שיווק באפליקציות
לפני שאנחנו עושים שיווק באפליקציות, כל בעל עסק שרוצה וחושב על לפתוח אפליקציה הוא צריך לשאול את עצמו בכלל האם העסק שלו צריך את זה ואם זה יביא לו תועלת.
מי שבעיקר צריך אפליקציות ולעשות שיווק בהם, זה במצב שהאפליקציה מציעה שירות שאנשים צריכים את השירות הזה כל הזמן. ושיהיה לזה המון כניסות וסוג של שימושיות חוזרת במוצר כמו אתרי חדשות, מוזיקה, או הזמנת מונית וכיוצא בהם.
לכל אדם שיש מכשיר מובייל יש המון אפשרויות במכשיר עצמו מהמיקום ועד מצלמה, מיקרופון, התראות, מסך מגע, ו- nfc. שאלו הדברים שהופכים את האפליקציה למושלמת עבור המכשיר הנייד.
מה היתרונות בשיווק אפליקציות במובייל?
- התראות – ברגע שהאפליקציה קיימת בתוך המכשיר מובייל, היא יכולה לשלוח כל הזמן התראות בשלל צורות וגוונים והמשתמש יהיה חייב לצפות בזה וצריך לנצל את זה בצורה טובה. (אלא אם כן הוא הסתיר התראות מהאפליקציה הזאת באופן ידני) וזה דבר מצויין שיכול לחסוך הרבה כסף מפרסום.
- התאמה למובייל – ברגע שיש לכם אפליקציה החווית משתמש במובייל היא הרבה יותר גבוה מאשר אתר רגיל גם כאשר הוא רספונסיבי ומותאם לנייד, וזה יוצר אינטראקציה יותר טובה עם המשתמש.
- תשלום – בזמן האחרון נכנס חזק האופציה של תשלום דרך הפון דרך אפליקציות אם זה דרך ביט, פייבוקס, או אפל פיי. וזה דבר שימשיך להתפתח בשנים הקרובות יותר ויותר.
- מיקום – ברגע שהאפליקציה יודעת איפה שאתה נמצא היא יכולה לשלוח לך התראות שמותאמות למיקום שלך, שזה דבר נהדר ומשמעותי עם פוטנציאל המרה גבוה.
- ניהול לקוחות – ברגע שיש לעסק שלכם אפליקציה הרבה יותר נוח דרכה לנהל את הפניות והלקוחות שלכם, וזה בדיוק מה שעושים לאחרונה גם הבנקים ועוד כל מיני נותני שירות אחרים.
מה החסרונות בשיווק אפליקציה במובייל?
- תחום תחרותי – היום יש קרוב ל- 2 מיליון אפליקציות ב- App Store וקרוב ל- 3 מיליון אפליקציות ב- Google Play ככה שאם אתם מפתחים אפליקציה חדשה יהיה לכם מאוד קשה להתחרות עם זה ולקדם את האפליקציה.
- נמחק מהר – לפי הנתונים של גוגל קרוב ל- 60% מהאפליקציות שיוצרו בכלל לא הורדו למכשיר כלשהו וכ- 90% מהאפליקציות שהורדו נמחקות מהמכשיר לאחר זמן קצר.
- עליות גבוהות – לפתח אפליקציה טובה שתהיה נוחה וראויה לשימוש עולה המון המון כסף כך שברוב הפעמים לא בטוח בכלל שתכסו את ההשקעה על הבנייה של האפליקציה. ואם אתם עסק קטן שרוצה להתקדם תשקלו זאת שוב.
- התכנים לא מופיעים בגוגל – אם קידום אורגני בגוגל חשוב לכם אז קחו בחשבון שהתכנים שעולים באפליקציה לא מתאנדקסים בגוגל ככה שזה דבר שמאוד משנה אם אתם רוצים גם להתקדם בגוגל.