• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 3 דקות
קרדיט ל Monstera Production באתר PEXELS

כך סרטונים יעזרו לכם לקדם את אתר העסק בגוגל

בואו נודה באמת, התחרות על תשומת הלב של הגולשים הולכת וגוברת, כולם מפרסמים, כולם מציעים הצעות שיווקיות, כולם הם הטובים ביותר, אטרקטיביים ומספקים את ה'דבר הגדול הבא'. 

והגולשים? הם מוצפים במידע. הם עד כדי כך מוצפים עד שמי שבאמת ובתמים לא בולט מעל היתר, פשוט נבלע עם הקהל.

אמנם אנחנו מדברים כאן על קידום אתרים במנועי החיפוש, אך לרגע נסיט את תשומת הלב אל עבר הרשתות החברתיות; כמו שעסקים מנסים למצוא דרכים חדשות ויצירתיות לבלוט לגולשים בפיד עם סרטון מושך או הצעה אטרקטיבית, כך גם אנחנו צריכים לעשות בקידום אתרים. ויותר מזה: זהו אחד מן הכלים העוצמתיים ביותר לשיפור הקידום האורגני, ואילו כזה שרבים כמעט ולא משתמשים בו!

אתרי אינטרנט ש'מתבלים' את התוכן שלהם עם סרטון, נהנים יותר. ואת זה אנחנו אומרים לכם בוודאות. למה? כדרכנו בקודש, יש לנו תשובה מפורטת.

הגדלת זמן השהייה באתר

אחד הפרמטרים החשובים שמנועי החיפוש מתחשבים בהם הוא זמן השהייה של הגולשים באתר. 

סרטונים הם דרך מצוינת להאריך את זמן השהייה באתר, מכיוון שהם משאירים את הגולשים מעוניינים יותר ומעורבים הרבה יותר. 

דמיינו גולש שרואה טקסט על גבי טקסט, מגילה שלמה. ואילו לצידו גולש שנחשף לאותו התוכן רק שהטקסט גם מצ'ופר בסרטון שמתמצת את עיקרי הדברים. סבירות גבוהה יותר היא שאותו הגולש שראה את הסרטון, בילה זמן רב יותר בעמוד. הוא אמנם לא קרא את הטקסט אבל הוא נשאר והביע עניין.

בפועל, הוא מאותת למנועי החיפוש שהעמוד מספק תוכן רלוונטי ומעניין. זה מה שחשוב למנועי החיפוש.

שיפור חווית המשתמש

כמה שגוגל מדברים על חוויית משתמש.. ולפעמים אנחנו יכולים לשבור את הראש ולא למצוא מה מפריע לגולשים שלנו.

אז למה לחפש מה מפריע? חפשו מה ישפר וישדרג! סרטונים יכולים לשפר באופן משמעותי את חווית המשתמש באתר. הם מספקים מידע בצורה ויזואלית ואינטראקטיבית, מה שמקל על הגולשים להבין את המסר שלכם. 

חווית משתמש טובה יותר מובילה ליותר ביקורים חוזרים וליותר שיתופים.

סרטונים מאפשרים ליצור תוכן מגוון

תוכן ויזואלי כמו סרטונים מוסיף גיוון לתוכן האתר שלך. מנועי החיפוש מעדיפים אתרים שמציעים מגוון סוגי תוכן, כולל טקסט, תמונות וסרטונים. על ידי שילוב סרטונים באתר שלך, אתם מגבירים את הסיכוי שהאתר ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

דמיינו למשל טקסט הדרכה שמסביר כיצד לבצע דבר מה, והטקסט מגובה בסרטון. דמיינו שאתם סוקרים מוצר מסוים ומראים אותו בסרטון.

מגוון האפשרויות העומדות לפניכם כשהטקסט מגובה בסרטון, הוא עצום ורב. והגולשים שלכם יודו לכם על כך.

טקסט עם סרטון הוא משהו שכלי AI עדיין לא יודעים לספק

ובואו נדבר על עצם העובדה שעולם ה-AI דוהר בקצב מסחרר. אנשים מקבלים טקסטים על גבי טקסטים ונחשפים למידע מבלי שהם בכלל צריכים לבקר באתר.

לעומת זאת, כאשר אנחנו מציגים טקסט יחד עם סרטון, כלי ה-AI לא יכולים להשתמש בו (אחרי הכל.. זכויות יוצרים). בכך אתם מבדילים את עצמכם מכלי ה-AI ויוצרים תוכן משמעותי ושונה.

אז מה אנחנו ממליצים?

או שתמצאו חברה שמספקת שירותי יצירת סרטונים, או שתשקיעו מעט בהקמת אולפן ביתי עם מצלמת וידאו וכמה עזרים נוספים (למשל תאורה במידת הצורך), ותתחילו להסריט לעצמכם סרטונים שאין לאף אחד אחר.

אם אתם יועצי הורים, הסריטו את עצמכם מסבירים טיפים שנמנים במאמרי התוכן שאתם מעלים לאתר. אם אתם חברה שמשווקת מוצרי אלקטרוניקה, תערכו סקירה למוצרים. אם אתם מדבירים תנו את הטיפים שלכם לזיהוי מזיקים.

ברגע שיש לכם תוכן מקורי שמגובה בסרטון מקורי, אתם צועדים כמה צעדים סופר-ענקיים מעל המתחרים.