מה עדיף לעשות קידום אורגני או קידום ממומן?
לפני שמדברים על קידום ממומן או קידום אורגני צריך להבין איך באמת נראים התוצאות בכל עמוד בגוגל.
בדרך כלל כאשר אתם תחפשו מונח מסויים בגוגל יהיו עד 4 תוצאות ממומנות בחלק העליון של העמוד, ועד 3 תוצאות ממומנות בחלק התחתון של העמוד במקרה שבאמת יש מתחרים על אותה המילה.
לפעמים יופיעו מודעות גם של גוגל שופינג שנוצרו בעקבות התחרות הקשה של גוגל עם אמזון. (בארה"ב מנוע החיפוש של מוצרים הכי גדול הוא אמזון ולא גוגל, ולכן גוגל הכניסה מוצרים גם בפרסום ממומן.)
לאחר מכן נוכל לראות בתוצאות החיפוש גם את גוגל לעסק שלי וסרטונים מיוטיוב בביטוים מסויימים.
ואז מתחילים להופיע התוצאות האורגניות שיש מהם כ- 10 תוצאות בכל עמוד.
מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?
קידום אורגני
קידום אורגני לוקח הרבה זמן ונוהגים להסתכל על זה כריצה למרחקים ארוכים, ולאט לאט אנחנו בונים מותג אינטרנטי שאנשים יכירו אותו. מי שזה נשמע לו מעניין ויש לו סבלנות לחכות להצלחה הוא בדיוק האדם שמתאים לו קידום אורגני.
מה היתרונות בקידום אורגני?
- הקלקות חינמיות – כל גולש שיקליק על האתר שלכם הוא יהיה בחינם ולא תצטרכו לשלם על כל קליק כסף לגוגל.
- מיתוג גדול יותר – ברגע שאתם תופסים נתח בתוצאות החיפוש אנשים מתחילים להכיר את המותג שלכם.
- נכס פרטי באינטרנט – ברגע שיש לכם אתר שמוקדם טוב בצורה אורגנית זהו נכס לכל דבר ששווה כסף.
מה החסרונות בקידום אורגני?
- לוקח הרבה זמן – בשונה מקידום ממומן קידום אורגני יכול לקחת כמה וכמה חודשים ואפילו כמה שנים בשביל להגיע למקום הראשון בגוגל, וזה תלוי כמובן ברמת התחרות על הביטויים באותו התחום.
- קשה יותר – בקידום אורגני מושקע הרבה מחשבה על ההיררכיה של האתר ועל הקישורים פנימיים וכל פעולה הכי קטנה שנעשה בו מחושבנת מראש כדי שתעזור לקידום שלו כמו שצריך.
- דורש אחזקה קבועה – אם נרצה להשאר במקום הראשון לאורך זמן נצטרך להביא לאתר כל הזמן קישורים חיצוניים שמפנים אלינו לאתר ולהוסיף לו כל הזמן תכנים טובים.
קידום ממומן
בקידום ממומן אנחנו מפרסמים את המודעות שלנו דרך המערכת של גוגל (גוגל אדס) והתוצאות הן מהירות, וזה טוב למי שלא מעוניין לחכות הרבה זמן עד שיגיעו התוצאות של הקידום האורגני אך זה עולה כסף.
מה היתרונות בקידום ממומן?
- פרסום תוך זמן קצר – אפשר תוך כמה דקות ליצור קמפיין ולהתחיל לפרסם מודעות.
- תוצאות מהירות – תוך זמן קצר אפשר לראות את התוצאות של הקמפיין שהרמנו ולראות האם הוא הצליח.
- ניתן לפרסם גם באתרים – בגוגל אדס יש אופציה לפרסם ברשת המדיה שכוללת בתוכה מעל ל-2 מיליון אתרים.
מה החסרונות בקידום ממומן?
- עולה כסף כל קליק – על כל לחיצה שגולש יקליק על המודעה שלכם שפרסמתם בגוגל אתם תאלצו לשלם עליה כסף גם אם בסוף האדם שלחץ לא קנה מכם כלום.
- אין לכם נכס – ברגע שתפסיקו לשלם לגוגל המודעה שלכם תעלם ולא תופיע יותר בתוצאות החיפוש.
- משלמים גם לגוגל וגם למשווק – חוץ ממה שאתם משלמים לגוגל על כל קליק שלחצו עליכם אתם תצטרכו לשלם גם למשווק על העבודה שהוא עשה יוצא שאתם משלמים דאבל כסף.
בעצם ההבדל בצורה פשוטה בין הדברים זה כמו לקנות או לשכור דירה. קידום ממומן זה כמו לשכור דירה כי השטח של המודעה שלך שמתפרסמת בגוגל היא לא באמת שלך, וקידום אורגני זה כמו לקנות דירה כי המודעה בגוגל היא הנכס שלך ואתה לא משלם עליו אם אנשים הגיעו דרכו.
מה שווה יותר לעשות קידום אורגני או קידום ממומן?
צריך להבין שמדובר במוצרים שמלימים אחד את השני ואם נרצה קידום בצורה הכי טובה לעסק שלנו נצטרך לשלב גם קידום ממומן וגם קידום אורגני במידה ויש לנו תקציב כמובן.
חשוב תמיד לעשות תמיד תיאום ציפיות בין הלקוח למקדם כדי שלא יהיו בעיות במהלך הדרך.
יש עסקים שלמרות שהם מקודמים במקום הראשון בצורה אורגנית הם עושים גם קידום ממומן בגלל 3 סיבות:
- יש מתחרים על הביטוי בממומן שהם מופיעים קודם ואנשים יכולים להקליק עליהם לפניך.
- המותג שלך מופיע כמה פעמים באותו העמוד וזה נכס נדל"ן מרשים שמביא הקלקות.
- בקמפיין ממומן אתה יכול להוביל את הגולש ולכוון אותו לאיזה דף שתרצה בדיוק.
טיפ:
אם צריכים לעשות קידום לעסק קטן בלי הרבה תקציב אז נתחיל לעשות דבר ראשון קידום ממומן, נראה איזה ביטויים מכניסים לנו הכי הרבה כסף ואז נשקיע בביטויים האלו ונעשה עליהם את הקידום האורגני.
עוד טיפ:
אם יש לכם תקציב לעסק תשקיעו את הקידום הממומן על הביטויים שאתם עדין לא מקודמים בהם במקומות הראשונים בקידום האורגני, ואז יוצא שעל כל הביטויים שלכם אתם תופיעו במקום הראשון או בצורה אורגנית או בצורה ממומנת.
צריכים עזרה בקידום העסק שלכם? פנו אלינו עכשיו – "מיכאל דיגיטל"