פרסום ביוטיוב
מה זה בעצם יוטיוב כיום?
לפני שנתחיל לדבר על פרסום או קידום סרטונים ביוטיוב, הבאנו פה קצת היסטוריה על הדבר הענק הזה שנקרא YouTube. יוטיוב נוסדה בשנת 2005 ותוך זמן קצר נקנתה על ידי גוגל. כיום זהו המנוע חיפוש השני בגודלו בעולם אחרי מנוע החיפוש של גוגל, עם מעל 3 מיליארד משתמשים רשומים ברחבי העולם. יוטיוב זמינה ביותר מ-80 שפות ולמעלה מ-100 מדינות בעולם. בממוצע כ-8 מתוך 10 אנשים בוגרים בעולם נכנסים ליוטיוב מידי חודש! ומעל ל-600 שעות תוכן עולים ליוטיוב כל דקה. זה כוח אדיר שאתה בתור בעל עסק שרוצה פרסום לעסק שלו חייב לנצל!
הסרטון הראשון שעלה ליוטיוב בשנת 2005!
אחרי שהבנו למה חשוב לעשות פרסום ביוטיוב.
בואו נראה איזה סוגי קידום יש ביוטיוב, ובמה הכי כדאי לפרסם את העסק.
- מודעות וידאו שניתנות לדילוג (TrueView) – זה מודעות שיופיעו בתחילת הסרטון, וניתן לצופים לדלג עליהן עליהן אחרי 5 שניות
2. מודעות וידאו שלא ניתנות לדילוג (Bumper) – זה מודעות באורך של עד 6 שניות, וחייבים לצפות בכל המודעה ביוטיוב בלי יכולת דילוג.
3. מודעות שמופיעות בפיד (Discovery) – זה מודעות שהגולש רואה תוך כדי גלילה בפיד, ונכנס אליהן מרצונו החופשי.
כמה עולה פרסום ביוטיוב?
המחיר של קידום ממומן ביוטיוב משתנה בהתאם לסוג הקמפיינים שנבחר. לדוגמא אם נרצה לקדם לעסק שלנו מודעה ביוטיוב מהסוג שניתן לדלג אחרי 5 שניות, המחיר יהיה בסביבות ה- 4 אגורת בלבד לסרטון! וזה רק בתנאי שהאדם צפה מינימום ב-30 (!) שניות מהסרטון, פחות מהזמן הזה אם הגולש לא צפה בסרטון שלנו או לחץ על הקישור ששמנו. הפרסום ביוטיוב יהיה חינם! כן חינם! וזה ממש כמו קידום אורגני ביוטיוב מכיוון שזה לא עולה לנו כסף. לכן שווה מאוד ובמיוחד למי שיש עסק קטן ורוצה לקדם אותו, לעשות קידום ביוטיוב.
שאלות נפוצות על קידום ממומן ביוטיוב
פרסום ביוטיוב טוב לכולם?
ברור! זה לא משנה אם אתה רוצה לעשות קידום שיר ביוטיוב, קידום סרטון ביוטיוב, או שאתה בעל עסק שרוצה לקבל חשיפה. פרסום ביוטיוב מעולה לכולם אלא אם כן את סוחר סמים ( :
האם משתלם לעשות פרסום ביוטיוב?
אין ספק שאחד המקומות הרלונטיים והיותר טובים לפרסום הן מבחינת מחיר, והן מבחינת תוצאות היום זה יוטיוב.
איך אפשר לבצע קידום ממומן ביוטיוב?
הפרסום כיום ביוטיוב נעשה דרך מערכת הפרסום של גוגל (Google Ads)
מה שונה קידום ופרסום ביוטיוב ממקומות אחרים?
הפרסום ביוטיוב בשונה מהרבה מקומות אחרים הוא מאוד וויזואלי על ידי זה שאנחנו מפרסמים שם סרטונים ולא סתם כיתוב או באנרים שקופצים
קידום סרטונים ביוטיוב - יתרונות & חסרונות
כשאתם רוצים לעשות קידום סרטונים ביוטיוב, צריך לקחת בחשבון את היתרונות הרבים שיש בקידום ממומן ביוטיוב אך גם את מעט החסרונות.
יתרונות מרכזיים עם קידום ממומן ביוטיוב:
- כשעושים קמפיין פרסום ביוטיוב ההגעה לקהל היעד מהירה על ידי בחירת נושאי סרטונים שמתאימים לגולשים שאנחנו מחפשים, ממילות מפתח נכונות ועד טירגוט מדויק של מי שמתאים לעסק אותו נרצה לפרסם.
- התחרות הנמוכה והמחיר הזול יחסית לערוצי הפרסום האחרים, שם אותנו במצב שאם נפרסם ביוטיוב באותו המחיר שנשקיע במקומות אחרים. נקבל מהסכום שהשקענו בפרסום ביוטיוב תפוקה הרבה יותר טובה ממקומות אחרים וכמובן חשיפה מצויינת.
