מה זה גוגל אנליטיקס?
גוגל אנליטיקס היא מערכת המדידה של גוגל שעוזרת לקידום אתרים בגוגל ואחת מהמערכת הכי פופולאריות בעולם.
זהו שירות חינמי של גוגל שאוסף נתונים ומאפשר לנו לעקוב ולנתח את כל פעולות הגולשים באתר שלנו.
בין הנתונים שנאספים נוכל למצוא – מאפייני גולשים, הרגלי רכישה, מקורות הגעה וכיוצא בזה.
המערכת מתאימה לכל האתרים וכולם יכולים להשתמש בה באופן בלתי מוגבל, ויש כמה מושגים שחשוב להכיר באנליטיקס.
המידע מוצג לפי 2 דברים עיקריים:
- מימדים – פרמטרים שאנחנו בודקים. (דפדפן/מכשיר/אזור)
- מדדים – נתון שאפשר למדוד אותו. (כמות דפים נצפים/זמן שהיה/ביקורים)
למה כדאי להשתמש בגוגל אנליטיקס?
- ידידותי יחסית
- קל להקמה
- זמין 24/7
- איסוף מידע בכל רגע נתון
- בודק אם יש המרות באתר
- דוחות מותאמים באופן אישי
- ניתוח מקורות התנועה לאתר
- מדידת פעולות בתוך האתר
- מתקשר לגוגל אדס
- מתקשר לגוגל סרצ' קונסול
- מתקשר לגוגל מפות
- מאפשר ליצור קהל רימרקטינג מעוצב אישית
- זה ללא תשלום
חסרונות באנליטיקס
- דורש הבנה טכנית
- הרבה הגדרות ומסכים
- יודעים מה קורה אבל לא מה הסיבה לזה
- אתרים עם מעל 200K גולשים צריכים לשלם מעל 150 אלף ש"ח בשנה
- אם משתמש אחד גולש מכמה דפדפנים הוא לא נחשב כאותו גולש
- אי אפשר למדוד משך ביקור באתר אם לא נעשתה שם שום פעולה
- הקרדיט הולך לפי הקליק האחרון בלבד
- אם רוצים למדוד במדויק קישורים צריך להוסיף UTM
איך גוגל אנליטיקס עובד?
כאשר גולש מגיע לאתר האנליטיקס שותל אצלו קוד (Cookie) שעוקב אחרי הדפדפן שלו.
עוגיות זה קטע קוד שמושתל בדפדפן כאשר הגולש מגיע לאתר ומכיל מידע מאותו הרגע על מה שהגולש מבצע, בין אם זה מעבר דף או כל פעולה אחרת שהוא עושה וכל משתמש נחשב כמשתמש יחודי (Unique).
(אבל אם אותו הגולש נכנס מכמה דפדפנים שונים זה יחשב ככמה משתמשים שונים)
באמצעות השימוש בעוגיות האנליטיקס יכול לעקוב ולאסוף נתונים על הגולש ואז להציג אותם כדוחות במערכת.
מבנה החשבון באנליטיקס
- לכל משתמש יכולים להיות עד 100 חשבונות שונים
- כל חשבון יכול להכיל עד 50 נכסים (אתרים/אפליקציות)
- תחת כל נכס אפשר להגדיר 25 תצוגות שונות