבה יותר זמן עד שנתחיל לראות את הלקוחות והלידים.)
- מה נקודת הפתיחה של האתר שלכם?
אם יש אתר שהמתחרים בתחום הזה הם כבר גדולים ורציניים עם המון תוכן וקישורים, ולכם יש אתר חדש או שלא היה מקודם בעבר, אתם צריכים להבין שיקח המון זמן עד שהוא יתחיל לצבור תאוצה, כי לוקח הרבה זמן להתקדם בגוגל ולתפוס את המקומות הראשונים.
- מה התקציב שיש לכם להשקיע?
רוב מחירי קידום אתרים יהיו לפחות בין 2,500 ש"ח ל- 3,000 ש"ח. ואם אתם לא תגיעו עם לפחות סכום כזה בכל חודש, יהיה קשה לקדם כמו שצריך, ובמקרים מסויימים יהיה עדיף אפילו לא להתחיל לקדם.
- האם יש מתכנת צמוד?
אם האתר יושב על קוד סגור, מאוד חשוב שיהיה מתכנת צמוד שיעזור בכל הבעיות שהמקדם אתרים ימצא באתר. (בקוד פתוח בדרך כלל לא נצטרך מתכנת, ונוכל לעשות הכל בעצמנו.)
צריכים עזרה בקידום העסק שלכם? פנו אלינו עכשיו – "מיכאל דיגיטל"