- ידעת שמעל 68 אחוז מהאנשים מחפשים ביוטיוב מידע על אודות משהו או מוצר לפני שהם קונים אותו? זה בדיוק המקום שאתה צריך להיות שם ולפרסם את מה שאתה צריך בשביל להצליח.
מה החסרונות עם קידום ממומן ביוטיוב?
- קידום ביוטיוב באופן אינטנסיבי ולא מבוקר על ידי בעל מקצוע שמבין בזה, יכול לגרום לאנטגוניזם בקרב הצופים. לכן צריך לדעת איך להעביר לגולש את הפרסום באופן חכם ומועיל.
- בשונה מכל פרסום במקום אחר, הפרסום הקלאסי ביוטיוב הוא על ידי סרטון ווידאו. וזה דבר שמצריך הרבה פעמים הליכה לבעל מקצוע כדי שיפיק סרטון מושקע וטוב וצריך להתכונן לזה מראש.
- הסרטון אותו תרצו לפרסם דרך קידום ממומן ביוטיוב, יהיה צריך להופיע דבר ראשון בערוץ יוטיוב שלכם ולהיות ציבורי. ורק משם תוכלו להפיץ אותו!
טיפים מקצועיים לפרסום ביוטיוב (YOUTUBE)
- שהסרטון פרסום ביוטיוב אותו נרצה לפרסם יהיה לפחות 12 שניות, מכיוון שמתחת לזה גוגל לא תספור את הגולש שצפה בסרטון שלנו בתור צפייה. אז אולי בהתחלה זה יכול להראות לנו סבבה שקיבלנו חשיפה בחינם, אבל בסופו של דבר אם כולם לא יצפו בכל הסרטון האחוזי צפיה יהיו לנו מאוד נמוכים, ובעקבות זה גוגל תפגע לנו בעתיד בחשיפה. והסרטונים שנרצה לפרסם בהמשך יהיו יקרים באופן משמעותי.
- בשביל שנדע את המחיר המדויק לכל צפייה בסרטון ביוטיוב, וכדי שנשלם הכי קצת שאפשר על כל סרטון שנרצה לקדם ביוטיוב, נשים בהתחלה בהצעת מחיר לצפייה נניח 6 אגורות, ונביא לקמפיין לרוץ 24 שעות. אם הקמפיין רץ טוב ומקבל חשיפה נוריד באגורה את המחיר לקליק ונביא לזה לרוץ עוד 24 שעות. אם לאחר מכן נראה שעדיין הקמפיין מקבל חשיפה ורץ נוריד שוב את המחיר לצפייה בסרטון עד שנגיע למחיר המדוייק והכי זול אותו נוכל לשלם על כל צפייה בסרטון.
- הטירגוט (בחירת קהל) שאיתו הכי נכון לעבוד אם נרצה לעשות פרסום ביוטיוב זה דרך- 1) נושאים 2)מיקומים 3)מילות מפתח. וכמובן לפתוח לכל קבוצה קבוצת מודעות שונה כדי שנוכל לראות באופן מדויק איזה טירגוט ממה שעשינו הצליח הכי טוב.
האם כל אחד יכול לעשות פרסום ביוטיוב?
אם קצת רצון ומאמץ אין ספק שכל אחד יוכל לעשות פרסום ביוטיוב. אבל צריך להבין שזה הרבה מעבר לסתם להעלות מודעה, מכיוון שמאחורי כל פרסום עומד מחשבה ופסיכולוגיה ורק אחר כך מתחיל מסע פרסום ביוטיוב, שגם בו צריך הבנה עם בניי אסטרטגיה נכונה.
איך מתפעלים קידום ממומן ביוטיוב?
הפרסום ביוטיוב מתנהל דרך המערכת של גוגל אדס, שם ניתן להגדיר בצורה מדויקת את סוג הקמפיין והקהל שמותאם לעסק שלכם. ניתן לעשות דרך המערכת אופטימיזציה לקמפיין ביוטיוב, ואם הקמפיין לא עבד מספיק טוב ניתן לסדר אותו מחדש עד שיתאם בדיוק לקהל היעד ויביא תוצאות טובות.
למה כדאי לעשות קידום ביוטיוב עם מישהו מקצועי?
מפרסם מקצועי ביוטיוב מכיר ושולט בכל המערכת פרסום הזאת, ויודע לנצל כל אפשרות כדי למטב את הקמפיין ביוטיוב בצורה הטובה ביותר שיש. ממחקר מילים מדויק ועד הגדרת קהל היעד בצורה מדויקת, כדי להביא למקסימום תוצאות בשביל מי שצריך את הקידום ביוטיוב.
אנחנו מאוד ממליצים לעשות קידום ביוטיוב. בין אם אתם רוצים לעשות קידם שיר ביוטיוב, קידום סרטון ביוטיוב, קידום ערוץ יוטיוב, או שאתם בעל עסקים שסתם רוצים לקבל חשיפה על ידי קידום ביוטיוב. אז תדעו ש- YOUTUBE זה המקום הטוב ביותר בשבילכם!