• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 2 דקות
קרדיט ל Pixabay באתר PEXELS

ה-AI לא ישתלט על עתיד ה-SEO, כל עוד אנחנו נשלוט בו

ישנם שמטילים בכך ספק ומבטלים כל הצהרה שמא ה-AI מאיים על הקידום האורגני. יש שמנגד אומרים שהבינה המלאכותית עלולה להשליך את ה-SEO אל עבר דפי ההיסטוריה. והאמת? ובכן האמת כמו תמיד, נמצאת איפשהו במקום טוב באמצע.

בואו נודה באמת: טכנולוגיית ה-AI הולכת ומשתלבת יותר ויותר בתעשיית ה-SEO, והיא משנה ותשנה את האופן בו אנחנו כאנשי מקצוע בתחום, נפעל כדי לקבל דירוגים טובים יותר במנועי החיפוש וכדי להבליט את האתרים של לקוחותינו באופן טבעי בכלל. 

המאמר הבא נכתב בשיתוף עם מכללת הורייזון לאבס ללימודי בינה מלאכותית שאומרת דבר מאוד מובן וברור – הבינה המלאכותית תחליף אותנו, כל עוד לא נשכיל להפוך אותה לכלי עזר בידינו. מקדמי אתרים אורגני שיעבדו עם AI וישתמשו בו כדי לספק שירות טוב יותר, ושידעו להתעדכן בכל הנעשה בתחום, הם אלו שידעו להגיב לשינויים והתמורות שהעולם כולו חווה.

הפכו את הבינה המלאכותית לכלי עזר עבורכם

תחום ה-SEO מגלם בתוכו תהליך / עבודה ממושכת לאורך זמן, ומטרתו להעלות את האתר בדירוגיו במנועי החיפוש, להגדיל את כמות התנועה, ובד בבד גם לכוון עד כמה שניתן לתנועה איכותית הרלוונטית לבית העסק. 

AI, עם היכולת שלה לעבד נפחים גדולים של נתונים, ללמוד מתבניות, ולייצר עבורנו תוצאות בתוך מספר שניות לכל היותר; יכולה לספק כמה שיפורים ושדרוגים משמעותיים לאופן שבו ניתן ליישם אסטרטגיות SEO.

יצירה ואופטימיזציה של תוכן

בואו נתחיל מהבסיס, מה שכולם מכירים. תוכן היה וככל הנראה שתמיד יהיה המלך בכל הנוגע לקידום אתרים אורגני.

כלים כמו צ'אט GPT המוכר לכולם, וכן claude ורבים טובים אחרים, מסוגלים לייצר תוכן קריא ואפילו שמנוסח בצורה תקינה ונכונה עבור האתרים שלנו.

מעולה! אז מה רע? עדכוני גוגל זה מה שרע. גוגל לא פראיירים והם מבינים טוב מאוד שבעלי אתרים ומקדמים עושים שימוש מניפולטיבי בתכנים הללו, ויוצרים אותם במסות.

אז נכון, הכלים הללו יכולים לייצר לנו תוכן בתוך שניות ספורות, אך אנו מציעים משהו יותר נכון. כלי עזר נכון? אז ככה: השתמשו בכלי ה-AI כדי שיציעו שיפורים בתוכן קיים, כדי שיתנו לכם רעיונות חדשים לנושאים שייתכן ולא תעלו בדעתכם. בקשו מהם לבחון איזו פסקה חסרה, השתמשו בהם כדי שייצרו עבורכם טבלה שיכולה להעשיר את הטקסט.

מחקר וניתוח מילות מפתח

ראשית כל, כלי AI יכולים לערוך עבורכם מחקר מילות מפתח בתוך שניות ספורות בלבד.

באמצעות הכוונה מדויקת, תוכלו לערוך מגוון שינויים ושיפורים במחקר שלכם, ואפילו לשים מילה אחת שאותה תרצו להרחיב למילות זנב ארוך, וכלי הבינה המלאכותית כבר יציעו בהתאם את הווריאציות והשאילתות שלהם.

חשבו על כך שמדי חודש וחודש תביטו במונחים שונים שעולים מתוך הסרץ' קונסול, וכיצד תוכלו להשתמש במונח אחד, על מנת שתייצרו מגוון מאמרים נוספים וחשובים לא פחות.

שדרוג חוויית המשתמש

אמנם מדובר בכלים בתשלום, אך הידעתם שישנן כבר היום טכנולוגיות AI כמו מודלים של למידת מכונה שיכולות לנתח נתונים על אינטראקציות של משתמשים ולספק תובנות על התנהגות, העדפות ונקודות חולשה שפגמו בחוויית המשתמש של הגולשים שלכם? 

ישנם כלים כיום שיכולים להתחבר אל ממשק הגוגל אנליטיקס שלכם, להבין את הנתונים ולנתח עבורכם את התובנות העיקריות, מה שמוביל לאופטימיזציה יעילה יותר של חוויית המשתמש.

למעשה אתם מתחילים לתפקד פחות כמערך SEO, ויותר כסוכנות דיגיטל שיודעת גם לספק שירותי אנליטיקה מתקדמים.

סרטונים ומדיה

וכמובן שאי אפשר שלא להדגיש את כלי הבינה המלאכותית השונים שמסוגלים לייצר סרטונים בתוך שניות בודדות, להלביש כתוביות, לייצר תמונות ואיורים, ולבצע את הכל בתוך זמן קצר.

כל אלו יאפשרו לכם להפוך את התוכן שלכם לאטרקטיבי יותר, לברור יותר ולשדרג משמעותית את חוויית המשתמש.

ועם כל מה שציינו זה עתה, אנו סמוכים ובטוחים שנגענו ולו רק בקצה הקרחון. עולם הקידום הולך ומשתנה, וכמקדמי אתרים מקצועיים, עלינו לדעת לצעוד יחד איתו (ואפילו לנסות להישאר תמיד צעד אחד או שניים קדימה).