• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 3 דקות
דף הבית » דברים מעניינים » מה זה KPI (מדדים)?
Indices

מה זה KPI (מדדים)?

כל העולם של המדידה נקרא KPI) Key Performance Indicators) או בעברית מדדי ביצוע מרכזיים, וזה עוזר לנו להבין מה עובד כמו שצריך במה שאנחנו עושים ומה פחות עובד ואז אנחנו צריכים לשפר את זה.

אחד מהמקומות שחשוב מאוד להדגיש את ה- KPI זה בקידום אתרים לעסקים מול הלקוחות, מכיוון שגם הלקוח רואה כמו שצריך מה עובד ונעשה כמו שצריך בקמפיין ומה קצת פחות והוא שותף במהלכים לכל אורך הדרך.

דוגמאות ל- KPI באתר

  • השארת לידים.
  • צפיות בעמוד מסויים.
  • התקנת אפליקציה.
  • הורדת מסמכים.
  • הרשמה לניוזלטר.
  • מכירות.
  • שימוש בקופונים.
  • וכל פעולה שהגולש יעשה לפי מה שקבענו.

דוגמאות ל- KPI ברשתות חברתיות

  • לייקים.
  • שיתופים.
  • תגובות.
  • צפייה בסרטון.
  • השארת פרטים.
  • וכל פעולה שהגולש יעשה לפי מה שקבענו.

איך עושים KPI?

צריך להבין שמתי שאנחנו מגדירים יעדים, היעד חייב להיות ריאלי ומשהו שנוכל להגיע אליו ולעמוד בו.

יש שלושה מאפיינים ל- KPI מוצלח וטוב:

  • מדיד וכמותי – נניח אנחנו רוצים להשיג צפיות בסרטון מסויים, חשוב שנגדיר מספר מסויים ומדוייק של צפיות שאנחנו נרצה להגיע אליהן לאורך הקמפיין ולא סתם משהו לא מוגדר, וברגע שנעשה את זה אז כל הקמפיין יהיה יותר ברור.

  • תחום בזמן – אם נניח החלטנו שאנחנו רוצים אלף צפיות בסרטון, חשוב להגדיר תוך כמה זמן נרצה להשיג את הצפיות האלו מכיוון שאם לא נעשה את זה אז לא יהיה לנו זמן מוגדר למטרה שלנו.

  • רלוונטי/ריאלי – אם החלטנו שאנחנו רוצים כמות צפיות תוך זמן מסויים לסרטון שלנו, חשוב שהכמות צפיות תהיה ריאלית ושנוכל להגיע אליה במשך הזמן שהגדרנו אחרת הקמפיין פשוט לא יצליח.
מה זה KPI
דוגמא ל- KPI

הרעיון במדדים זה להגדיר דבר שהוא גם כמותי גם תחום בזמן וגם ריאלי. (למשל 1,000 צפיות ביוטיוב תוך שבועיים.)

הרבה פעמים אם נרצה להגיע ליותר ממה שאנחנו אמורים להגיע בדרך הטבעית, אז צריך לעשות קמפיין ממומן.


אפשר להגדיר KPI בכל תחום ובכל דבר ממכירות שהגיעו בעקבות הקידום האורגני בגוגל או כמות דפים שמתאנדקסים לאורך זמן או הגדלת נפח הפרופיל ברשתות חברתיות וכל דבר שיכול להיות יעד ריאלי ושאתם יכולים לעמוד בו.