מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל?
אמנם קפיצת המדרגה של ה-AI משנה את המרחב הדיגיטלי באופן משמעותי, ואיתו את הדרך שבה נחפש מידע רלוונטי, אבל גם כך גוגל הוא עדיין מקום שמגיעים אליו הרבה מאוד גולשים בכל דקה. בנוסף, מעבר לפופולריות הכללית של מנוע החיפוש, זו גם הדרך היעילה ביותר למשוך קהלי יעד ספציפיים – אלה שמתעניינים במוצרים או בשירותים שמספק העסק ולכן כדאי במיוחד למשוך אותם אל האתר. שתי הדרכים העיקריות לעשות זאת הן קידום אורגני וקידום ממומן, וכאן בעמוד תמצאו סקירה של ההבדלים המרכזיים ביניהן.
מה כוללת כל דרך קידום?
קידום אורגני שמוכר גם בשם SEO, כולל בעיקר שדרוג של אתר האינטרנט. השדרוג הוא קודם כל מבחינה טכנית, ועוד יותר מכך בהיבט של התוכן: תכנים בעלי ערך אמיתי לגולשים, עדכניים, מעניינים וכמובן אמינים הם בסיס הכרחי לציון גבוה בגוגל, ולא פחות חשוב, הערכה ולכן יחס חיובי אצל בני האדם שמגיעים לאתר. מרכיב נוסף הוא תשומת לב לחוויית המשתמש, כך שתהיה נעימה וחלקה.
קידום ממומן בגוגל כולל ניסוח מודעות חדות ומניעות לפעולה, ותכנון קמפיין אפקטיבי. בין ההחלטות העיקריות בכל קמפיין כזה: מיהו קהל היעד שעבורו יוצגו המודעות, לאן תפנה כל מודעה (לעמוד הבית, לעמוד ספציפי באתר או לדף נחיתה), מה יהיה התקציב היומי של הפרסום ועוד. בנוסף חשוב לוודא שהדף שאליו יגיעו מי שהקליקו על המודעה יהיה גם הוא חד ומניע לפעולה, וכן יקיים את ההבטחה שבפרסום.
היתרונות של כל סוג קידום
היתרון הגדול ביותר של קידום אורגני בגוגל הוא תוצאות לטווח ארוך. רווח נוסף הוא מיתוג האתר כאמין וכמקור סמכות. כשבוחרים בקידום ממומן, היתרון הראשון הוא תוצאות מידיות: באופן עקרוני כבר כשהקמפיין עולה יכולות להתחיל להגיע פניות לעסק. עוד יתרון הוא שניתן לדייק את הקמפיין תוך כדי שהוא רץ, בזכות המידע הרב שמספק ממשק הפרסום של גוגל. בחלק מהמקרים התובנות מקמפיין פרסום ממומן יכולות לשמש גם לטובת שדרוג האתר באופן כללי.
מהי העלות של כל דרך פעולה?
קידום אורגני לא עולה כסף לכשעצמו, אבל אם הוא מבוצע באמצעות חברת קידום אתרים מן הסתם נדרש תשלום עבור השירות. קידום עצמאי מצריך השקעת זמן מרובה, וכידוע זמן שווה כסף. בכל מקרה חשוב לזכור שמדובר בתהליך מתמשך, אבל גם התמורה היא ארוכת טווח (כולל אחרי שמסיימים את הקידום בפועל).
במקרה של קידום ממומן, גוגל גובה סכום כסף מסוים על כל לחיצה על המודעה, כולל כמובן הקלקות שלא הובילו לפנייה לעסק או לרכישת מוצר. המפרסם הוא זה שקובע מהו הסכום המרבי לכל קליק, כשגובה ההצעה משפיע גם על מידת החשיפה. בנוסף יש תקרת תקציב יומית. חשוב להדגיש שרק כל עוד משלמים המודעות נחשפות בפני גולשים.
**נכתב בשיתוף אורי שחם – מנכ"ל ובעלים של חברת Impressive Digital י > https://impressive.co.il/