מושגים בקידום אתרים אורגני
יש כמה וכמה מושגים בקידום אתרים אורגני שחשוב להכיר ולדעת באופן כללי לכל מי שמתעניין קצת בתחום או כל בעל עסק, וגם אם הוא בעל של עסק קטן שצריך קידום לאתר שלו בגוגל.
- אורגני – זה בעצם אומר קידום טבעי במנוע החיפוש של גוגל והגעה למקומות הראשונים בצורה שלא עולה כסף, בשונה מקידום ממומן שמשלמים עליו כסף בגוגל כדי להופיע שם.
- SERP – זה קיצור באנגלית של Search Engine Result Page – שבתרגום לעברית זה דף תוצאות החיפוש של גוגל שהוא מציג בעצם לגולשים את מה שהם חיפשו.
- מילות מפתח – או באנגלית keyword זה בעצם המילים שאותם הגולשים מחפשים במנוע החיפוש של גוגל, ואנחנו צריכים לשלב אותם באתר שלנו בצורה טובה.
- שאילתה – ובאנגלית Query זה נקרא ביטוי/משפט של חיפוש כלשהו בגוגל שהגולש חיפש.
- זנב ארוך – long tail זה שאילתה של מה שהגולש חיפש בגוגל והיא מורכבת מכמה מילות מפתח ביחד שמפורטים, לדוגמא – "צימר בצפון עם בריכה מחוממת" שזה שונה רק מאשר "צימר בצפון" בלבד.
- תוכן – המידע אותו אנחנו כותבים באתר שנרצה לקדם ממאמרים, פוסטים, תמונות, סרטונים, וכל מה שמעניין את הגולש וקשור לתחום אותו נרצה לקדם. (חשוב לזכור שאי אפשר להתקדם בגוגל בלי תוכן.)
- תוכן כפול – ברגע שיש לנו את אותו התוכן כמה פעמים באתר זה גורם לעכביש של גוגל לסרוק את אותו התוכן כמה פעמים על בלי שחידשנו לו משהו חדש וזה רע בעיניי גוגל.
- אינדוקס – גוגל זה אינדקס אחד גדול של אתרים שאנדקס את כל הדפים ברשת, והמטרה שלנו שגוגל יאנדקס את האתר שלנו כי רק באופן הזה האתר יוכל להתקדם.
- שגיאת 404 – שגיאה שמראה שהדף המבוקש לא נמצא/קיים והיא נגרמת בדרך כלל בגלל קישור לא תקין או שבור.
- הפניית 301 – זה הפנייה קבועה מכתובת URL מסויימת שאם מגיעים אליה היא מפנה לכתובת URL שונה גם את הגולשים וגם את הכוח קידום מאותו העמוד, ואת זה עושים בדרך כלל במעבר לאתר חדש.
- קידום שחור – או באנגלית black hat זה בעצם קידום אתרים בצורה שחורה ולא כשרה על ידי מניפולציות וטכניקות פסולות על גוגל כדי להתקדם בתוצאות החיפוש תוך זמן קצר.
- קידום לבן – או באנגלית White hat זה קידום כשר כמו שצריך והוא יכול לקחת הרבה מאוד זמן עד שנראה תוצאות.
- סרצ' קונסול – Google Search Console זה כלי חינמי של גוגל שמראה לנו איך גוגל רואה את האתר שלנו.
- גוגל אנליטיקס – Google Analytics זה גם שירות חינמי של גוגל שמאפשר לבעלי אתרים לדעת מה הגולשים עושים באתר שלהם עם אפשרות לנתח את זה.
- גוגל לעסק שלי -Google My Business (גוגל מיי ביזנס) זה רישום של עסק פיזי בגוגל שמופיע בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים אותו או דברים שקשורים אליו.
- On Page / On Site – און פייג' זה בעצם כל האלמנטים וכל הפעולות שאנחנו עושים בתוך האתר שלנו שמשפיע על הקידום שלו בגוגל כמו טייטלים, כותרות, מהירות טעינה, קישורים פנימיים, התאמה למובייל, וכיוצא בהם.
- Off Page / Off Site – אוף פייג' זה כל הפעולות שאנחנו עושים מחוץ לאתר שלנו שמשפיע על הקידום שלו, כמו קישורים חיצוניים שמפנים אלינו לאתר או אזכורים וקידום ברשתות חברתיות וכיוצא בהם.