מה זה ASO באפליקציות?
ASO זה בעצם קיצור באנגלית של App Store Optimization – ובתרגום לעברית זה שיפור הנראות והחשיפה של האפליקציה שלנו בחנות כדי שכמה שיותר אנשים יורידו אותה למובייל שלהם וישתמשו בה.
שזה כולל כמה דברים עיקריים שאנחנו נעשה:
- שיפור רציני של הטראפיק מתוצאות החיפוש ב- App Store או Google Play.
- שיפור הנראות של דף האפליקציה שמופיעה בחיפוש.
- שיפור אחוזי ההמרה מההקלקות ועד ההורדות של האפליקציה והשימוש בה.
- שיפור לטובה של הביקורות שאנשים מדרגים את האפליקציה שלנו.
מה ההבדל בין ASO ל- SEO?
- בשונה מקידום אתרים אורגני ששם אנחנו מקדמים הרבה עמודים בתוך האתר עצמו, בקידום אפליקציות אנחנו בעצם מקדמים רק דף אחד בלבד של הורדת האפליקציה בחנות של האפליקציות.
- בקידום אפליקציות יש לנו הרבה פחות שליטה על הנראות של הדף שלנו והדירוג שלו בחנות.
- ב- ASO החיפושים של הגולשים הרבה יותר ממוקדים עם מילות מפתח קצרות בלי זנב ארוך בשונה מהקידום האורגני ששם המון טראפיק מגיע דרך הזנב הארוך.
מה שכן משותף ביניהם זה שגם בקידום אתרים לעסקים וגם בקידום אפליקציות אנחנו רצים למרחקים ארוכים וזה דבר שלוקח קצת זמן עד שנתחיל לראות תוצאות.
למה כדאי לעשות ASO?
מאוד חשוב לעשות ASO כי ברגע שעשיתם אופטימיזציה נכונה לדף של האפליקציה העמוד שם נהפך להיות מצוין, ומכיוון ששם זה בעצם הסוג של הדף נחיתה שלכם שבאים אליו מהקידום הממומן או האורגני אז האחוזי המרה שלו יהיו מאוד גבוהים וזה יכול לשפר לכם על פי סטטיסטיקות בקרוב ל-40% את ההמרות שלכם באפליקציה.
וככל שנעשה אופטימיזציה יותר טובה לעמוד האפליקציה ככה נתקדם ואחוזי ההמרה יעלו.
מה החסרונות ב- ASO?
- מדידה לא מדויקת – אם אנחנו עושים קמפיין ממומן אז נוכל לראות את התוצאות של הקמפיין, אבל ברגע שנרצה לדעת נתונים על הקידום האורגני זה יהיה קצת יותר בעיה כי אנחנו לא רואים את כל הנתונים.
- אין לנו הרבה השפעה – בשונה מקידום אורגני ששם עוד יש לנו קצת השפעה על הקידום, בקידום ASO ההשפעה שלנו כמעט ולא רלוונטית כי אפל או גוגל יחליטו על המיקומים לפי ההחלטות שלהם.
- אנחנו תלויים באלגוריתם – גם כאן יש מידי פעם עדכוני אלגוריתם שגם אם אתם כבר מדורגים במקום טוב אחרי עדכון כזה האפליקציה שלכם יכולה לצנוח בדירוגים.